Mc olycka i malmö idag...

Status
Ej öppen för fler svar.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
En kille på mitt gym som jag snackade med förra veckan körde och krockade rätt rehjält idag, fick gipsa båda benen och bruten käke. Verkar vara en schysst kille, 21år bara, dock körde han utan kort och oförsäkrad mc utan regskyltar och hade som nöje att köra ifrån poliser.

Hoppas han klarar sig!

Minns att jag snackade med honom och en annan mc kompis till honom, fick reda på att de bara var 21år och full gas utan skydd drog de iväg, kändes lite i min mage då, detta kommer inte hålla länge...

Fy för tusan!Måste oftast hända någonting för att man ska förstå allvaret i det hela... Får väl hoppas att de lär sig något av detta då.

Tror förvisso inte körkort och försäkrade hojar hade gjort att olyckan inte hade hänt, vissa gillar att köra fort och testa gränserna helt enkelt, körkort eller inte...

Körkort -> Insikt och förhoppnings lite trafikvett
Skydd -> mindre skador vid olycka
Försäkring -> omsorg om dig själv och dina medtrafikanter

Vad säga om dem som skiter i dessa 3 ting!!

på ett sätt känns det bra att veta att olycks statistiken till stor del utgörs av liknande incidenter. Det tyder på att om man kör med vett i skallen så kanske det inte är så farligt att köra mc som det utges för att vara.

Tror förvisso inte körkort och försäkrade hojar hade gjort att olyckan inte hade hänt, vissa gillar att köra fort och testa gränserna helt enkelt, körkort eller inte...
Nej, men hade han haft så pass många hjärnceller i aktiv drift så hade han gett fan i att köra utan kort. Och hade han kanske lärt sig lite om hur hojar funkar när han tog kortet, eller så hade han kuggat några gånger och insett att han nog inte skulle köra hoj.
Allt han lyckades med nu var att belysa att "vi" kör utan kort, har oförsäkrade hojar och kör som svin! :huvet

Tragiskt att han skadade sig..men som man bäddar får man ligga..tyvärr..

Att tycka synd om den killen är som att tycka synd om någon som leker rysk roulette och blåser bort hjärnan på sig själv. Att han kör utan kort är illa nog, att han dessutom körde oförsäkrat är en jävla dödssynd. Tänk om han hade kört på en unge istället för en bil? Empatin räcker bara så långt och jag sparar min för någon som förtjänar det.

Att tycka synd om den killen är som att tycka synd om någon som leker rysk roulette och blåser bort hjärnan på sig själv. Att han kör utan kort är illa nog, att han dessutom körde oförsäkrat är en jävla dödssynd. Tänk om han hade kört på en unge istället för en bil? Empatin räcker bara så långt och jag sparar min för någon som förtjänar det.
Nu överlever man ju inte bättre för att fordonet man blir påkörd av är försäkrat iofs... :rolleyes:

:klappar :klappar :klappar
Kunde inte sagt det bättre själv

Allt enligt Darwin.

Dumhet gör ont, förhoppningsvis skadar han ingen annan än sig själv i framtiden heller.

Jag misstänkte det men ville bara vara säker:tummenupp

Jag har läst dina kommentarer i en annan tråd:näsblod Men i detta fallet ger jag dig rätt:) Det är denna typen av människor som sabbar för alla seriösa hojåkare:mad: Fabbe & Lion som var seriösa högst hojintresserade killar dog:( Medans en sån här kille överlever:huvet Livet är ibland orättvist.

Håller med dig !

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...