Är det försent att toura i Europa nu?

Toura på hösten?


  • Antal röstningar
    0

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Borlänge
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Köööööööööööööööööööööööööööörrrrrrrrrrr för faaaaaaaaaaaaannnnnn
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Kom precis hem från en 720 mil tur av Europa (med bil och två barn). Värdemässigt var bara alperna som var runt 8 grader, det blev en hel del regn i Tyskland, England och Irland! Italien, Kroatien, Frankrike och Serbien var riktigt trevligt väder, allt från 20 tull 30 grader!

Ha ordentligt regnställ med dig, inklusive skydd för handskar och stövlar samt en vattentäta packväskor så klarar du dig!!!

Skulle egentligen gjort denna rundan på hoj men familjen insisterade att följa med!!!
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
När har du tänkt att dra iväg? Jag är sugen på att åka och tänkte åka i början av September. Man kanske kunde slå följe en bit.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Knappast för sent än, var ned till ringen i sista helgen i september för några år sedan (med bil iofs), och då var det högsommarvärme knappt söder om tyska gränsen.
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
Har precis kommit hem från en resa söderöver och det är en nog idealisk tid att åka i början av September.
Vädret är lagom och högsäsongen är över så mindre trafik och enkelt att hitta övernattningar. Har man inte varit där så säger jag bara åk! Det är detta man ska göra om man har motorcykel eller att köra på bana!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Ja så olika vi är :)

Jag har i alla fall bokat båtbiljett från Karlskrona den 1/9 för vidare färd neråt.
Det jag oroar mig för är att jag får vända för att det helt enkelt är för varmt där nere. Sen får jag ju också hoppas att det inte snöar/halka när jag kommer tillbaka....(Boden ligger cirka 150 mil norr om Halmstad)

Samma här, tillbaka i förrgår. Bara 2 plusgrader när jag drog iväg från Boden, dock varmare när jag kom hem. Hann iallafall besöka totalt 17 länder(höll mig österut ner bl a till Turkiet).....och gjorde nåt jag inte gjort sen cirka 1980, badat. Jisses....jag kunde fortfarande simma :)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Funderar på att göra en "best of" av allt ylande över stan man bandat från tidig morgon till kväll :)

....och ylar man inte på morgon och kväll så, hoar man nätterna :)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top