Fz1 ?

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Har iaf bestämt mig nu att det så småningom blir utborrad cat, nerdrevning en kugg, Lasse-box m filter (k&n verkar inte passa alltid verkar det som, så DNA eller BMC, annat!?), sen ecu-flash. Har knappt kört den, och det lilla var den brutal, men känns fel ändå att ha den "strypt" bara för att...hehe.
Tänkte ta det i steg med att först borra ut caten och göra Lasse-boxen. Hur går den med dessa mods utan mappning?

Gör du rätt i! Jag borrade ut cat och rensade pipan på 20-30min. Lars modden tog 30-40 min med en dremel.
Ska du ha boxen fixad så mailar du bara Daniel på yamacenter daniel.palmqvist@yamahacenter.com


Ang mappning eller inte så hade jag på min förra FZ1N leovince gp slipon, Larsburk med KN och blockad AIS. Den gick fint utan någon mappning.

Att du upplever den brutal är nog inte så konstigt om du kommer från en 600 :)
Men den kommer med all säkerhet gå betydligt bättre med alla mods på plats.

Hade du slipon?
 
Last edited:

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Gör du rätt i! Jag borrade ut cat och rensade pipan på 20-30min. Lars modden tog 30-40 min med en dremel.
Ska du ha boxen fixad så mailar du bara Daniel på yamacenter daniel.palmqvist@yamahacenter.com

Hade du slipon?
Japp, har en mivv GP-slipon på, och den är redan väldigt högljudd utan db-killer. Gillar när det låter och brölar, men bara det inte blir "för" mkt med slopad cat ?
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Japp, har en mivv GP-slipon på, och den är redan väldigt högljudd utan db-killer. Gillar när det låter och brölar, men bara det inte blir "för" mkt med slopad cat ��

Den kommer skrika så där mysigt så att halva stan får ståpäls när du varvar ut den :hihi
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
En tråd om FZ1 har legat på förstasidan länge nu. Jag undrar därför följande:

-Var fan är Javaguru?
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Får inte dö ut nu tråden...

Bidrar därför med bild på att jag numera fått av bägge sidospeglarna. Hur fan skulle man veta att den högra var felgängad. Som jag drog i den först...hehe.
uploadfromtaptalk1452206488201.JPG
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De har väl antagligen en gummiupphängning då? Det är det på min Z1000SX för att minska vibrationerna i fotpinnarna.
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...

Dom är gummiupphängda. Jag hade loss den ena nu när jag skruva av mitt slipon för att fixa exup ventilen.
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Fick mail igår från Yamahacenter, min ECU är flashad och klar att hämtas :hihi

Ska inom Yamahacenter på väg hem från jobb, hämta ECUn och mitt nya KN-Filter.
Sen blir det till att skruva ihop allt i eftermiddag. Typist att det snöar som fan nu då!!!
 

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha FZ1 N
Fick mail igår från Yamahacenter, min ECU är flashad och klar att hämtas :hihi

Ska inom Yamahacenter på väg hem från jobb, hämta ECUn och mitt nya KN-Filter.
Sen blir det till att skruva ihop allt i eftermiddag. Typist att det snöar som fan nu då!!!
Inge sugen på att testa antar jag? :p

Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka? :)
 

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Inge sugen på att testa antar jag? :p

Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka? :)


Ja, efter man skruvat ihop allt så lär man ju vara rätt sugen på att testa.

Ska kolla efter den, är den kvar i butiken så tar jag lite bilder.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Och jag vill bara ut och köra min nya hoj. Kliar rätt jävla rejält i fingrarna nu kan jag säga. Får utnyttja bristen på bra väder till att moda och fixa den lite istället :)
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Aha :)

Dom är i minsta laget med man lär sig snabbt att flytta lite på armbågen går att titta bakåt.
Ja, är rätt små, men vad fan som sagt, allt är bättre än original.
FZ1:ans sidospeglar är lite som triumphs framljus. Man har designat och perfektionerat allt på hojen, sen när den skulle på produktionsbandet kom man på att man glömde dessa små detaljer och sprang snabbt ut på lagret och tog vad man hittade...hehe
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top