Nu JÄVLAR! INBROTT! QuadRacer, Trial och EU moppe....

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Jag har haft inbrott i garaget! :angry:

Min moppe, QuadRacern och trialen är borta!


Tjuvjävlarna har parkat bilen i slutet på backen och sen gått raka vägen hem till mig, öppnat garaget och rullat ner prylarna.

De visste helt klart vad som fanns i garaget. De tog inget annat då det även fanns verktyg, cyklar och en hel del radiostyrt som var värt en hel del pengar. Allt har de skitit i bara snott fordonen.


Det är ett gäng nollor som har varit i farten då det finns hur mycket spår som helst efter dem. Antagligen ett gäng snorungar, får jag tag på dem så blir processen kort! Polisen hyser gott hopp om att få fast dem...


Men ser ni, hör något eller får något tips så hör av er till mig: 0706 544 741, Valfri meny på McD utlovas i belöning! Om ni vill vara anonyma går det bra att skicka ett PM eller maila mig på jocke@spymac.com.

Nedan bilder på det som är borta. Det är ju inte direkt vanliga prylar, de sticker ut en hel del.

Det märkliga är hur de har hittat hem till mig, måste vara någon i krokarna. Vår väg är knappt utsatt och inget av husen har nummer på sig, ingen av våra bilar stod utanför. De visste vart jag bodde helt enkelt...


Yamaha QuadRacer Raptor 660R SM 2002 ÅTERFUNNEN! :D



Sherco Trial 2002.
Kolfiberskydd över avgasröret vänster sida.
Aluminium ploppar på styrändarna.

1401-m.jpg


1402-m.jpg


1399-m.jpg



Aprilia SR50 DiTECH 2001

Regnr SXU 896

Mörka blinkersglas
Uppflyttad stänkskärm
Droppblinkers bak
Avgassytem med kolfiberdämp. Halva expansionskammaren är målad svart.
Cykeldator med specialfäste vid bakhjulet för givaren.

2191-m.jpg



Sprid det till polare och bekanta, moppen är väl det enda som är någorlunda enkelt att bli av med. Resten är specialgrejor som en liten grupp människor håller på med. Så håll ögon och öron öppna!



Ynkliga, patetiska kräkjävlar som inte har en jävla aning om vad fan de har snott. Lycka till med att få quad:n att starta säger jag bara! Fy fan! Jag skulle inte pissa på er ens om ni brann! :angry: :angry: :angry:


/R


Min kontaktinfo:

jocke@spymac.com
mobil: 0706 544 741
 
Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Fan vad tråkigt! :(
Jag håller ögonon öppna här ute i Österskär.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
cRoC skrev:
För mig låter det som en håla 60-70 mil härifrån, men jag kanske borde veta?

Ja. Åkersberga ligger strax norr om Vaxholm och orten Ytterby där fyra av universums grundämnen upptäcktes.

Erbium (Er)
Terbium (Tb)
Ytterbium (Yb)
Yttrium (Y)

Då vet du :)


EDIT: Jag håller utkik i Norrort
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Trist! Jag flyttar dock till rätt kategori! Håller ögonen o öronen öppna här! Titta i slumområdena efter onormal aktivitet...
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Tack Swedie! Det hamnade där av bara farten...


/R
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
#Olsson# skrev:
Ja. Åkersberga ligger strax norr om Vaxholm och orten Ytterby där fyra av universums grundämnen upptäcktes.

Erbium (Er)
Terbium (Tb)
Ytterbium (Yb)
Yttrium (Y)

Helt riktigt Olsson.

Åkersberga har vidare ca 23 000 invånare. Bebyggelsen utgörs mest av småhus från '60 och '70-talen, även fast Åkersberga centrum domineras av flerfamiljs- och servicebebyggelse.

Raid: Jag håller oxå koll. Ex'ets EU-moppe blev snodd här nyss. Jag vet hur förbannad man blir. Det var eg. lindrigt med tanke på vad du blev av med.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Måste ju antingen va ett par rikspuckon eller nåra som tar med sig prylarna utomlands med tanke på hur pass orginella prylarna är.Borde va ganska stor möjlighet att trialen o 4-hjulingen återfinns när dom inser hur pass svårt det blir att kränga dom.Moppen e det nog godnatt med däremot.Hoppas att du hade bra försäkring iaf,lider med dig. mvh//jacke
 

kjuze

Guest
Stackare... :(

Den där fyrhjulingen såg ju hur kul ut som helst att ha nu när det börjar bli lite snöigt..

Sätt upp lappar och annonsera i tidningen där du berättar vad som blivit snott.
Kolla annonser om någon försöker sälja. Hör av dig till "trial" klubbar och be deras medlemmar höra av sig om någon blir erbjuden,.
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Det står på Taurnet.se om att en fyrhjulsdriven mc hittats i tyresö som stulits från åkersberga. Undrar lite smått om det är samma mc som tråden handlar om??????? :banana o tjyven tog dom me! :yoparty

"Tyresö:
Mc-tjuv gömde förgäves fordonet i Nyfors
Utlagd kl 11.50. En stulen, fyrhjulig motorcykel upptäcktes utanför ett fritidshus i det gamla och ganska avsidesbelägna fritidshusområdet Nyfors i Tyresö kommun kring midnatt. Mc:n hade stulits i Åkersberga. Husets ägare greps och en person boende hos honom togs till förhör. Ägaren blev anhållen men de boende släpptes småningom. Under förhören berättade husägaren att det var en bekant, en 25-årig man, som som ställt mc:n utanför kåken.
Polisen grep 25-åringen i morse när han häll på med att bråka med en busschaufför i Tyresö centrum. Han blev anhållen misstänkt för stöld och för hot mot tjänsteman."


--------------------------------------------------------------------------------
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Du kan ju alltid lägga upp en direktlänk så han kan kolla på texten. det går ju inte hitta ett skit på Taurnet.se
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Nå Raid72, var det din quad?!

Hoppas verkligen det är det, och att den är i relativt bra skick. Var den försäkrad?
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
FÖRJÄVLIGT som vanligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visst skulle det vara skönt att doppa bovarna i lite motorvarm 10w40........................
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Jajemän! Det var min Quad! Är på kriminalteknisk undersökning men jag får tillbaka den så småningom! :yoparty

Hoppas bara trial och moppe dyker upp också. Det var samma killar som stal alltsammans så med lite tur...


Kan nämna att larm modell FETT är under installation i både garage och hus! Fyrhjulingen kommer stå på annan ort tillsvidare.



/R
 
Last edited:

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Grattis!!!! :lol Hoppas innerligt att du får tillbaka de andra grejorna oxå!!!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top