Suzuki Bandit 1200-tråden

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Styre

Nått bra tips på att få styret lite längre upp och bak?
Man kanske får byta ut det helt enkelt. (korta armar:rolleyes: )

:tummenuppDu kan höja 15mm utan problem för wirar o kablar,högre blir svårare.Dock måste du byta till insex o ett antal distansbrickor mellan,o sen en snygg rörsnutt som täcker brickorna.Värre o få`t längre bak...

leffe
 

johnnie is

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
tyresö
Hoj
suzuki bandit 1200s-05
hej vet inte om jag gör rätt här i forumet men behöver veta ventilspel 1200an 05 har rivit ska justera trodde det stog i instruktionsboken tack.
 

Bandit1200N

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hyltebruk
Hoj
Bandit 1200 N
Nått bra tips på att få styret lite längre upp och bak?
Man kanske får byta ut det helt enkelt. (korta armar:rolleyes: )

Jag köpte några raisers på Louis i Tyskland sök på LENKERKLEMMBOECKE
i deras katalog.Den höjer styret med 25mm och bakåt 16mm
Skickar med en bild på hur det blev
/Patrik
 

Bifogat

  • raisers.JPG
    raisers.JPG
    136.1 KB · Visningar: 141

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Färjestaden
Hoj
INgen
Jag köpte några raisers på Louis i Tyskland sök på LENKERKLEMMBOECKE
i deras katalog.Den höjer styret med 25mm och bakåt 16mm
Skickar med en bild på hur det blev
/Patrik
Ser skitbra ut. Ska kolla dom:tummenupp

hej vet inte om jag gör rätt här i forumet men behöver veta ventilspel 1200an 05 har rivit ska justera trodde det stog i instruktionsboken tack.

in 10-15
ut 18-23
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ser skitbra ut. Ska kolla dom:tummenupp

Jag har en uppsättning höj/bakflytt till styre liggande om du är intresserad. Förre ägaren hade monterat dem på min Bandit men jag använder dem inte.
Kan kolla måtten om det är något speciellt du är ute efter.
 

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 660 04
Efter att ha avklarat årets premiärtur så kan jag konstatera att det känns som att hojen inte mår så bra, avslutade förra säsongen med att gå omkull och spräcka vänstra motorkåpan och göra en snabbtömning på oljan. Bytt ut trasiga delar och slagit i ny olja, åkte idag från årsta och vid rondellen biltema haninge så upptäckte jag att det sprutade olja eftersom att jag varit lite väl snabb med att sätta ihop den och inte dragit åt oljepluggen. Fixade en provisorisk plugg på biltema och for hem, väl hemma så kändes den förjävla varm. Brännhet på högra motorkåpan(den oljepluggen sitter i) och oljan var svart som natten. Oljan jag använt är biltemas 10/40 MC olja, och jag kontrollerade så att nivån var schyst innan jag for hem.

Någon som har upplevt något liknande problem med värme på sin MC, eller kan spekulera i vad det kan vara för fel och hur jag såna fall kan felsöka problemet?
 

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Färjestaden
Hoj
INgen
Efter att ha avklarat årets premiärtur så kan jag konstatera att det känns som att hojen inte mår så bra, avslutade förra säsongen med att gå omkull och spräcka vänstra motorkåpan och göra en snabbtömning på oljan. Bytt ut trasiga delar och slagit i ny olja, åkte idag från årsta och vid rondellen biltema haninge så upptäckte jag att det sprutade olja eftersom att jag varit lite väl snabb med att sätta ihop den och inte dragit åt oljepluggen. Fixade en provisorisk plugg på biltema och for hem, väl hemma så kändes den förjävla varm. Brännhet på högra motorkåpan(den oljepluggen sitter i) och oljan var svart som natten. Oljan jag använt är biltemas 10/40 MC olja, och jag kontrollerade så att nivån var schyst innan jag for hem.

Någon som har upplevt något liknande problem med värme på sin MC, eller kan spekulera i vad det kan vara för fel och hur jag såna fall kan felsöka problemet?
På insidan av höger motorkåpa ligger oljan som blir en sådär 80-120 grader. Det är brännhett och ska så vara.:tummenupp
 

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 660 04
På insidan av höger motorkåpa ligger oljan som blir en sådär 80-120 grader. Det är brännhett och ska så vara.:tummenupp

Tycker inte den va lika jävla varm förra året, gick klockrent nu i motor så får väl köra lite till o vänja mig då. Tack för svar :tummenupp
 

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 660 04
Har du tillgång till en termometer typ en infraröd så kan du mäta temperaturen.
Blir oljekylaren varm?

Av någon dum anledning kollade jag faktiskt aldrig kylaren, vilket kanske borde varit första att kolla. Dags att skaffa IR termometer och varmköra lite!
 

Bandit1200N

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hyltebruk
Hoj
Bandit 1200 N
Oljetemp.

Jag skaffade en sådan här tempgivare som man sätter i hålet där man fyller på olja.Jag tyckte också att oljan var varm och det är ju svårt att känna om det är 80 eller 120 Grader.
 

Bifogat

  • oljetemp.jpg
    oljetemp.jpg
    12.2 KB · Visningar: 529
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top