En Stoooooor Varning

Status
Ej öppen för fler svar.

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
nada
Det var som så här att jag, för ngn veckor sedan frågade lite ang larmintyg här på Sporthoj, kunde förvisso kanske miss undras, men inget mer än det enligt mig och andra. Iallafall så vill jag VARNA ALLA som är snälla, alla som är ärliga och som framförallt vädjar om stöd och hjälp till allmänheten utan att mililmeter precisera sig. Det visade sig nämlien att EN eller FLERA personer härifrån SH har anmält mig, helt utan anledning, utan enbart misstanke :kocko och därmed så blev speciell utredare inkopplad i mitt ärende och eftersom jag inte har bevis nog, så kommer detta leda till att JAG inte får ngn ersättning, allt detta i princip pga denna på SH som inte ens kunde vara så pass rak ryggad och säga sitt namn, utan anmälde/tipsade det anonymt. Blir så jvla förbannad, kan man inte ta kontakt med mig, fråga istället för att anta?!
Du som vet vem jag menar kan allt höra av dig och be om en ursäkt för DU har nämligen ingen som helst rätt att hoppa på mig sådär. Nu som sagt så visar det sig, eftersom jag som sagt inte har ngt motbevis, blir utan pengar (35000kr ca), blir bannad från TH och dessutom så får jag bara ta trafikförsäkring hos alla andra bolag och detta är i princip för all EVIGHET.
Att nämna är jag 24år (idag 13´e Aug) och hade hela livet framför mig, pluggar till Ekonom och hade tänkt mig ett jobb inom det i framtiden, vilket inte är allt för lätt nu, så ännu en gång, tack så jvla mycket du som tipsade om ngt, som förvisso var helt jvla fel!

Mvh: Förbannad

Va? E de sant? Har du någon personlig fiende? Var kan man läsa ditt första inlägg?

Och för att göra allt mycket bättre är det inte bara den 13:e i dag utan också fredag ovan på allt! Hoppas att du får en trevlig födelsedag i vilket fall!

Det va inge kul alls. Undrar om personen i fråga vet vad han har lyckats åstadkomma. :va :(

:kocko Nä de där var inte bra alls....är man osäker så bör man kontakta personen inan man går å ställer till de på de där visset.

Hoppas han/hon hör av sig till dej och förklarar varför.........

vaddå.. varför fick du ingen ersättning? :va *fattar trögt*

jävligt trist.. den som anmält.. kan bara hoppas din egen hoj blir stulen utan ersättning :finger

Jag kanske är korkad men jag hänger inte rikitigt med i vad som hänt!?

Vad är du anklagad / anmäld för?

Hur som! Är du oskyldig tycker jag synd om dig!

Jag var en av de som du skickat pm till ang kvitto på larm.
Tyvärr har jag varken scanner eller digitalkamera så jag kunde inte fixa någon kopia.
Däremot ställer jag mig lite undrande om det verkligen är någon här som anmält dig. Hur kan de veta ditt riktiga namn? Det bör finnas en del personer med stulna hojjar i skåne eller hur? Förmodligen vet den som tipsat TH mer om dig än vad som står i din profil, alltså borde det vara någon i din närhet...

Jag hänger inte heller riktigt med. :va

Var det du som ville låna ett larmintyg för ett tag sedan?

Edit: Chefen hade svaret.

Chefen Alabama skrev:
Jag var en av de som du skickat pm till ang kvitto på larm.
Tyvärr har jag varken scanner eller digitalkamera så jag kunde inte fixa någon kopia.
Däremot ställer jag mig lite undrande om det verkligen är någon här som anmält dig. Hur kan de veta ditt riktiga namn? Det bör finnas en del personer med stulna hojjar i skåne eller hur? Förmodligen vet den som tipsat TH mer om dig än vad som står i din profil, alltså borde det vara någon i din närhet...

Det klart att det går att ta reda på vem han är om man vill och har befogenheterna. Läs polisen. Underskatta aldrig polisen!

Biturbo skrev:
Det klart att det går att ta reda på vem han är om man vill och har befogenheterna. Läs polisen. Underskatta aldrig polisen!
Som jag förstod det så blev han anmäld till försäkringsbolaget och inte polisen eller har jag fel nu? Om polisen skulle vara inblandad skulle det handla om försäkringsbedrägeri och då blir det värre...

Usch fy faaan vad tråkigt.
Nu vet jag inte varför det har blivit som det blivit, men jag antar att du e oskyldig och då är det förkastligt att bete sig som "denne" gjort :mad:

Hoppas du får reda på vem det är och att det löser sig på bästa sätt :tummenupp

Kan det vara så att försäkringsbolagen faktiskt har spanare på vårt forum? :confused: Det hade jag haft om jag var ett försäkringsbolag iaf.

PacMan skrev:
Kan det vara så att försäkringsbolagen faktiskt har spanare på vårt forum? :confused: Det hade jag haft om jag var ett försäkringsbolag iaf.
Då skulle alltså killen haft sån otur att han skickade ett pm till någon av dem då. Då snackar vi osis...

Alltså förklara detta för mig, vad är det eg som hänt här? Hur kan du bli bannad från alla bolag pga avsaknad av "larmintyg" och vad fan är du anmäld för?

Hänger inte heller riktigt med här

Är det så att du blivit felaktigt anklagad och fick lida för det eller försökte komma undan med något litet och åkte fast och lackar för det? Är det det första så ska det kunna snackas mer om det med FB om det är det senare är det ju ditt egna fel om ditt liv gått i spillo?

Eller har jag missförstått helt?

Som jag förstår det här så har din hoj blivit stulen. Du vet ju att du har larm på hojen men detta hjälpte inte, det tråkiga är bara att du inte har något papper på att det vekligen satt ett larm på hojen. Så då tänker du vara smart och be om en kopia från någon som faktist har papper på larmet på sin hoj, för att minska ner din självrisk. Som av en händelse så snokar ett x antal personer runt här som faktist jobbar på ett FB och ser din lilla förfrågan. Där någonstanns börjar FB att snoka lite mer om vem du eg är och vilket ärende det rör sig om. de ser då att din hoj blivit rapporterad stulen och att du anmält att larm finns monterat på hojen, men inte skickat in något intyg på detta. Här kommer den extra utredaren in i bilden. Han anser då att du har försökt att lura bolaget, vilket du ju faktist försökt, och anser därför att du inte är berättigad att få någon ersättning pga detta försök till försäkringsbedrägeri (om än så litet).

Rätta mig om jag fattat fel men är det så som jag tror så är det faktist inte mer än rätt åt dig.

Skulle det inte vara så så... my bad och det är tråkigt det som hänt

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back