R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
[YOUTUBE-ID]c2RxksqYkzM[/YOUTUBE-ID]
Dom små klippen som fanns har ju diskuterats flitigt. Bl.a. annat har det från vissa håll kommit åsikter om att polisen kan ha misstänkt att hojen var stulen. Dom gör en QP tidigt och av snutens snack får jag uppfattningen att han tycker det är kul att ställa hojåkaren på prov eftersom dom har möjligheten för en gångs skull.

Sirénerna hör jag aldrig, har han inga kan man undra...riktigt dåligt.

Å andra sidan är R1 killen så jäkla kass på att köra så man har lite svårt att tycka synd om han. Han måste ju sett deras uniformer redan i första läget, då kan han inte köra så där långsamt om han ska ifrån. Efter att han fått kylarvätskan över bakdäcket kan man iofs förstå att det blir jobbigt.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Han hade ju alla chanser att stanna och måste ha varit blind och döv om han missat att det var Polisen. Hur gick det för honom? Har ju lite svårt att tycka synd om någon som kör sådär...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Inte mycket att säga om tycker jag. Oavsett om han fattar att det är en snut eller ej känns det som ett dåligt beslut att köra för sin egen hälsas skull.

Hörde jag rätt eller hette hojägaren ADNAN? :D
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
båda gjorde fel..! Vem som gjorde mest fel går la att diskutera.. Denna filmen är till fördel för hojföraren..!
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Vid 02.07 säger polisen "nu ska vi se om dom kan köra".
03.40 så prejas motorcykel föraren för fösta gången.
04.20 prejas han en andra gång det medför sigatt någonting händer med kylningen föraren få glykol på hela bakdäcket.
06.10 så gör polisen ett galet misstag och kommer in på fel sida i en rondell med skymt sikt!!!!!.

Inga blåljus ingenting!

Polisen är ju skadad i huvet fan gör ett psyk test på idioten.
Föraren på motorcykeln är ingen ängel men han har bättre kontroll än polisen iaf.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Kan diskuteras om hojåkaren uppfattar att det är en civilpolis eller ej..tveksamt nästan. I den där snigelfarten så kunde han ju glömma att dra polisen iaf. Min fundering är om polisen får preja ut en mc sådär eller ej..någon som har koll på vilka knep som får användas?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
fan går R1'or verkligen sådär dåligt ? :D

sen undrar jag, får polisen verkligen preja motorcyklister sådär? vad skulle hända om de prejar honom och han dör av skadorna han ådrar sig(o kom nu inte med en massa om att man får skylla sig själv om man drar ifrån polisen osv). det där skulle jag vilja klassa som mordförsök, men hur står det sig i verkligheten?

Dessutom sa ju tanten på radion nånting om att avbryta. men dom fortsatte glatt i 200.

Vissa poliser verkar ju vara tappade bakom en vagn eller nåt.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vid 02.07 säger polisen "nu ska vi se om dom kan köra".
03.40 så prejas motorcykel föraren för fösta gången.
04.20 prejas han en andra gång det medför sigatt någonting händer med kylningen föraren få glykol på hela bakdäcket.
06.10 så gör polisen ett galet misstag och kommer in på fel sida i en rondell med skymt sikt!!!!!.

Inga blåljus ingenting!

Polisen är ju skadad i huvet fan gör ett psyk test på idioten.
Föraren på motorcykeln är ingen ängel men han har bättre kontroll än polisen iaf.

Mhm, fast utan idiotjävlar som Adnan så får inte polisen ens chansen att vara skadade i huvet.
Alltså kan man ta o stanna direkt o sluta va en sån jävla idiot så slipper poliser fatta dåliga beslut.

Men vad vet jag.

Dessutom sa ju tanten på radion nånting om att avbryta. men dom fortsatte glatt i 200.

Vissa poliser verkar ju vara tappade bakom en vagn eller nåt.

Hojen har körts utan kylarvätska ett bra tag, polisen vet mkt väl att snart kommer MCn inte hålla längre, när de får ordern att avbryta så drar samtidigt hojen ifrån.
Allt han gör är att följa efter för att plocka upp honom vid vägkanten där han kommer stå med sin trasiga hoj, spela roll om han gör det i 200km/h eller i 50km/h, eller han kanske ska ställa sig på bromsen o tvärnita såfort han får order att avbryta?
Nu va de ju så synd om Adnan så han kraschade innan hojen gav upp, en liten bit till o allt hade varit frid o fröjd.
 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Kan diskuteras om hojåkaren uppfattar att det är en civilpolis eller ej..tveksamt nästan.

Nä precis, stan är ju full av bilar som tutar o prejjar en upprepade gånger...:rolleyes:

Som sagts förut, båda parter gör fel. Polisen lyder inte order och verkar snarast tycka det är ball? Hojföraren...ja...jag vet inte vad man ska säga?
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Mhm, fast utan idiotjävlar som Adnan så får inte polisen ens chansen att vara skadade i huvet.
Alltså kan man ta o stanna direkt o sluta va en sån jävla idiot så slipper poliser fatta dåliga beslut.

Men vad vet jag.

Men du när du blir polis så går du vissa kurser och du ska ha en viss moral.
Inte vem som helst kan bli polis.
Föraren på motorcykeln kanske var döv?. :rolleyes:

Finns massor av faktorer som spela in här och polis ledningen tog ett beslut om att han skulle avsluta jakten dock så fortsatte den polisen att jaga ändå.
Han tom prejar motorcykel föraren 2ggr en gång så farligt så att om han hade gått ikull så hade han antagligen spetsats av bråte.

Hade jag varit den polisen så skulle jag åkt och stallt mig på adressen som motorcykeln var reggad på.

Motorcykel föraren var ingen ängel han heller men det är fanimej lättare att stå på hans sida eftersom polisen EJ ska jobba på detta sätt och det har ju en domare fastställt eller har jag fel?.
 

Franzén

hojlös :(
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Osynlig motard -11
Alltså, den där killen var REDIGT kass. Han kan ju inte haft någon som helst hjärna, ville han ändå riskera livet på sig själv och andra kunde han ju åtminstone kört på cykelvägar så han kom undan.

jävla pajas.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men du när du blir polis så går du vissa kurser och du ska ha en viss moral.
Inte vem som helst kan bli polis.
Föraren på motorcykeln kanske var döv?. :rolleyes:

Finns massor av faktorer som spela in här och polis ledningen tog ett beslut om att han skulle avsluta jakten dock så fortsatte den polisen att jaga ändå.
Han tom prejar motorcykel föraren 2ggr en gång så farligt så att om han hade gått ikull så hade han antagligen spetsats av bråte.

Hade jag varit den polisen så skulle jag åkt och stallt mig på adressen som motorcykeln var reggad på.

Motorcykel föraren var ingen ängel han heller men det är fanimej lättare att stå på hans sida eftersom polisen EJ ska jobba på detta sätt och det har ju en domare fastställt eller har jag fel?.

Han är nog inte bara döv, han måste ha kört i sömnen o drömt nån cool dröm eftersom han inte stannar vare sig när han blir prejad eller när hojen sprutar kylarvätska.

Att åka o ställa sig på adressen hojen är reggad på vet du lika väl som jag att det hjälper föga.

Poliser är inga supermänniskor bara för de klarat några tester och blivit poliser, även dem gör många felbeslut, hjälp dem att inte fatta fel beslut genom att ge fan i att jävlas!
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Mhm, fast utan idiotjävlar som Adnan så får inte polisen ens chansen att vara skadade i huvet.
Alltså kan man ta o stanna direkt o sluta va en sån jävla idiot så slipper poliser fatta dåliga beslut.

Men vad vet jag.



Hojen har körts utan kylarvätska ett bra tag, polisen vet mkt väl att snart kommer MCn inte hålla längre, när de får ordern att avbryta så drar samtidigt hojen ifrån.
Allt han gör är att följa efter för att plocka upp honom vid vägkanten där han kommer stå med sin trasiga hoj, spela roll om han gör det i 200km/h eller i 50km/h, eller han kanske ska ställa sig på bromsen o tvärnita såfort han får order att avbryta?
Nu va de ju så synd om Adnan så han kraschade innan hojen gav upp, en liten bit till o allt hade varit frid o fröjd.

Med det jag skrev vill jag inte påstå att Adnan är särskilt mycket bättre än poliserna, att han fick BLÅ efter sig är ju ett tecken i sig att han gjort fel. Då jag inte haft sk snutjag(eller jo det har jag, faktiskt flera ggr men inte på hoj, och jag har alltid stannat) vet jag inte hur det funkar. men att preja en motorcyklist som de gjorde såg verkligen ut att vara utanför deras ramar. I usa tex där poliserna är skjutglad o gud vet allt, får tex inte ens vanliga polisbilar preja bilar eller annat löst folk, och eftersom vi i sverige ligger ljusår efter på den fronten tycker jag det verkar lite märkligt att de prejar en motorcyklist av vägen.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
...så farligt så att om han hade gått ikull så hade han antagligen spetsats av bråte..

Ja, och han tutade så mkt så att ljudet pg a resonans i den tömda kylaren antagligen skulle ha försatt molekylerna som hojen består av i självsvängning så att hela mc:n + förare hade upplösts i tomma intet.
 

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Ja som ni säger så är de ju bådas fel men va tänkte polisen riktigt först vid rondellen,
skulle till 95% ha smällt om de kommit en bil. Sen att följa efter en skadad hoj i 200 känns väl onödigt då de självklart redan har en hetsig okunnig förare.
"spela roll om han gör det i 200km/h eller i 50km/h"
Precis de de gör, de skulle ha fått han i 50 men gick upp i 200 istället. Ingen orsak till det och de hade blivit tillsagda att avsluta.

Poliser är inga supermänniskor bara för de klarat några tester och blivit poliser, även dem gör många felbeslut, hjälp dem att inte fatta fel beslut genom att ge fan i att jävlas!
Precis, men då de fått beslut om att avsluta jagandet så kan de ju åtminstone ta lite lugnt.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top