Tjänstebil med plats

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T

Inte 4wd. I övrigt en ganska bra bil. Gillar dock inte deras sätes konfig med 2,2,3 vi som är fem har då alltid 7 platser uppe. Något vi inte har I sharanen eller andra 7sits.

- - - Updated - - -

Grand Santa och Kia Sorento är "samma" bil är jag tämligen säker på

Tror jag med. Skiljer I inredningen I övrigt lika.
Lånar hem en grand santafe´I helgen för att känna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte 4wd. I övrigt en ganska bra bil. Gillar dock inte deras sätes konfig med 2,2,3 vi som är fem har då alltid 7 platser uppe. Något vi inte har I sharanen eller andra 7sits.

- - - Updated - - -



Tror jag med. Skiljer I inredningen I övrigt lika.
Lånar hem en grand santafe´I helgen för att känna.

Jag tror Grand kommer bli billig. Borde vara svårsåld, speciellt med Sorento på marknaden.
Det var väldigt låga priser på Sorento i augusti, säg till om jag skall leta reda på dem som jämförelse.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag tror Grand kommer bli billig. Borde vara svårsåld, speciellt med Sorento på marknaden.
Det var väldigt låga priser på Sorento i augusti, säg till om jag skall leta reda på dem som jämförelse.

Gör gärna det. Men Granden är fullutrustad. Sorenton Business + är nära.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Då är ju rav4, crv och xc60 I samma liga. Småbilar för familjer med ett barn. Jag ska I med dubbla barnstolar, en 9åring och två vuxna, sen barnvagn, hund och packning och det rymms inte I en xc60 I vilket fall.

Det är inte,forester, utan Outback. Mycket stor inuti. Enormt bagage och baksäte.
Mer plats än v70 praktiskt. Testa.

Annars får du titta på Nissan navara eller VW amarok om du ska ha stort jävla bagage.
Edit, där kan företaget dessutom lyfta hela momsen så du kanske kan förhandla högre tak..

En annan god kandidat är Mercedes Mixto.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är inte,forester, utan Outback. Mycket stor inuti. Enormt bagage och baksäte.
Mer plats än v70 praktiskt. Testa.

Annars får du titta på Nissan navara eller VW amarok om du ska ha stort jävla bagage.

Japp, Outback är betydligt rymligare nuförtiden...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Annars får du titta på Nissan navara eller VW amarok om du ska ha stort jävla bagage.

Jäkligt sugen på en Amarok. Men baksätet är inte vad frugan vill ha. Det duger nog åt barnen, men hon gillar det inte.
Skulle passa perfekt I mitt privata liv. Är faktiskt ett alternative, just vad gäller baggage.
Sn veja inte om dom duger att köra 5000mil per år I. Om komforten duger.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gör gärna det. Men Granden är fullutrustad. Sorenton Business + är nära.

Mitsubishi Pajero är stor
Nissan Pathfinder verkar ha gått ur tiden. :mad:
Jag vet inte om de uppfyller alla krav, tror det?
Jag trodde Voyager är 4wd, min kollega har sin tredje sådan, sjukt ful bil men najs ändå på något sätt. :gnissla

Angående kampanjpriserna på Sorento Business+ så lät det så här i september:

Företagspriset är 378.250:- (8,5 basbelopp). Den räknas på Ord pris vilket fortfarande är 445’.


(Jag hade sett en annons att de sänkt den från 445' till 410' för privatkunder och frågade hur företagspriserna ser ut. Att marknadspriset då är 378 torde omöjliggöra att sälja Hyundai för ytterligare 100'

- - - Updated - - -

http://www.ford.com/suvs/explorer/?gnav=header-suvs

varför säljs inte dessa nya i sverige?

Priset på dom standard är ju iaf i usa sjukt lågt!

Usch, man skall inte ens börja tänka på varför USA's alla stora och billiga bilar inte säljs här, man deppar bara ihop.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Usch, man skall inte ens börja tänka på varför USA's alla stora och billiga bilar inte säljs här, man deppar bara ihop.

Ja verkligen! I sverige idag erbjuds nästan bara mellanmjölksbilar som är så tråkiga så man undrar varför inte fler somnar bakom ratten!

Till trådskaparen:

Hur blir en Bmw x5 att ha som tjänstebil? För dyr?
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Vilka regler gäller för det där?

Skiljt lastutrymme (räcker inte med en stålvägg som i skåpbilar).
Min skåpbil får jag bara dra halva momsen på medans en pickup får du dra hela.

Blir förbannad varje gång jag tänker på det. :huvet

Cashar man en passat t. ex så får du inte dra av momsen men leasar du den så får du dra halva för en passat är lika mycket arbetsbil som en skåpis....
 
Last edited:

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Har ungefär samma kriterier som du:) sjukt svårt att hitta något vettigt. Jag skaffade en VW caddy maxi life sju sittplatser men ändå riktigt stort bagage. 170 hk utan 4wd 140 med. Och tar du ur sätena så går även hojen i.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har ungefär samma kriterier som du:) sjukt svårt att hitta något vettigt. Jag skaffade en VW caddy maxi life sju sittplatser men ändå riktigt stort bagage. 170 hk utan 4wd 140 med. Och tar du ur sätena så går även hojen i.

Då känns ju sharanen som en bättre bil. Både nuvarande och en ev ny. Bättre comfort har jag inte upplevt I en personbil. Tyst och med bra stolar.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top