Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag var lite besviken på Alex Marquez, trodde han skulle ligga lite högre upp. Men det är alldeles för tidigt att börja dra några slutsatser.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Angående kommentatorerna: JAg stör mig som fan på hur den nya sidekicken uttalar Espargaro. :mad:
Men jag lär vänja mig vid det på samma sätt som jag vant mig vid Maaak Maaakess.

Vad gäller körandet så måste jag säga att jag gillar att se Viñales köra, är så snyggt på nåt sätt. Sedan var det ju trevligt att se att GSXRRen faktiskt kan prestera någorlunda. MM var väl ingen direkt överraskning i toppen... Och ska bli spännande att se hur det går för Duccarna, och för CC på hondan.
Kommer sitta klistrad framför TVn när FP2 och FP3 går idag. :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ska man säga något negativt om de motogp:s kommentatorer så är det att dom inte är ett dugg objektiva i sina kommentarer av landsmän utan dom är fantasktiska i allt dom företar sig.
Droppen var väl igår när dom på något sätt ändå lyckades hylla Lowes prestation att vara den som kraschade mest i alla tre klasser föregående säsong med att han alltid försökte komma tillbaka efter krasch...:huvet

Enda gången de svenska varit bra är när Stigefeldt varit där men han säger å andra sidan bara 10 meningar per sändning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska man säga något negativt om de motogp:s kommentatorer så är det att dom inte är ett dugg objektiva i sina kommentarer av landsmän utan dom är fantasktiska i allt dom företar sig.
Droppen var väl igår när dom på något sätt ändå lyckades hylla Lowes prestation att vara den som kraschade mest i alla tre klasser föregående säsong med att han alltid försökte komma tillbaka efter krasch...:huvet

Enda gången de svenska varit bra är när Stigefeldt varit där men han säger å andra sidan bara 10 meningar per sändning.

Ja, 2013 (tror jag det var) så snackade de upp Smith något djävulskt. "Titta, viken sketabra 12:e-plats Smith kom på!" ... :huvet:gnissla
Men ignorerar man deras favoriserande av landsmän så är de helt okej. Gillar rapporterna från depåområdet man får. :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ja, 2013 (tror jag det var) så snackade de upp Smith något djävulskt. "Titta, viken sketabra 12:e-plats Smith kom på!" ... :huvet:gnissla
Men ignorerar man deras favoriserande av landsmän så är de helt okej. Gillar rapporterna från depåområdet man får. :D
Jag kan rekomendera att fulstreama ett race en gång från den engelska sändningen för det man tappar i bildkvalité får man igen i experter. Toseland och Parrish i studion och en gammal racer som går och intervjuar på griden innan start!
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jag kan rekomendera att fulstreama ett race en gång från den engelska sändningen för det man tappar i bildkvalité får man igen i experter. Toseland och Parrish i studion och en gammal racer som går och intervjuar på griden innan start!
Var hittar du det då?
Tittade igår en en stund på en stream som var så nerlusad med scripts och spelreklam att det kändes nödvändigt med en en större datorstädning efteråt...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Var hittar du det då?
Tittade igår en en stund på en stream som var så nerlusad med scripts och spelreklam att det kändes nödvändigt med en en större datorstädning efteråt...

Brukar generellt bara googla Motogp live stream. När man väl fått bort annonser osv brukar det funka obehindrat.
Har gjort så med NFL och andra sporter med.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Angående kommentatorer. . Men guud vilket upprepande. Finns tydligen inget annat än knäpuckar att snacka om och just under ljudorgien från MM:s Honda som för 2:a gången blev förstörd av kommentatorerna grrr :huvet
 

Smagatusk

Guest
Angående kommentatorerna: JAg stör mig som fan på hur den nya sidekicken uttalar Espargaro. :mad:
Men jag lär vänja mig vid det på samma sätt som jag vant mig vid Maaak Maaakess.

Vad gäller körandet så måste jag säga att jag gillar att se Viñales köra, är så snyggt på nåt sätt. Sedan var det ju trevligt att se att GSXRRen faktiskt kan prestera någorlunda. MM var väl ingen direkt överraskning i toppen... Och ska bli spännande att se hur det går för Duccarna, och för CC på hondan.
Kommer sitta klistrad framför TVn när FP2 och FP3 går idag. :D

Ny sidekick?:va Har bara sett första träningen, men där var väl ingen ny?

Men jag stör mig också. Kan vi inte reda ut hur det uttalas? Jag vill ha betoningen på andra a:et. Alltså Esparg-AAAAro. Inte EspARR-garo som kommentatorerna säger.

Vad säger ni?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Topp tio inom fem tiondelar. Topp 19(?) inom sekunden. Ducce 3 resp 6, Suki 4. CC tvåa detta tredje pass! Ett getingbo skulle jag säga. Nice, kanske vi slipper tiosekunderssegrar i alla fall :)
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Men seriöst?! FP3 är så brutalt jämnt, fan 19 åkare inom drygt en sekund..

Forza Rossi!:yoparty
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Första 17 inom 1sek....

Yonny Hernandez 7:a?

Redding på fabrikare utanför topp 10...

JL och VR är nog inte helt tillfreds med 8:a och 9:a!
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Vad är skillnaden på "Fastest Lap", "Circuit Record Lap" och "Best Lap"?

Fastest Lap: Lap: 15 Marc MARQUEZ 1'54.822 168.6 Km/h
Circuit Record Lap 2008 Casey STONER 1'55.153 168.1 Km/h
Best Lap: 2008 Jorge LORENZO 1'53.927 170.0 Km/h
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ny sidekick?:va Har bara sett första träningen, men där var väl ingen ny?

Men jag stör mig också. Kan vi inte reda ut hur det uttalas? Jag vill ha betoningen på andra a:et. Alltså Esparg-AAAAro. Inte EspARR-garo som kommentatorerna säger.

Vad säger ni?

Den ena kommentatorn har väl bytt till WSBK den här säsongen?
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Idag. snabbaste varv.
Snabbaste varv på race.
Snabbaste varvet någonsin på banan. Kvalvarv

Vad är skillnaden på "Fastest Lap", "Circuit Record Lap" och "Best Lap"?

Fastest Lap: Lap: 15 Marc MARQUEZ 1'54.822 168.6 Km/h
Circuit Record Lap 2008 Casey STONER 1'55.153 168.1 Km/h
Best Lap: 2008 Jorge LORENZO 1'53.927 170.0 Km/h
 

Smagatusk

Guest
Den ena kommentatorn har väl bytt till WSBK den här säsongen?

Var det inte Nikola och Tobias? I så fall har de ju suttit de senaste 3 säsongerna. Men skitsamma. Jag tycker de har blivit bättre i alla fall, men det finns så klart utrymme för mer.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Var det inte Nikola och Tobias? I så fall har de ju suttit de senaste 3 säsongerna. Men skitsamma. Jag tycker de har blivit bättre i alla fall, men det finns så klart utrymme för mer.

Han syftar nog på kommentatorerna på motogp.com
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ny sidekick?:va Har bara sett första träningen, men där var väl ingen ny?

Men jag stör mig också. Kan vi inte reda ut hur det uttalas? Jag vill ha betoningen på andra a:et. Alltså Esparg-AAAAro. Inte EspARR-garo som kommentatorerna säger.

Vad säger ni?

Det kan vi göra!

Frågade frugan som är spanskalärare men har hyfsad koll på katalanska och enligt henne ska det uttalas: Espargarå kort och gott! O:et har en apostrof så då blir A:et i andra delen av namnet lite "snabbare" så att säg annars uttalas det precis som det står utan onödiga förstärkningar av R:en.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Det kan vi göra!

Frågade frugan är spanskalärare men har hyfsad koll på katalanska och enligt henne ska det uttalas: Espargarå kort och gott! O:et har en apostrof så då blir A:et i andra delen av namnet lite "snabbare" så att säg anars uttalas det precis som det står utan onödiga förstärkningar av R:en.

Ok! Då kan du kanske ta och fråga henne hur Marquez uttalas? Betoning på a:et eller e:et?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top