Polisjakt mellan Barkarby och Rissne?

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Någon som vet något om jakten på en vit streetfighterhoj igår kring kl 15?

Kom körandes på E18 från Barkarby och strax innan Hjulstakorset blev jag omkörd på insidan av en vit streetfighter (troligen en nyare Z1000). Strax efter kom en snutbil med blåljus och full pinne!
Såg ut som han senare tog sig upp mot Rinkeby då det drog upp 2 snutbilar där och i Rissne korset mötte jag ytterligare 3 snutar.

Måste ha varit något allvarligt om så många snutbilar blir inblandade men kan inte hitta någon information om det?
 

TyNiAn

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Har ingen
Aha var det därför man möte en massa poliser igår satt och funderade varför det blev ett jäkla liv på engång.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ser verkligen att staten satsar mycket pengar på riktiga brottslingar! blir inte ens ett sådant drag ifall det blir ett rån!
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Ser verkligen att staten satsar mycket pengar på riktiga brottslingar! blir inte ens ett sådant drag ifall det blir ett rån!

Det var väl i o f s rätt bra drag i Umeå häromdagen? 1 skjuten rånare är väl lite action? Så lite överdriver du allt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ser verkligen att staten satsar mycket pengar på riktiga brottslingar! blir inte ens ett sådant drag ifall det blir ett rån!

Nåja, vi hade ett litet rånförsök här i stan igår, och nog tycker jag att det pådraget räckte till, nationella insatsstyrkan mejade automateld tvärs över E4an och träffade förbipasserande bilar och hyreshusen på andra sidan gatan, samt två helikoptrar körde luftakrobatik, en flög omkring och letade i dag med....

Så nog tycker jag att dom verkar ta i lite mer, IOFS var en motorcykel inblandad i rånet, han kanske hade miniblinkersar och miniskylt IOFS
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Men vadå? Menar du att det inte är ens en riktigt brottsling?

Du har ingen aning om vem det var så vad har jag och mitt brott register för med detta och göra?

Nåja, vi hade ett litet rånförsök här i stan igår, och nog tycker jag att det pådraget räckte till, nationella insatsstyrkan mejade automateld tvärs över E4an och träffade förbipasserande bilar och hyreshusen på andra sidan gatan, samt två helikoptrar körde luftakrobatik, en flög omkring och letade i dag med....

Så nog tycker jag att dom verkar ta i lite mer, IOFS var en motorcykel inblandad i rånet, han kanske hade miniblinkersar och miniskylt IOFS

I Umeå händer det ju så sällan nåt så när det väl händer så känner de att de måste ändå prestera lite för att få behålla jobben.:D
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du har ingen aning om vem det var så vad har jag och mitt brott register för med detta och göra?

Så det var du med andra ord? Och vem tror ens på riktigt att polisen skickar ut en massa folk efter småincidenter men låter de stora brottslingarna vara ifred? Ingen med en hjärncell innanför pannbenet.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nåja, vi hade ett litet rånförsök här i stan igår, och nog tycker jag att det pådraget räckte till, nationella insatsstyrkan mejade automateld tvärs över E4an och träffade förbipasserande bilar och hyreshusen på andra sidan gatan, samt två helikoptrar körde luftakrobatik, en flög omkring och letade i dag med....

Det är inte överdrivet när du påstår att de träffade förbipasserande bilar, och en del hus på motsatt sida?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är inte överdrivet när du påstår att de träffade förbipasserande bilar, och en del hus på motsatt sida?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=280071

Husen har dom inte skrivit något om, det fick jag höra på jobbet, så det kan vara en skröna, men bilen befann sig mellan poliserna och ett hyreshusområde, så det vore nästan otroligt om det inte sitter någon kula i väggen.

Två kulor stoppade en av rånarna med kroppen.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Du har ingen aning om vem det var så vad har jag och mitt brott register för med detta och göra?

Vart skrev jag att jag visste vem personen i fråga var? Och hur fan kom du in i bilden?

Förutom att du kör en vit streetfighter?

Ber om ursäkt läste lite hastigt och fick det till: Menar du att du inte är ens en riktigt brottsling?

Men nu när du skrev såg jag att du var fel och det stod det
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
http://www.vk.se/Article.jsp?article=280071

Husen har dom inte skrivit något om, det fick jag höra på jobbet, så det kan vara en skröna, men bilen befann sig mellan poliserna och ett hyreshusområde, så det vore nästan otroligt om det inte sitter någon kula i väggen.

Två kulor stoppade en av rånarna med kroppen.


gillar när fakta sätter tyst på folk... :tummenupp:)
men tidningar är tidningar, men ser ingen andledning till varför detta skulle vara lögn...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Så det var du med andra ord? Och vem tror ens på riktigt att polisen skickar ut en massa folk efter småincidenter men låter de stora brottslingarna vara ifred? Ingen med en hjärncell innanför pannbenet.

Tyvärr inte jag kaxigpelle!:krama
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
http://www.vk.se/Article.jsp?article=280071

Husen har dom inte skrivit något om, det fick jag höra på jobbet, så det kan vara en skröna, men bilen befann sig mellan poliserna och ett hyreshusområde, så det vore nästan otroligt om det inte sitter någon kula i väggen.

Två kulor stoppade en av rånarna med kroppen.

Ok, det låter lite överdrivet men jag menade inte att du överdrev. Bra att de skjuter dock, det får vara slut på mesandet nu!

Tyvärr inte jag kaxigpelle!:krama

Med tanke på ditt tidigare inlägg så kunde man ju tro att det var du. Missförstod dig helt enkelt.
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top