Mc-förare avled efter krock...

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
En 19-årig manlig mc-förare har omkommit efter att ha krockat med en personbil nära brandstationen i Simrishamns utkanter. Kollisionen, som inträffade i går, var mycket kraftig. Mannen fördes till sjukhus men avled.

SIMRISHAMN. En 19-årig manlig mc-förare har omkommit efter att ha krockat med en personbil nära brandstationen i Simrishamns utkanter.

Kollisionen var mycket kraftig. Mannen fördes i ilfart till Universitetssjukhuset i Lund men avled tidigt i går kväll.

TT

KGK skrev:
2648121 6 December...., växthuseffekten skördar offer

Äh, i Skåne kan man ju köra året runt minus en vecka ungefär. Iofs var det snö jäkligt länge detta året (låg kvar mer än en månad tror jag) men det är ju ett extremfall. Konstigt att ingen skrek "VÄXTHUSEFFEKT UUUÄÄÄH!" då... :va :va :rolleyes:

marten_larsson skrev:
2648188 Äh, i Skåne kan man ju köra året runt

kollade just på kartan, simrishamn ligger ju nästan i alperna, iaf första gången jag hör att en mc-åkare avlider i december, fast konstigare saker har ju hänt, tror en skoteråkare avled förra vintern i lapplandsväsby..., har mött en skoter i Nacka reservatet i april eller maj, han hade iofs polishelikoptern efter sig och var nog inte ute på en nöjestur men i alla fall skotrar i dom trakterna hör inte till vanligheterna

marten_larsson skrev:
2648188 Äh, i Skåne kan man ju köra året runt minus en vecka ungefär. Iofs var det snö jäkligt länge detta året (låg kvar mer än en månad tror jag) men det är ju ett extremfall. Konstigt att ingen skrek "VÄXTHUSEFFEKT UUUÄÄÄH!" då... :va :va :rolleyes:

Brukar ju vara en jäkla massa snöstormar ute på österlen.

Med tanke på att han knäkte hojen i 2 bitar så va nog farten bra hög

om jag inte minns helt fel så är den vägen en lång raka

vif

Last edited:
Tråkig läsning som alltid när det handlar om, som i detta fall, en olycka med dödlig utgång.

Tankar går till familj, anhöriga och vänner.

Tänder ett ljus, sov gott...

//Åsa

Ja fy fanken, trist när sådant händer .

En kollega till mig kom in precis och berättade att hennes kusin hade varit inblandad i en olycka ...

Det var just denna olyckan .

Fy fan .

VIF

Trist ju.
Sista turen innan avställning kanske? Vad körde han för hoj?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!