Korkade uttalanden om MC

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Hej i vintern.

Jag satt och tänkte på den gågna sommaren och drog mig till minnes lite sköna uttalanden människor gjort när de stött på oss.
Fyll gärna på. Får tiden att gå, om inte annat.

1. ... oh du har ju en tusencylindrig...(om polarens GsxR 1000) Han trodde väl att min var encylindrig.:D

självmords maskin skulle aldrig tilllåta våra barn att köra sånna.........

Gottis Date när jag visade en bild på hojen :D :D VI gick bara på en date :näsblod

Kommer inte ihåg exakta orden, men det var nåt om att han tyckte att min SV lät så coolt för att det var en 4-taktare och inte som sportisarna (radfyrorna) som han trodde var 2-taktare pga dess ylande. :)

2. .. ehh, vad maxar den?

Hur intresserad är man på att svara på det.

3. -Den är snygg, din Honda.
- Det är en Yamaha.
-Säkert, klart det är en Honda.
Som om man inte själv vet vad det är man köpt och äger.

Ett par ungdommar står och tittar länge på min R1 -05.. Tills slut kommer den smarta i gänget på att det står X1000 svagt på varvräknare och klämmer ur sig.. "Shit den gör 13 000!!!!!!!"

Tog en stund innan han själv reagerade på att det lät lite fel :D

Står vid macken och tankar.. Ett gäng med ca 10 unga kommer fram,, flera gånger frågar dom,, "Hur fort den går" och " E de din?? Shit"

Nä,, den går inte, den rullar... och nä, den e inte min,, jag stal den för en timme sen..

:D :D :D :D

majoon skrev:
2624537 jag fick en fin kommentar härom året av en gammal tant när hon fick se min knallröda suzuki rf 600r

"en sådan hade jag o min man för många år sen, fast det var en husqvarna..." :)
Det här uttalande är väl inte så korkat, mer kul bara:

En skönt kaxig invandrarkille i 12-årsåldern klev fram när jag stod och tankade hojen på OK-Rinkeby för många år sedan. Slickandes på en glass stirrade han nyfiket på hojen (kawa h2) där jag stod och tankade. Efter en stund tittar han avundsjukt upp mot mig och säger på äkta rinkebysvenska: "Eeyy grabben!!! Få lonna din motorcykel så ska jag köra den så den inte vet vad den heter!!"

Haha! Han fick mig att garva hela vägen hem :hihi :tummenupp

04 när jag hade min R6:a

kommer in på macken & ska tanka..
2 killar på BMX cykel kommer fram

Fy fan va cool..
(säger inget)
e den din ?
(ja)
går den fort ?
(tillräckligt)
e det en såndär NINJA ?
(drar på mig hjälmen & drar innan fler dumma frågor kommer)

Maffan skrev:
2624549 Ett par ungdommar står och tittar länge på min R1 -05.. Tills slut kommer den smarta i gänget på att det står X1000 svagt på varvräknare och klämmer ur sig.. "Shit den gör 13 000!!!!!!!"

Tog en stund innan han själv reagerade på att det lät lite fel :D

Står vid macken och tankar.. Ett gäng med ca 10 unga kommer fram,, flera gånger frågar dom,, "Hur fort den går" och " E de din?? Shit"

Nä,, den går inte, den rullar... och nä, den e inte min,, jag stal den för en timme sen..

:D :D :D :D

Bytat upp dig i årsmodell?

---------------------------------------------------------

Jag stod o tvättade min i söndags. En gubbe kommer fram och säger att det ska börja regna på kvällen. Sen säger han: Jag hade också en motorcykel när jag var i din ålder.
Sen gick han bara :rolleyes:

"Jaha... Jag trodde först det var en moped".
(herre ~50, efter att han frågat mig utanför den lokala
stormarknaden om jag som hans son kör trimmat.
Syftandes på min dåvarande XR600)

Tillhör väl lite utav vad som skrevs innan.
2 barn på en lokal MC utställning i hålan.
Gick från mc till mc o kikade på mätarna....

-Oj den här går 180... o den här 250 osv....
Min gick inte så fort tills jag förklarade att man var tvungen o ta siffrorna på varv räknaren ggr 1000 o då gick den ju jätte fort ju.
Jag var en hjälte i deras ögon ett tag tills jag förklarade att det var varvräknaren o att cykeldatan e min hastighets mätare.

Fick under den dagen höra mycket lustigt.
Som t.ex
Mina däck som var helt slut tyckte jag var festligt förklarade i 5minuter att det var race sulor... men se det gick inte riktigt de var slut:fakta

50 pers skulle dö diRekt... förklarade att det inte fanns något gift på sadeln:D

En som frågade hur ofta man måste byta luft i däckena.

Någon funderade om det inte var jobbigt att åka på crossbana osv....

Mycket intresserade folk som aldrig sett en räcer för iaf.
De dumma sakerna kom mest från barn o gammla så de är förlåtna.

Folk som ger kommentaren "om jag hade haft en sån hade jag kört ihjäl mig direkct!!". :rolleyes: Precis som att det skulle vara ett faktum för att de inte kan köpa en hoj själv. :lol Lika patetiskt varje gång.

majoon skrev:
2624537 jag fick en fin kommentar härom året av en gammal tant när hon fick se min knallröda suzuki rf 600r

"en sådan hade jag o min man för många år sen, fast det var en husqvarna..." :)
Who can blame her? :hihi

Johise511 skrev:
2624609 "– Det här är dödsmaskiner. Vi överväger nu att inte försäkra dem, säger skadechef Anders Karlsson från Östgöta Brandstodsbolag" Det hände inget med det, så nu försäkrar jag min hoj där. Kawa er6 för en 17 åring, 3000:- helförsäkring.

http://archive.corren.se/archive/2006/5/11/1v9fs7v437esvil.xml?category1=1096984640-4& (hela artikeln)

"Varför ska de behöva vara så snabba för?! Man får endå max köra i 110 km/h." :gäsp

Killen i korvkiosken: Min kusin har en riktigt fet hoj.
Fredde: Jaha vad är det för någon?
Killen i korvkiosken: En såndär ninja. De är så jävla pheta!

/Fredde

Jag skulle aldrig kunna ha en sånn, du vet jag gillar ju kickar, skulle gasa ihjäl mig direkt... ...du känner ju mig alt ...du vet ju hur jag är.

(Ja antagligen, eftersom du knappt skulle våga rulla ur den ur garaget).

/Fredde

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC