Statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag ser mycket gnäll kring flyktingkrisen men ingen verkar komma med alternativ. Hur tycker man att EU ska hantera flyktingarna mer än bara "kom inte till oss"?

Du ger familjen Bush pressidentplatsen och några gallon med bourbon så skall du se att det börjar smälla igen. Har vi tur kanske dem och Putin träffar de elaka så kan folk flytta hem igen.





Ironisk lösning.. Men?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag ser mycket gnäll kring flyktingkrisen men ingen verkar komma med alternativ. Hur tycker man att EU ska hantera flyktingarna mer än bara "kom inte till oss"?

Öka bistånd till intilliggande länder och öka stödet till flyktingorganen.
Det är visst inte längre lika dumt som tidigare.
Fredsframtvingande militära insatser, likt jugoslaviska kriget.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag ser mycket gnäll kring flyktingkrisen men ingen verkar komma med alternativ. Hur tycker man att EU ska hantera flyktingarna mer än bara "kom inte till oss"?

Strikt gränskontroll, har de skyddsbehov, välkomna, om inte vänd.

Hade vi gjort så sedan innan, ända sen -80talet, hade vi haft rätt mycket plats här, hade vi följt detta sedan mitten/slutet -90talet (när något hände och de som kom slutade försöka anpassa sig och jobba för att ta sig framåt) hade vi med haft gott om utrymme för de med skyddsbehov.

Men, det är aldrig försent att börja.

Att inte inse att när regeringen kallar till presskonferens om det extraordinära läget och tar av biståndsbudgeten för att finansiera, biståndsbudgeten som är det välmående humanitära landets yttersta fasad av välstånd som borde vara det sista som ryker med tanke på hur Sverige försöker framställa sig, att det är över, pengarna Är slut, det kan endast någon som vuxit upp i skyddad verkstad göra.

Detta leder till ett samhälle som än mer kommer göra skillnad på fattiga/rika då de utan medel inte kommer kunna sätta sina barn i en skola där de faktiskt har en framtid och sjukvård som vi känt den sen tidigare kommer endast de som har råd med en försäkring ha, akutvård och statlig skola kommer såklart finnas men inget annat än förvaring och hoplappning kommer ske där.

Kort sagt, förlorarna av en systemkollaps är de som idag gör minst för att säkra sin och sin familjs framtid utan lägger endast ner den energin som behövs för att överleva, de som tar tempen innan de går till jobbet i den mån de ens har något för att kolla om de inte har lite feber ändå, de som lever det "sociala" livet systemet vi har gett dom möjlighet till.
Ironiskt nog är det de som hejar på hårdast för "vi måste öppna våra hjärtan, Sverige är Jätterikt"..

De som istället jobbar hårt och målmedvetet för att få en framtid på egen hand, de som ser lite längre än till nästa skatteåterbäring och istället för att tycka synd om sig själva för man inte har råd att köpa/göra det eller det, ser förutom den nära framtiden även en längre fram om en 15-30år, de kommer klara sig bättre och skillnaderna ökar till deras fördel.
Märkligt att det just är de som är de som vill göra något åt situationen då de, rent tekniskt, blir ännu rikare utan att behöva spara mer enkom för att de fattiga blir fattigare.

Nåja, Jag har sparat så jag kan avlägsna mig från landet, när jag förutom skatten även kommer behöva betala för sjukvård och andra sociala förmåner en gång till då avlägsnar jag mig, ska jag ändå betala gör jag det heller någonstans där jag får behålla pengarna jag tjänar för att kunna göra just det.

Till Er andra, Lycka till.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag ser mycket gnäll kring flyktingkrisen men ingen verkar komma med alternativ. Hur tycker man att EU ska hantera flyktingarna mer än bara "kom inte till oss"?

Alternativet kokar ned till att vi inte tar emot dem. Om Danmark tog emot dem, tough luck.

Att vi skall lägga oss i andra EU länders mottagande är en vidrig överstatlig tanke som passar bra i EU/DDR/The World State, alla länder har rätt till sin egen migrationspolitik, det är Sveriges sjukligt generösa dito som lockat hit massorna från början, det är barockt att tycka att andra länder skall behöva lida för det.

Vad tycker du själv, att 2000 "flyktingar" om dagen är hanterbart? Hur länge då?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja precis, ett år efter valet! Tack!

Du får ursäkta men jag begriper inte vad grejen är med ett år efter nästa val utom utifrån vem som vinner. Ids du förtydliga?

Jag hoppas på omval innan dess. Inte för att jag tror det löser något, kanske rentav blir sämre med alliansens oreda f n. Det vore ändock viktigt att visa att som de nu bär sig åt är inte acceptabelt.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Du får ursäkta men jag begriper inte vad grejen är med ett år efter nästa val utom utifrån vem som vinner. Ids du förtydliga?

Jag hoppas på omval innan dess. Inte för att jag tror det löser något, kanske rentav blir sämre med alliansens oreda f n. Det vore ändock viktigt att visa att som de nu bär sig åt är inte acceptabelt.

Tror de flesta förstod va ja menade, men du tar de mesta väldigt ordagrant. Speciellt från mig..:va Så behöver ja verkligen förklara, när du redan svarat på din egen fråga? Jag menar såklart 4år från valet för ett årsedan. Men tack för att du förtydligade oklarheterna med mitt inlägg. Nöjd?

Jag hoppas på omval, men ja tror inte att de kan bli sämre..
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror de flesta förstod va ja menade, men du tar de mesta väldigt ordagrant. Speciellt från mig..:va Så behöver ja verkligen förklara, när du redan svarat på din egen fråga? Jag menar såklart 4år från valet för ett årsedan. Men tack för att du förtydligade oklarheterna med mitt inlägg. Nöjd?

Jag hoppas på omval, men ja tror inte att de kan bli sämre..

Ingen aning om vad de flesta fattar eller inte fattar. Frågade för egen del och undrade uppriktigt om du hade nåt särskilt under 2019 i åtanke.

Vi har en kass regering men dessvärre är det ingen reda med borgerligheten heller. Måtte decskärpa sig och byta ut en del mediokra individer.

Det var inget illa ment.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Frågade för egen del och undrade uppriktigt om du hade nåt särskilt under 2019 i åtanke.

Vi har en kass regering men dessvärre är det ingen reda med borgerligheten heller. Måtte decskärpa sig och byta ut en del mediokra individer.

Det var inget illa ment.

Nej 2018, men de vere onekligen intressant att se läget 2019 med förhoppningsvis en mer eller mindre högerstyre.

Nej, men det börjar nog klarna endel vad folket tycker. Men det verkade som att ingen ville vara först, starkt av Ebba :) hoppas fru K Bata hänger på också. Nått drastiskt måste till.

:krama
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Nej, men det börjar nog klarna endel vad folket tycker. Men det verkade som att ingen ville vara först, starkt av Ebba :) hoppas fru K Bata hänger på också. Nått drastiskt måste till.

Det är M som har skapat den här situationen. Tror knappast att dom är särskilt intresserade av att lösa den.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu måste vi lära oss vårda det svenska. Således: Konfiskering
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Samtidigt vet vi att alla åtgärder riskerar vårt regeringsunderlag eftersom Miljöpartiet blockerar varje åtstramning, säger en socialdemokrat


Allvar nu, skicka ut de där haschrökarna från Rosenbad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top