Köpte min 660 i våras och den gick bra.
Den hade då ett sebring hunter på och bestyckad med pilot 48 och main 175 om jag inte minns fel... Säljaren hade klivit upp ett snäpp i main då han körde när det var kallt.
Jaja...
Den lät vackert och mycket. Men smällde en hel del. Dessutom tyckte jag att det blev värre... Det smällde väldigt mycket.
Ok, jag bestyckar om den. Kollade runt lite och hittade rekommendationer. Efter 15 min pill så var ju det fixat (sanning med modifikation då jag lyckades knäcka main i det lilla röret och fick åka och köpa ett nytt...).
Men... det blev inte mycke bättre.
Svor en del och fortsatte pilla och bytte fram å tebax. Blev aldrig nöjd. Det som var "bäst" men inte bra tyckte jag var pilot 48 och 168 main med blandskruven strax under 2.
Tillslut lessnade jag och tryckte på orginal-dämpen och bestyckade den enligt manualen. Den small fortfarande, fast lägre såklart.
Efter måååånga svordommar så insåg jag att packningen efter första lilla kröken på systemet hade gett upp!!! GAH! Det var anledningen till allt smällande.
Men jag insåg även en sak, orginal är inte så dumt. Se nedan.
För Orginal:
* Mjuk gasrespons
* Gladare grannar (låter knappt)
* inget oroande över att den ska gå snålt
* Farbror polis har ingen anledning att gnälla. Bortsett från min körning...
* Bandagar/Rörken osv är inte ett problem.
* Gissar att slitaget på hojen generellt blir mindre (den går ju mjukare och saknar några Hk.)
* Mindre effekt = Mindre risk för släpp (om detta nu är en fördel...
)
Mot Orginal:
* Töntigt ljud
* Man hörs inte i trafiken
* Lite slöare
* Moppefuckona pekar och undrar vad jag har för moppe (då MÅSTE man wheela i 100 blås för att visa att det inte är en moppe. Jäkla fuckon.)
För Inte orginal (Sebring slipon, ombestyckad):
* Mer Hk
* Manligare ljud
* Man hörs i trafiken
Mot Inte Orginal:
* Hetsigare
* Ilskna grannar
* Bandagar/Rörken blir lite mer omständiga
* Oro för felbestyckning (personlig noja... dyrt att bänka)
* Mer slitage
Listorna kan säkert göras mycket längre.
Men... det är ju inte så att den går sakta eller inte inbjuder till bus bara för att den är orginal. Ok, får väl knycka till lite mer i styret för att få upp den på samma sätt men det är ok.
Så jag kommer nog fortsätta köra orginal ett tag till (tills jag lessnar på moppe-ljudet).
Ibland känns det mer som att det är en trim-hysteri bland oss SM-förare. Visserligen... Det är kul med effekt och det är kul att pilla... Men jag tror inte vi kör så jäkla mycket fortare i trafiken bara för att hojen är trimmad.
Denna tråd är alltså inte riktigt riktad till er tävlingsförare utan mer till oss vardags-förare som busar i stan och pendlar till jobbet typ.
Kommentarer till ovanstående? Är jag helt ute och traskar i träsket eller har jag nån typ av poäng?
/Lucky9
Den hade då ett sebring hunter på och bestyckad med pilot 48 och main 175 om jag inte minns fel... Säljaren hade klivit upp ett snäpp i main då han körde när det var kallt.
Jaja...
Den lät vackert och mycket. Men smällde en hel del. Dessutom tyckte jag att det blev värre... Det smällde väldigt mycket.
Ok, jag bestyckar om den. Kollade runt lite och hittade rekommendationer. Efter 15 min pill så var ju det fixat (sanning med modifikation då jag lyckades knäcka main i det lilla röret och fick åka och köpa ett nytt...).
Men... det blev inte mycke bättre.
Svor en del och fortsatte pilla och bytte fram å tebax. Blev aldrig nöjd. Det som var "bäst" men inte bra tyckte jag var pilot 48 och 168 main med blandskruven strax under 2.
Tillslut lessnade jag och tryckte på orginal-dämpen och bestyckade den enligt manualen. Den small fortfarande, fast lägre såklart.
Efter måååånga svordommar så insåg jag att packningen efter första lilla kröken på systemet hade gett upp!!! GAH! Det var anledningen till allt smällande.
Men jag insåg även en sak, orginal är inte så dumt. Se nedan.
För Orginal:
* Mjuk gasrespons
* Gladare grannar (låter knappt)
* inget oroande över att den ska gå snålt
* Farbror polis har ingen anledning att gnälla. Bortsett från min körning...
* Bandagar/Rörken osv är inte ett problem.
* Gissar att slitaget på hojen generellt blir mindre (den går ju mjukare och saknar några Hk.)
* Mindre effekt = Mindre risk för släpp (om detta nu är en fördel...

Mot Orginal:
* Töntigt ljud
* Man hörs inte i trafiken
* Lite slöare
* Moppefuckona pekar och undrar vad jag har för moppe (då MÅSTE man wheela i 100 blås för att visa att det inte är en moppe. Jäkla fuckon.)
För Inte orginal (Sebring slipon, ombestyckad):
* Mer Hk
* Manligare ljud
* Man hörs i trafiken
Mot Inte Orginal:
* Hetsigare
* Ilskna grannar
* Bandagar/Rörken blir lite mer omständiga
* Oro för felbestyckning (personlig noja... dyrt att bänka)
* Mer slitage
Listorna kan säkert göras mycket längre.
Men... det är ju inte så att den går sakta eller inte inbjuder till bus bara för att den är orginal. Ok, får väl knycka till lite mer i styret för att få upp den på samma sätt men det är ok.
Så jag kommer nog fortsätta köra orginal ett tag till (tills jag lessnar på moppe-ljudet).
Ibland känns det mer som att det är en trim-hysteri bland oss SM-förare. Visserligen... Det är kul med effekt och det är kul att pilla... Men jag tror inte vi kör så jäkla mycket fortare i trafiken bara för att hojen är trimmad.
Denna tråd är alltså inte riktigt riktad till er tävlingsförare utan mer till oss vardags-förare som busar i stan och pendlar till jobbet typ.
Kommentarer till ovanstående? Är jag helt ute och traskar i träsket eller har jag nån typ av poäng?
/Lucky9