MotoGP 2014: Gran Premio Movistar de Aragón

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Cheez, där smakade nagelbanden armbåge!

Eller hur, får fan börja köpa lösnaglar å klistra på dom inför varje race eller som frugan sa innan när hon gick förbi: Äter du förrätt, annars är maten strax klar:gnissla
 

Smagatusk

Guest
Kul att det rörom i grytan, men fan vad jag svor när Rossi gick av.. "Hade inte pedrosa...." Äh glöm det. Synd om Rossi hoppas de gick bra med han!!!

Kul för JLo även om han ligger långt ner på min lista.

MM visar vinnarskalle även om det kanske var lite förmycket av den varan med den trygga ledningen. Men återigen tar han några P vid en krasch.

Idag påminde Marquez mig om Zlatan i sin ungdom. Zlatan sade då att det var inte hur många mål man gjorde utan HUR man gjorde dem.

Fick lite känslan av att Marquez ville vinna på ett spektakulärt sätt idag...
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Tråkigt att Ianonne gick av så tidigt! Och Rossi. Men man måste ju älska Flag-To-Flag-regeln! Spektakulärt race!

Kul med EsA och CRUTCHLOW! Fiiint!
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vilket tombolarally! Med runt fem varv kvar var min tippning spot on, i slutändan bara en av förarna på pallen :) Men Rossis vurpa kändes onödig, något elände må han ju ha gått på (underlaget?) för han lär ju inte ha legat på broms över den gröna mattan?

Snyggt jobbat av CC hela helgen! Även AEsp må man ju säga är värd denna framgång efter allt hårt arbete. Noterar även jag Haydens resultat, blir kul att se honom med riktig motor nästa säsong.

HRC lär ha en del att utveckla hos sina förare när det gäller strategisk analys och beslut... :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vilket tombolarally! Med runt fem varv kvar var min tippning spot on, i slutändan bara en av förarna på pallen :) Men Rossis vurpa kändes onödig, något elände må han ju ha gått på (underlaget?) för han lär ju inte ha legat på broms över den gröna mattan?

Snyggt jobbat av CC hela helgen! Även AEsp må man ju säga är värd denna framgång efter allt hårt arbete. Noterar även jag Haydens resultat, blir kul att se honom med riktig motor nästa säsong.

HRC lär ha en del att utveckla hos sina förare när det gäller strategisk analys och beslut... :)

Kollade på inledningen i repris nyss och enligt mig missbedömde rossi helt och hållet och kom in alldeles för snabbt samtidigt som pedrosa tar höjd in mot kurvan, rossi verkade mest fundera över hur i helvete det kan växa blåsippor mellan curbsen typ istället för att följa tempot bakom pedrosa. Orutinerat rookiemisstag av cirkusens mest rutinerade förare:näsblod
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
HRC lär ha en del att utveckla hos sina förare när det gäller strategisk analys och beslut... :)

Var för en gångs skull ute på banan och kollade (utanför kurva 6 så att man också ser ner på kurva 12-13 samt en stor bildskärm). Att de orange skulle gå i backen låg liksom i luften de två-tre sista varven innan krascherna. Små släpp och sladdar hela tiden. Sista varvet gick dessutom på 2.11 vilket betyder att man kan åka bra mycket fortare med regndäck och att den sista lilla värme man har i slicksen är bortblåst. De stannade helt enkelt ute för länge, alltså ett solklart misstag från båda förare. Dock en knepig situation då båda stressar varandra till att fortsätta.

Valentino medvetslös i 20-30 sekunder. Såg riktigt otäckt ut.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Var för en gångs skull ute på banan och kollade (utanför kurva 6 så att man också ser ner på kurva 12-13 samt en stor bildskärm). Att de orange skulle gå i backen låg liksom i luften de två-tre sista varven innan krascherna. Små släpp och sladdar hela tiden. Sista varvet gick dessutom på 2.11 vilket betyder att man kan åka bra mycket fortare med regndäck och att den sista lilla värme man har i slicksen är bortblåst. De stannade helt enkelt ute för länge, alltså ett solklart misstag från båda förare. Dock en knepig situation då båda stressar varandra till att fortsätta.

Valentino medvetslös i 20-30 sekunder. Såg riktigt otäckt ut.

Hjärnskakning med?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Att de orange skulle gå i backen låg liksom i luften de två-tre sista varven innan krascherna...De stannade helt enkelt ute för länge, alltså ett solklart misstag från båda förare. Dock en knepig situation då båda stressar varandra till att fortsätta.

Valentino medvetslös i 20-30 sekunder. Såg riktigt otäckt ut.
Ja, syntes även på TV-bilderna. Hade det orangea teamet givit tusan i Lorenzo och inbördes placering utan tagit det safe och följt Lorenzos exempel varvet efteråt hade bägge de första mästerskapsplatserna närapå varit säkrade. Samtidigt är det uppfriskande i f t F1, att förarna ges så pass fritt spelrum och att denna typ av misstag tillåts inträffa!

Jo, jag hajade till rejält när Rossi gick omkull - en förare som ligger still med armarna i den positionen är sällan några goda tecken...

Kollade på inledningen i repris nyss och enligt mig missbedömde rossi helt och hållet och kom in alldeles för snabbt...
Ja, inte ens den mest fanatiske Rossioso kan påstå att Rossi inte själv orsakade situationen, Pedrosa slog av tidigare och svängde in senare på grund av Jorge, det överraskade Rossi. Det som hände sedan är det som är tveksamt, Rossi går med hyfsat upprätt hoj över curbsen och in på den gröna astroturfen mellan curbs och asfalt och där ställer sig hojen plötsligt på tvärs! Så borde det inte ha sett ut, Rossi borde ha rätat upp, svängt med lägre fart och kommit in på banan igen, fem till tio platser ned i fältet. Vi får se vad de kommer fram till?
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Aleix :Bugar

Hynda-pojkarna verkar ha mer gas-hand än hjärna. :rolleyes:

Ingen kan ju säga att det var tråkigt iaf. :)

Hoppas Rossi är OK.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Aleix :Bugar

Hynda-pojkarna verkar ha mer gas-hand än hjärna. :rolleyes:

Ingen kan ju säga att det var tråkigt iaf. :)

Hoppas Rossi är OK.

Enligt pressreleasen verkar det ok. Gissningsvis lär han ta två alvedon imorgon bitti oavsett hur bra det gick tror jag i alla fall.

http://www.motogp.com/en/news/2014/Precautionary+scan+for+Rossi+as+he+recovers+from+Aragon+crash

"As a precaution he will be observed in the coming hours, but there are no special reasons for concern.”

Skönt att höra.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja herrejävlar vilket rejs! :D
Om bara Rossi inte gått omkull så hade ju dessutom MM tappat lite försprång i totalen, det lär ju inte vara många som utökat sin ledning i totalen genom att krascha några varv från målgång.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
JEEEEFLAR VILKET RACE! :yoparty

Dramatik Dramatik Dramatik

Synd att Rossi körde ur han såg snabb ut idag också (Tur att det gick bra iaf)
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har länge undrat när lillkillens streak ska sluta och självförtroendet spöka lite med honom.. Det kommer ju liksom förr eller senare.

Nu tror jag det är dags, vi kommer se en skakig Marquez resten av säsongen tror jag... Samtidigt tror jag Lorre kommer bli stark, men det kanske bara är min vilja som talar..
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vurpade MM 2 gånger? (andra gången direkt efter hojbytet?) eller var det en repris som lurade kommentatorerna?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vurpade MM 2 gånger? (andra gången direkt efter hojbytet?) eller var det en repris som lurade kommentatorerna?

Måste ha varit en repris. Svårt att tänka mig att man kan vurpa två gånger på samma rejs och fortfarande komma in på poängplats. :hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Miller vurpade två gånger på samma race, dock tror jag inte han kom in på poängplats. :)

Men fy satan vilket MotoGP-race! Bästa jag sett på länge. Sjukt spännande, påminner lite om Phillip Island 2013.
Blev ju riktigt besviken när Rossi kraschade men det gick ju bra ändå, trots kraschen så tappade han endast två poäng.

Lorenzo är min nya idol. Den mannen känns som säkerheten själv. Så jävla iskallt att skicka i Dani och Marc och gå in och byta av egen vilja.

Längtar till om två veckor, då börjar en tre veckor lång period med förhoppningsvis bra racing.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Miller vurpade två gånger på samma race, dock tror jag inte han kom in på poängplats. :)

Men fy satan vilket MotoGP-race! Bästa jag sett på länge. Sjukt spännande, påminner lite om Phillip Island 2013.
Blev ju riktigt besviken när Rossi kraschade men det gick ju bra ändå, trots kraschen så tappade han endast två poäng.

Lorenzo är min nya idol. Den mannen känns som säkerheten själv. Så jävla iskallt att skicka i Dani och Marc och gå in och byta av egen vilja.

Längtar till om två veckor, då börjar en tre veckor lång period med förhoppningsvis bra racing.

Ja, Lorenzo har haft en dålig start på den här säsongen, men nu börjar den där föraren som försökte bromsa hela jäkla fältet på ett race förra säsongen dyka upp igen. Ser fram emot nästa säsong.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ett tecken på ett bra MotoGP-race är när dom inte finner tid att köra startreprisen en enda gång under hela racet utan måste köra den efter målgång!
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top