stå på fotpinnarna

*DIABLO*

Guest
tja när man ska stå upp o köra bakhjul ska man stå på bak pinnarna eller ??
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
yamahaR6_03 skrev:
2386064 tja när man ska stå upp o köra bakhjul ska man stå på bak pinnarna eller ??

Jag vill se dig bromsa med frambromsen på bakhjulet! Det kan bli lite intressant.... :pannkyss :pannkyss :tungan
 

*DIABLO*

Guest
Dregen skrev:
2386072 Jag vill se dig bromsa med frambromsen på bakhjulet! Det kan bli lite intressant.... :pannkyss :pannkyss :tungan
grejen e att de jag gtroode man skulle stå på fram oinnarna men de va några kompisar som sa att man skulle stå där bak, ska ut o testa lite imorrn o därför ville jag kolla lite med dem som kan lite mer
så nu vet jag
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
yamahaR6_03 skrev:
2386073 grejen e att de jag gtroode man skulle stå på fram oinnarna men de va några kompisar som sa att man skulle stå där bak, ska ut o testa lite imorrn o därför ville jag kolla lite med dem som kan lite mer
så nu vet jag

Sätt du vänster fot på passagerar pinnen, men behåll högran där fram så du kan andvända bakbromsen om det skulle behövas.:tummenupp

Funkar fin fint
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Ja om du vill kan du göra som jag gjorde....dra up bå bakhjulet på tvåans växel ståendes på bakre fotpinnarna utan att kunna nå bakbromsen i tid och åk åt helvete.

Inte värt att chansa även om det kanske är enklare att stå på bakre fotpinnarna (om du vurpar ångrar du dig absolut). Kör vanligt och ha tillgång till bakbromsen så slipper du smaka asfalt som jag gjorde...


Som Tsunami sa, högerfoten på bromsen och vänstern på bakre fotpinnen är ett bra tips.
 
Last edited:

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Ja om du vill kan du göra som jag gjorde....dra up bå bakhjulet på tvåans växel ståendes på bakre fotpinnarna utan att kunna nå bakbromsen i tid och åk åt helvete.

Inte värt att chansa även om det kanske är enklare att stå på bakre fotpinnarna (om du vurpar ångrar du dig absolut). Kör vanligt och ha tillgång till bakbromsen så slipper du smaka asfalt som jag gjorde...


Som Tsunami sa, högerfoten på bromsen och vänstern på bakre fotpinnen är ett bra tips.


Kolla datumen innan du skriver:tummenupp :näsblod
Tror han har lärt sig nu
 

Ankan_84

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
haha, nu är tråden vid liv igen efter ca ett och ett halvt år...
Varför svara på en tråd som är "out of date"??
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
om man bortser från datumet.. Så hinner säkert inte många bromsa ändå om det skulle gå så långt.. många som tror att dom skulle hinna..
 

Solid snake

Guest
om man bortser från datumet.. Så hinner säkert inte många bromsa ändå om det skulle gå så långt.. många som tror att dom skulle hinna..
Räcker oftast att släppa gasen på stånka iaf, man kan ju öva på bakbromsen när man wheelar, utan att man för den sakens skull behöver vara nära på att slå över.

Bara för att känna hur det känns att använda bakbromsen dvs... :rolleyes:
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Räcker oftast att släppa gasen på stånka iaf, man kan ju öva på bakbromsen när man wheelar, utan att man för den sakens skull behöver vara nära på att slå över.

Bara för att känna hur det känns att använda bakbromsen dvs... :rolleyes:

Jag är en av dom som inte använder bakbromsen när jag wheelar.. har aldrig slagit över (peppar peppar).. vet vart balansläget är och vet hur jag kommer dit utan att behöva pimpla en massa och därmed riskera överslag.
I höstas övade jag på bakbromsen men då går själva whellien åt hel.... har väl dålig simultan förmåga..
 

Solid snake

Guest
Jag är en av dom som inte använder bakbromsen när jag wheelar.. har aldrig slagit över (peppar peppar).. vet vart balansläget är och vet hur jag kommer dit utan att behöva pimpla en massa och därmed riskera överslag.
I höstas övade jag på bakbromsen men då går själva whellien åt hel.... har väl dålig simultan förmåga..
Jag brukar inte heller använda bakbromsen, har bara övat in det lite att använda den om det skulle gå åt helvete.

Men som du säger, jag vet också var balansläget ligger och jag pimplar inte heller med gasen för då går det antagligen åt helvete.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Hmmm....har efter 2 sässonger börjat känna på bakbromsen. Måste nöta in det i huvudet. Kan vara bra att ha det i ryggmärgen OM det skulle bli lite för högt. Det jag saknar mest är en motor till framhjulet så man kan gasa om man skulle vara nära att slå över vid stoppie.... Verkar vara ytters jobbigt. Har inte slagit över ÄN men gått åt många kalsonger när man ändå rullar lite fast man släppt bromsen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Man behöver inte ha fötterna på fotpinnarna alls:
IMG_2587.jpg


Eller så har man dom på dom främre:
IMG_2747.jpg


:hihi
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top