Mc olycka i malmö idag...

Status
Ej öppen för fler svar.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
En kille på mitt gym som jag snackade med förra veckan körde och krockade rätt rehjält idag, fick gipsa båda benen och bruten käke. Verkar vara en schysst kille, 21år bara, dock körde han utan kort och oförsäkrad mc utan regskyltar och hade som nöje att köra ifrån poliser.

Hoppas han klarar sig!

Minns att jag snackade med honom och en annan mc kompis till honom, fick reda på att de bara var 21år och full gas utan skydd drog de iväg, kändes lite i min mage då, detta kommer inte hålla länge...
 

marie

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
I ett tält
Hoj
cbr 1000rr '08
Fy för tusan!Måste oftast hända någonting för att man ska förstå allvaret i det hela... Får väl hoppas att de lär sig något av detta då.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Tror förvisso inte körkort och försäkrade hojar hade gjort att olyckan inte hade hänt, vissa gillar att köra fort och testa gränserna helt enkelt, körkort eller inte...
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Körkort -> Insikt och förhoppnings lite trafikvett
Skydd -> mindre skador vid olycka
Försäkring -> omsorg om dig själv och dina medtrafikanter

Vad säga om dem som skiter i dessa 3 ting!!
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
på ett sätt känns det bra att veta att olycks statistiken till stor del utgörs av liknande incidenter. Det tyder på att om man kör med vett i skallen så kanske det inte är så farligt att köra mc som det utges för att vara.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tror förvisso inte körkort och försäkrade hojar hade gjort att olyckan inte hade hänt, vissa gillar att köra fort och testa gränserna helt enkelt, körkort eller inte...
Nej, men hade han haft så pass många hjärnceller i aktiv drift så hade han gett fan i att köra utan kort. Och hade han kanske lärt sig lite om hur hojar funkar när han tog kortet, eller så hade han kuggat några gånger och insett att han nog inte skulle köra hoj.
Allt han lyckades med nu var att belysa att "vi" kör utan kort, har oförsäkrade hojar och kör som svin! :huvet
 

le_man

Medlem
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda CBR 600F -97 -Banhoj...trasig..fan..ingen motor nån?, KTM SXC 625, Kawasaki ZX10 R
Tragiskt att han skadade sig..men som man bäddar får man ligga..tyvärr..
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Att tycka synd om den killen är som att tycka synd om någon som leker rysk roulette och blåser bort hjärnan på sig själv. Att han kör utan kort är illa nog, att han dessutom körde oförsäkrat är en jävla dödssynd. Tänk om han hade kört på en unge istället för en bil? Empatin räcker bara så långt och jag sparar min för någon som förtjänar det.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Att tycka synd om den killen är som att tycka synd om någon som leker rysk roulette och blåser bort hjärnan på sig själv. Att han kör utan kort är illa nog, att han dessutom körde oförsäkrat är en jävla dödssynd. Tänk om han hade kört på en unge istället för en bil? Empatin räcker bara så långt och jag sparar min för någon som förtjänar det.
Nu överlever man ju inte bättre för att fordonet man blir påkörd av är försäkrat iofs... :rolleyes:
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Att tycka synd om den killen är som att tycka synd om någon som leker rysk roulette och blåser bort hjärnan på sig själv. Att han kör utan kort är illa nog, att han dessutom körde oförsäkrat är en jävla dödssynd. Tänk om han hade kört på en unge istället för en bil? Empatin räcker bara så långt och jag sparar min för någon som förtjänar det.

:klappar :klappar :klappar
Kunde inte sagt det bättre själv
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Allt enligt Darwin.

Dumhet gör ont, förhoppningsvis skadar han ingen annan än sig själv i framtiden heller.
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Jag misstänkte det men ville bara vara säker:tummenupp


Jag har läst dina kommentarer i en annan tråd:näsblod Men i detta fallet ger jag dig rätt:) Det är denna typen av människor som sabbar för alla seriösa hojåkare:mad: Fabbe & Lion som var seriösa högst hojintresserade killar dog:( Medans en sån här kille överlever:huvet Livet är ibland orättvist.

Håller med dig !
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top