MT-02 sp (TRX 850)

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag tror att jag lånar namnet MT-02 sp tills dom släpper en sådan:)
I vilket fall så kommer här receptet på hojen.

Ramen är rensad från allt onödigt, ombyggd där bak med egentillverkade ljuddämparhållare och pulverlackerad silver.

Styrkronor kommer från Bimota och är ombyggda för att passa Öhlinsgaffeln som kommer från Aprilia RSV mille och styrstammen är egentillverkad, styrlager från Honda CBX. Styret är ett Renthal fatbar med KTM överfall.

Fälgarna är av märket OZ-racing och hör igentligen hemma på en R-sexa vilket innebär att jag fick svarva nya hjulaxlar och byta lager.

Svingen kommer från Aprilia RSV mille och är omsvetsad för att passa till länkaget och nya bussningar fick svarvas.

Fotpinnar kommer från PP-tuning och är till en ZX-10r som fick modifieras lite för att passa. Även tanklocket är från PP-tuning.

Bromsarna består av Brembos ok och Galfer fram EBC bak.

Bakdelen är en hybrid på CBR 1000 och TRX som jag har gjutit ihop framlampan kommer från KTM som blev en liten nödlösning, jag har planer på något annat, allt är lackat i gråmetalic med vita linjer checkered flag motiv på bukspoilern från Pferrer med 6 lager klarlack. Allt utfört av Hedens lack.

Motorarbetet har R-G engineering utfört och består av portad/planad topp omfrästa ventiler för större aria, planat cylindrar, balanserat vev och bestyckat med Keihin flatslides 39 och Over racing helsystem vilket slutade i 94.8 bakhjulshästar och 87,9 nm mot 77,6 hk och 82,4 nm original och hela 20 hästar mer vid 8500 rpm:)

Och mängder mängder med egentillerkade fästen och skruvar och grejer som jag glömt att skriva här:)
 

Bifogat

  • trx 3.JPG
    trx 3.JPG
    114.5 KB · Visningar: 2,722
  • trx 4.JPG
    trx 4.JPG
    122.9 KB · Visningar: 3,287
  • trx 5.JPG
    trx 5.JPG
    90.5 KB · Visningar: 2,005
  • trx 6.JPG
    trx 6.JPG
    97.4 KB · Visningar: 2,268

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Grymt snyggt bygge! Imponerande att det finns så duktiga hemmapulare!
Du måste få en del blickar efter dig och frågor om vad det där är för hoj? Kul att ha något som ingen annan har.

:tummenupp

MVH
Bobby
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Läckert bygge :Bugar
Särskilt snyggt med schackrutelackerad "magspoiler".
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Den var riktigt snygg! Nu blev man allt riktigt avundsjuk.... :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Riktigt snygga skärmar du har där... :hihi

Skämt åsido, mycket läcker båge, hade lätt fått min röst i tävlingen om den hade vart med! Kan tänka mig att den låter som en dröm också... Mycket jobb och man blir inte dåligt sugen att dra igång ett eget projekt. Tyvärr har jag varken tid, plats eller pengar för det men det är tur att det finns folk som du som kan så vi andra kan drömma! :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Snyggt och seriöst bygge det där. :tummenupp
Jag är ju ingen diggare av tyskrövar så jag uppskattar att du håller en hyfsat låg profil. Ser seriöst och välbyggt ut med sjyssta detaljer som Öhlinare, annan sving etc.
Ser attd e motorförändringar jag drömde om på min TRX verkar givit trevligt resultat. :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hur var den att köra nu då?

:tummenupp för bygget!
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Peder Rosberg skrev:
Och mängder mängder med egentillerkade fästen och skruvar och grejer som jag glömt att skriva här:)

Jag har en magkåpa som jag inte har några fästen till.
hittar bara befintliga skruvar i motorkåpor (kanske inte så bra?)
hur många fästen bör det vara fram bak.

Samt. jag krachade min dämpare bak (bucklig och ful) hur har du egentillverkat dina?

med orginaljuddämparna så går den som en surhink :(
 
Last edited by a moderator:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jag bugar och bockar för alla fina komentarer:Bugar
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Ripnilpor skrev:
2332764 Jag har en magkåpa som jag inte har några fästen till.
hittar bara befintliga skruvar i motorkåpor (kanske inte så bra?)
hur många fästen bör det vara fram bak.

Samt. jag krachade min dämpare bak (bucklig och ful) hur har du egentillverkat dina?

med orginaljuddämparna så går den som en surhink :(

Jag tillverkade först en gig som har dom 3 fästpunkterna sen svarvade jag 4 bitar till ramen och 2 till ljuddämparna sen kapade jag till 4 st rundjärn som jag setsade fast mellan dom 3 punkterna och fick på så vis 2 likadana hängare:tummenupp

Agående magkåpan så vet jag inte om vi har samma men så här ser det ut på min från http://www.pferrer.com/www/seiten/produkte/index.htm
 

Bifogat

  • buk.JPG
    buk.JPG
    56.9 KB · Visningar: 319
  • buk.1.JPG
    buk.1.JPG
    43.7 KB · Visningar: 257
  • buk.2.JPG
    buk.2.JPG
    52.1 KB · Visningar: 277
  • buk.3.JPG
    buk.3.JPG
    41.3 KB · Visningar: 264

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
gaylord skrev:
2334213 ska du göra dig av rettan nu när du har denna läckerbit:)

Ja det är nog inte omöjligt att det blir så, men det är svårt att skilja sig från den, för det är en jävligt rolig hoj:)

Anehall skrev:
2332649 Hur var den att köra nu då?

:tummenupp för bygget!

Jodå den uppför sig riktigt bra men jag har inte frestat den så mycket ännu.
I förgår va jag ute och körde en sväng och plötsligt blev det väldigt varmt på benet, då hadde en kylarslang släppt. Så jag tänker ta det lungt ett tag.
Det är ganska lätt att förbise vissa grejer när man har haft isär allt under en lång tid:tungan
 
Last edited:

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Peder Rosberg skrev:
2334229 Jag tillverkade först en gig som har dom 3 fästpunkterna sen svarvade jag 4 bitar till ramen och 2 till ljuddämparna sen kapade jag till 4 st rundjärn som jag setsade fast mellan dom 3 punkterna och fick på så vis 2 likadana hängare:tummenupp

Jag massuppfittade tydligen infot. jag fick för mig att du knåpat ihop ljudämparna själv.

Tack för bilderna på magkåpan, nu skall den på nästa vecka (semester igen)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top