Äntligen !!!! :kär

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Jag är 32 år gammal ned stadig ekonomi och har full koll på min ekonomi jag tjänar ä då hyfsat bra för att klara av detta df har jag koll på det samt jag har redan all säkerhets utrustning så sån rygg platta , jacka och skor samt byxor allt i märket dainese så det är inget jag behöver tänka på och jag kommer inte ta kortet via kör skola utan gör det privat därav behov att ha nåt att köra med och lära mig in på :):hej
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Sen håller jag koll på blocket men har än så länge inte hittat nåt vettigt att köpa som första hojj.... vill främst ha en med ABS bromsar och dom flesta ligger nästan i pris som nya ju....:crash
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Bra Elektra! Nu vet vi att du har koll på mycket och även på ekonomin. (Det har kanske inte ens dagens politiker...)
Och jag hajar att du behöver hojen relativt snart eftersom du tänkt övningsköra privat och ska använda den nya till detta. ABS lär tydligen bli krav på nya hojar från 2016 läste jag någonstans.

Lycka till med inköpet och med körkortet. Inte bara jag har ju sett annonser på Blocket där folk sålt hojar efter att ha lagt ned ambitionen att ta körkort, tror därför att många vill stötta dig med goda råd så att du inte skall gå i olika fällor som finns efter vägen!
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Bra Elektra! Nu vet vi att du har koll på mycket och även på ekonomin. (Det har kanske inte ens dagens politiker...)
Och jag hajar att du behöver hojen relativt snart eftersom du tänkt övningsköra privat och ska använda den nya till detta. ABS lär tydligen bli krav på nya hojar från 2016 läste jag någonstans.

Lycka till med inköpet och med körkortet. Inte bara jag har ju sett annonser på Blocket där folk sålt hojar efter att ha lagt ned ambitionen att ta körkort, tror därför att många vill stötta dig med goda råd så att du inte skall gå i olika fällor som finns efter vägen!


Tack äntligen nån som e med på mina noter :yoparty

ska redan ut ikv och övnings köra ikv på en gammal Virago :D jag vet i denna i kyla får klä mig varmt men så länge där inte är is halkaså e d bara till att köra på ;)
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Lägg 5000 på krashpuckar om du ska ha en ny. Jävligt tråkigt att stå utan hoj en halv säsong i väntan på försäkringsjobb bara för att hojen halkar av stödet eller nåt sånt fjantigt. Bättre att betala några tusen direkt än självrisken också.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Sen håller jag koll på blocket men har än så länge inte hittat nåt vettigt att köpa som första hojj.... vill främst ha en med ABS bromsar och dom flesta ligger nästan i pris som nya ju....:crash

http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_FZ6_N_S2_ABS_887mil_62455422.htm?ca=20&w=2

http://www.blocket.se/helsingborg/Honda_CB600FA_Hornet_ABS_64127930.htm?ca=20&w=2

http://www.blocket.se/malmo/Kawasaki_Er6_n_ABS_63173187.htm?ca=20&w=2

Det är dock väldigt lite hojar ute nu. Fel säsong. jag letar också....:gnissla
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
[
Det är dock väldigt lite schyssta Yamahahojar ute nu, de som lagt rabarber på en vägrar såklart att sälja. Fel säsong är det alltid när man jagar Yammor. jag letar också efter en YAMAHA....:gnissla


Underbar läsning Murmeldjuret och en riktigt god jul på dig så ses vi nästa säsong :krama

PS - Jag la till det du tänkte, men inte fick med :tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Klart du ska köpa en ny hoj om du vill, hoj köper man med hjärtat.
Vi ger rådet att kolla på begagnat för att det är det kloka valet men jag tror alla här inser att det kloka valet inte alltid är det rätta.:tummenupp
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Finns det cyklar som är mer lättkörda än Honda hornet :) För när jag håll på ta kortet övningskörde jag med Er6-an ända fram till sista dagen skulle jag köra upp. Inför sista övningskörningspasset fick jag möjlighet att provköra hornet. Efter en timmes provkörning tog jag Hondan till uppkörningen & fixade kortet på första försöket!:)

Respekt för MT07 för den ser grymt ut:tummenupp

Provkör gärna Hondan också, kanske kommer du att gilla den. En sån kan du lätt hitta på Blocket mellan 30 000-40 000 spänn.:D

https://www.google.se/search?q=hond...hXIlHIKHQT9BwYQ_AUIBigB#imgrc=hblhpz8JmOlC_M:

Sedan tycker jag också att som nybörjare kan bli ju kul vilken hoj som helst under de första två åren.:rock

Fördelen med en begagnad cykel är att du slipper att bli förbannad om du råkar köra omkull skiten. Men har du gott om pengar, då är bara köpa Mt07:tummenupp
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Är man kär så är man. Du har ju skrivit att du kört en och gillar den. Att du inte hittar nån begagnad betyder ju att folk som har dom inte vill byta till nåt annat. För min del tycker jag att det enda du ska göra är att montera kraschpuckar. Resten kan du fixa nästa vinter. Lycka till:)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Aldrig i livet att jag hade köpt en MT-07, nu finns det ju Ducati Scrambler som sätter en MT-07 på sin plats. Visst den kostar lite mer men man får igen det i form av körglädje och karaktär. Om du är riktigt smart så köper du en Triumph Street Triple, ja den kostar lite mer än en MT-07 men det ska vara kul att köra MC!
En MT-07 är rolig i typ 2 timmar.
Mitt råd är att du INTE ska köpa en MT-07.
 

Svedi

14 Krascher och fler ska det bli!
Gick med
18 Oct 2015
Ort
Utomlands
Hoj
KTM 660 SMC 06'
Håller med 2Wheeldrive.

En polare skaffade en ny mt07 såfort han fyllde 18 och jag var förste man att provköra hans hoj. Förstår inte alls varför den hojen hissas så mycket av alla kritiker. Bra kvalité sett till priset men det är också det enda positiva jag kan säga om hojen. Den känns aldelles för tam, mjuk och sofistikerad, den saknar liksom karaktär och riktig körglädje vilket medförde att jag tröttnade direkt. En hoj ska pusta, frusta, väsnas vibrera och försöka ta livet av dig, annars är det inte kul:yoparty. Polaren försöker göra sig av med hojen nu (efter en säsong) för att byta till supermoto men det kommer att bli en riktig förlustaffär just iom att han köpte den ny:död. Scramblern är som nämnts ett lovande alternativ (även om jag aldrig kört en sådan).

Sedan är såklart smaken som baken. En del hade klagat på att min lc4 vibrerar för mycket medan jag gillar just det attributet :yoparty.

Viktigaste rådet är dock: Försök att skaffa en beg hoj. Billigare om du väljer, som så många andra, att byta kort efter taget kk!
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Köpt hoj eller?
Min hornet skulle passa dig perfekt. Till salu till rätt pris med allt det göttiga som behövs på
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top