Man vet att man är småbarnsförälder när...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det kan jag föreställa mig att det blir ett jädra ståhej med två, å andra sidan säger en del att de underhåller varandra så det är lättare ur den aspekten.

Mina är 4 & 5 nu. De började underhålla varandra för kanske ett år sen.
Utöver det så försöker de regelbundet ha ihjäl varandra, så det går på ett ut ungefär.
(Att slå sin bror i skallen med en kantig leksaksbil i metall är poppis, ungefär som ettstygns-slaget i "Ondskan")
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
:rofl

Ja jäklar, hur skall detta sluta.

Det där med att de förstör ens saker, det har jag hört förut, men det kommer jag aldrig acceptera. Jag har föreslagit barnfria zoner (rum) men röstats ned av hela regeringen.

Min 4-åring lyckades ha av plasthandtaget på en av mina skruvmejslar häromdagen. Rakt av på mitten. Hur fan bar han sig åt? :confused:
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
...när man ska ta upp sina egna vantar från jackan och inser att man fightas med grabbens vantar:lol
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
2st är bara jobbigt! 3st det är mye enklare.

Det sålde min fru in mig på.
Behöver jag ens kommentera vidare på detta?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det kan jag föreställa mig att det blir ett jädra ståhej med två, å andra sidan säger en del att de underhåller varandra så det är lättare ur den aspekten.

Hahahaha... Det var nog bland det roligaste jag läst på länge. Själv har jag två grabbar på 1,5 respektive 3,5 år hemma och nog underhåller de varandra. Problemet är att det alltid innefattar något som går sönder, blir blött, utspillt eller bara rena sattyg.

Att två barn skulle vara lättare än ett är något tvåbarnsföräldrar lurar i icke ont anade blivande föräldrar. När de väl fallit i fällan och skaffat nr 2 sitter vi hemma och skrattar gott åt deras elände.

Det är tur att ungarna är så förbannat söta. Annars hade de åkt ut på Blocket direCkt!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En är fullt tillräckligt. Eftersom jag är uppväxt med 3 syskon vet jag bättre och låter därför bli...
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Har en på snart 4år och han är som 4 ungar, nu går han o tjatar om att han vill bli storebror, ska man ge honom ett syskon tros? :)
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Ingen som har tvillingar? Eller ännu fler?
Verkar grymt.

Jag har tvillinggrabbar 11 år nu, jisses vad fort tiden går. Alla åldrar har sin charm men det kunde bli lite körigt när de var riktigt små. Sen har det funkat bra, har ju alltid en kompis att leka med. Nästan inga bråk alls. Och nu börjar ju intressena bli riktigt intressanta bland annat motorcross och skytte. Nädå jag har inte påverkat dom ...:glömdet
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Jag känner en med fyra, och två hundar. Allt är enkelt, enligt honom. Inte enligt frun.

Jag har hund också... en stor rackare. Hur enkelt som helst med hund sas det....

Har en på snart 4år och han är som 4 ungar, nu går han o tjatar om att han vill bli storebror, ska man ge honom ett syskon tros? :)

Klart grabben ska ha ett lillesyskon!
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Ni har ju missuppfattat det hela....först skaffar men en....sedan väntar man några år o tar ett par st till. Nu är min äldsta 17 år (grabb). Tar jättebra hand om sina småsystrar (9&7 år)! Suverän barnvakt. På sommaren/våren tittar han på mig o säger ut o kör hoj morsan så du blir lite rastad. Sedan har jag väldigt lyckliga barn samt en mamma (jag) som är lycklig....alla vinner på det :banana Obs ska tillägga att mina barn ALDRIG bråkar med varandra. De är underbara!! Jag är lyckligt lottad!:tummenupp
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ingen som har tvillingar? Eller ännu fler?
Verkar grymt.

Klart man har tvillingar!!!
snart 1,5 år. Hatar alla som ska prata månader/veckor eller dagar. I år mäter man ålder!
Alla mina intressen ligger mer eller mindre på is nu förtiden...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top