Bakhjulsåkning!

ninjajohan

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Ninja
Haar inte haft hoj särskilt länge mer börjar redan bli riktigt sugen på bakhjulsåkning. Några bra tips??????

ninjajohan skrev:
Haar inte haft hoj särskilt länge mer börjar redan bli riktigt sugen på bakhjulsåkning. Några bra tips??????

Finns hur många trådar som helst i ämnet....bara söka. Jag orkar iaf inte skriva om de jag skrivit tidigare. Men de är bara ut o träna så ger de sig med tiden. Lycka till!

Gör som alla andra: Öva öva öva öva.....

Det finns inga genvägar fram till den perfekta wheelien :mattias

ninjajohan skrev:
Kom igen! Lite småtips bara!

Finns inga tips eller genvägar, det sitter i skallen ÖVA tyvärr är det den bistra sanningen. Men när du tror att du är högt är du inte ens i närheten av balansläge.

Vad har du för hoj ?

Edit: Det kommer att kosta dig ett par packboxar, smärta i pungen och ett bakhjul. Ev en lamellsats. :fyllisar

Last edited:
Ninjan går inte få upp på bakan orginal utan måste fetmoddas. Ingen ide att du ens försöker.. :(

ninjajohan skrev:

jag bara började försöka köra på bakhjulet på min cross gunga på dämparn å kännas sig fram..... vet inte vad man ska ge för revulutionerande tips:D

ninjajohan skrev:

metod 1 Ryck, slit koppla......du lär dig snart koppla upp skiten

metod 2 ta tex 2:an tex, ställ dig upp leta det varvtal du har vettigt med vrid luta dig framåt tryck ner gaffeln och på returen vrider du fullt att stå på pinnarna och köra på bakhjulet är lättare än att sitta men nerslagen kan bli värre (lättare med styrvobbel)

Twosaint ingen bakhjulskung och kommer aldrig bli det heller.....

Last edited:
frekke skrev:
Ninjan går inte få upp på bakan orginal utan måste fetmoddas. Ingen ide att du ens försöker.. :(

Ap ap ap ap ap!!! :mattias
Så kan du inte säga!

Klart att den går upp! jag får ju upp min Zxr 750 som är tyngre än en Hayabusa i torrvikt... så nu ska man inte klaga!

Robban Nr1 skrev:
Så kan du inte säga!

Klart att den går upp! jag får ju upp min Zxr 750 som är tyngre än en Hayabusa i torrvikt... så nu ska man inte klaga!

A just det, förutom att Hayabusan är typ 20 kg tyngre än din ZXR, om du inte har monterat extra tyngder på den.
:7peta

Robban Nr1 skrev:
Så kan du inte säga!

Klart att den går upp! !

Ja.. klart den gör.. ville bara skrämma honom lite :P
Kan va rätt skönt o ha med sig någon som ser hur högt eller lågt man verkligen är.. svårt att känna i början.

Lycka till!

Edit: ninjajohan, känner du bmwjohan?

Last edited:
Twosaint skrev:
metod 1 Ryck, slit koppla......du lär dig snart koppla upp skiten

metod 2 ta tex 2:an tex, ställ dig upp leta det varvtal du har vettigt med vrid luta dig framåt tryck ner gaffeln och på returen vrider du fullt att stå på pinnarna och köra på bakhjulet är lättare än att sitta men nerslagen kan bli värre (lättare med styrvobbel)

Twosaint ingen bakhjulskung och kommer aldrig bli det heller.....

Metod 3 sitt baklänges.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...