Är 635 en vanlig timpenning på verkstad??

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
berserken skrev:
2488823 600-700 är väl inte så farligt om dom jobbar på. En jobbarkompis lämna in sin fordfiesta på märkesverkstad byte av bromskivor o belägg kostade honon 5000kr O då hadde jag byttat samma saker på min mossas bil några år innan tog mej som inte är bilmek ca en halvtimme det är en jävla bra timpeng:va

Kan jag hyra dig som bilmek?
Byta belägg + skivor runt om på en gammal bil där prylar är skitiga o fastrostade på en halvtimme är snabbt jobbat!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Lindén skrev:
2489228 Min motor kostade 5k!
Välprutad:tummenupp
Mmm och den var sproilans ny och till någon av dina sporthojar? I så fall är du kungen av prutning och kommer att krönas på Gustav Adolf torg i Stockholm den 12 oktober av talmannen för riksdagen och få ett gyllene svärd och en mantel av finaste minkpäls.
 

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
enköping
Hoj
Harris Magnum 2
timdebiterningar

whitesnake skrev:
2487939 Ja det kostar lite att lämna in, men det är inget mot bilverkstader där det kostar ca 1500kr/timme :tomten

Tja det högsta jag hört är 1900 spänn i timmen på bilverkstad, det var i Halmstad. I Stockholm tar Volvo 1200 spänn.
 

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda VFR 750F
Nej 650:- är inte en vanlig timpenning, det är billigt!

650:- är ändå dyrt för kunden och lite för firman...den ende vinnaren är skattmasen. Det är priset för vårt välfärdssystem, där människor ska ha semester, kunna sjukskriva sej och ha en dräglig arbetsmiljö.

Men snart dyker det väl upp mc-verkstäder i cirkusvagnar från Estland och de kostar bara 180 kr/tim. Garantin gäller sålänge du hittar firman...
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
sgtpepper skrev:
2489810 Mmm och den var sproilans ny och till någon av dina sporthojar? I så fall är du kungen av prutning och kommer att krönas på Gustav Adolf torg i Stockholm den 12 oktober av talmannen för riksdagen och få ett gyllene svärd och en mantel av finaste minkpäls.
Till hondan ja, o inte spritt ny nej.
(Nämde aldrig att det var en ny från fabrik utan en ny motor)
Resterande kommentering från din sida behöver jag ej besvara va?
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Anders Annell skrev:
2489821 Tja det högsta jag hört är 1900 spänn i timmen på bilverkstad, det var i Halmstad. I Stockholm tar Volvo 1200 spänn.
Nästan gratis ju...
När SBP bes min släpvagn (helrenoverad) tog det sex minuter inkl att dra kortet för att betala..
6 min 370 spänn -> 3700/tim.... Kände man sig rånad?? Inte.. :rolleyes:

(Bagatell, men det var et h-e att få en bes tid och när jag kom dit var det EN bana igång men minst sex-åtta gubbs som sprang omkring och snackade med varandra utan att göra något..)
 

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
På landet i min Valmet 405:a
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
sgtpepper skrev:
2489810 Mmm och den var sproilans ny och till någon av dina sporthojar? I så fall är du kungen av prutning och kommer att krönas på Gustav Adolf torg i Stockholm den 12 oktober av talmannen för riksdagen och få ett gyllene svärd och en mantel av finaste minkpäls.

Kungen av ordbajseri...:bow :D :tummenupp
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Per skrev:
2489262 Kan jag hyra dig som bilmek?
Byta belägg + skivor runt om på en gammal bil där prylar är skitiga o fastrostade på en halvtimme är snabbt jobbat!
Det var bara skivorna fram o det var inte fastrostat o ja för den timmlönen ca8000kr får du gärna hyra mej :)
 
Last edited:
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top