Är det klokt att byta en Yamaha R1-05 till en Aprilia RSV4 R 2011

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Hur mkt mer hoj får man om man byter hoj.... Är det värt ett byte?
Har en 2005 års yamaha R1 i orginalskick superfin som jag funderar på att sälja... Den är så pedantiskt skött och 2000 mil på mätaren den ser ut som ny.

MEN börjar bli sugen på en RSV4 R är det någon som har haft dessa hojar alt. kört båda hojar och kan ge ett omdöme om hur mkt mer motor man får resp chassi.....
Kort o gott är det värt pengarna i mellan.

Än någon sugen på min R1:a så hojta...
Fan vad folk stirrar på vad man sätter som pris och inte på frågan i sig..... Vad det mitt pris som jag i frågasatte så var det det som hade stått i frågan.....

Hur som det viktiga är inte priset som jag är ute efter som alla verkar stirra sig blinda på. Det är hur mkt mer hoj man får egentligen.

Skulle vara grymt att se en test mellan en 5 år hoj mot en som kom 2010....
Vad har hänt hur mkt. mer kul får man för sina surt tjänade slantar....
Hur mkt snabbare är den runt Gotland Ring eller vilken bana som helst i jämförelse....
 

Bifogat

  • DSC00240.jpg
    DSC00240.jpg
    232.8 KB · Visningar: 256
Last edited:

Hudik

Guest
Jag tror inte jag ska svara på detta ;)

Tror inte att jag är opartisk :D

Klart JAG tycker du ska byta:yoparty
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
80-85kkr låter som önsketänkade jfrt med vad jag har sett på blocket...
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Skillnaden på min är att min motor är åtgärdat det problem som förekom på 2004 2005 orna med tickade ventiler... Mina byttes av Yamaha till nya som var nummerändrade i reservdelslistan vilket gör att min motor inte tickar och lever som alla andra gör som du kan hitta på blocket.

Tydligen ett fel som inte många vet om... Detta gör min till ett kanon köp för en som vill ha en hoj som håller många mil och som föll för årsmodellen....

Räkna på vad en renovering kostar av motorn så ser du att det är värt pengarna....

Men rätt köpare som sagt.....


80-85kkr låter som önsketänkade jfrt med vad jag har sett på blocket...
 

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Ort
i lägenhet högst upp..
Hoj
snowracer tills våren kommer...
sålde min pedantskötta 05a och det är tyvärr omöjligt att få så mycket :( men värt ett försök.

alltid kul att byta hoj så bara att slå till :tummenupp
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Om du hittar någon som är dum nog och vill bjuda 85' för din gamla R1 så SÄLJ då dom generellt ligger runt 25-30' lägre.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Skillnaden på min är att min motor är åtgärdat det problem som förekom på 2004 2005 orna med tickade ventiler... Mina byttes av Yamaha till nya som var nummerändrade i reservdelslistan vilket gör att min motor inte tickar och lever som alla andra gör som du kan hitta på blocket.

Tydligen ett fel som inte många vet om... Detta gör min till ett kanon köp för en som vill ha en hoj som håller många mil och som föll för årsmodellen....

Räkna på vad en renovering kostar av motorn så ser du att det är värt pengarna....

Men rätt köpare som sagt.....


då lär du nog få vänta med bytet, det är en snart 6 år gammal hoj för fasen, hur mycket bytt det än är, va lite realistisk...en 08a går för 89 med säker prutmån ifrån firma.
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
APRC finns redan i tyskland och UK men den ligger då runt som du sa 220 000- 225 000
Enligt de engelska mc-tidningarna så kommer traction control även på R modellen 2011...

Jag hade bytt DiReCt!!

vet inte om jag har fel nu men är det inte så att det bara är "RSV4 Factory APRC SE" som kommer med Traction control samt launch control
där av namnet APRC.....http://www.aprilia.com/en-US/Model/61695/RSV4+Factory+APRC+SE/Overview.aspx

undra vad priset blir på en sådan .. 230?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Behåll du din R1:a som är i perfekt skick och lägg istället mellanskillnaden på boende och körande på Nürburgring. Tror inte du ångrar det valet när du sitter på hemmet.

Satsa pengarna på att bli en bättre förare istället för att köpa en bättre hoj. Mindre värdeminskning på kunskap, erfarenhet o kompetens serru.
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
rsv är en sjukt fet hoj! Kändes som att sätta sig på en trött gammal buss när jag bytte tillbaka till min gamla gsxr-07.
Byt för fan, gör´t! Den är ungefär lika mycket bättre än en r1 som överpriset du satt :yoparty

hahahahahahaha!!!!!!!:):):)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top