Video Bjöd en kompis på en tur idag.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
La märke till hur lite folk vinkade tillbaka om man har en passagerare där bak? Kanske var slumpen, men jag hälsar på typ alla motorcyklister och i vanliga fall så vinkar de flesta tillbaka. Idag av någon anledning så vart det färre som gav gensvar.

Är de sura för de inte har någon på bönepallen? :)

http://youtu.be/0RwZirNMIsE
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Fin film, men jäklar vad jag stör mig på passagerare som tror att hojen är nån sorts hest och att man ska använda fotpinnen som en jävla stigbygel! haha
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Fin film, men jäklar vad jag stör mig på passagerare som tror att hojen är nån sorts hest och att man ska använda fotpinnen som en jävla stigbygel! haha

Stigbygelslösningen är dock väldigt bra om man som min flickvän inte är två meter lång och bara kan lyfta benet över och stiga på. Ställer hon sig på passagerarfotpinnen så funkar det kanon.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Det berodde nog att din passagerare visade fingret mot alla ni mötte :D
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Fin film, men jäklar vad jag stör mig på passagerare som tror att hojen är nån sorts hest och att man ska använda fotpinnen som en jävla stigbygel! haha

Personligen tycker jag det ofta är smidigare när passageraren kliver på så, även för tyngre personer så länge personen håller balansen och kliver på själv utan att slita i mig. :tummenupp

Men visst har man en väldigt låg hoj och en lång passagerare så kanske det är möjligt för den att ta benet över utan att hoppa/åla sig upp på hojen och sedan försöka hitta fotpinnarna i efterhand. :näsblod
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Klart folk vinkar när du är själv.
Hur många tjejer på stan hejjar du på som har pojkvännen med sig?

Allt handlar ju om att få ligga...
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Hon är ju typ 1.57 så inte så lätt att slänga över benet kanske. Sen är hojen lite högre där bak, plus att kameran sitter uppe på hjälmen vilket ger intryck av att hon är ännu högre upp.

Inte gått ner i vikt kanske, är fortfarande ca 83 kg men mera vältränad :)
duh... haha såg min profilbild nu *genius*

Men herre-be-jesus vad det gör skillnad alltså. Den här tjejen väger alltså under 50 kg och det är nästan som att köra själv. Har man då en polare bak på som väger 110 pannor då blir alltid mycket mera bökigt. :D

Skaffa en liten och lätt tjej för att köra MC!
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Klart folk vinkar när du är själv.
Hur många tjejer på stan hejjar du på som har pojkvännen med sig?

Allt handlar ju om att få ligga...

Precis, testa att låta tjejen köra själv, så att mötande dessutom klart och tydligt ser att det är en tjej som kör så får du se om du eller tjejen får flest vinkningar :D
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Fin film, men jäklar vad jag stör mig på passagerare som tror att hojen är nån sorts hest och att man ska använda fotpinnen som en jävla stigbygel! haha

Det är "the shit". Faktiskt så skulle jag säga att det är det enda sättet som min sambo kan komma upp på hojen när jag sitter på. Ska man kliva på på det sättet på min VFR när man klätt på sig ett MC-ställ så lär man nog vara en bit över två meter lång
Det är dessutom inte särskilt svårt att hålla hojen upprätt för så mycket drar det inte i hojen när hon kliver på. inte ens betydligt tyngre passagerare påverkar så mycket.

Har du en hoj där det funkar för passageraren att bara slänga över benet så visst. Men på dom flesta hojar går det inte. I synnerhet inte om man har sidoväskor på den.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Mötande hälsade alltid på den tiden jag var passagerare, både i Sörmland och Dalarna. Vi vinkade tillbaka.

Jag har långa ben, så ibland slängde jag bara över benet. Annars lånade jag förarens fotpinne för att komma upp. Den sitter tillräckligt högt för att passageraren ska komma upp, men det blir lättare för föraren att hålla hojen rak. Sen drar man upp fötterna till passagerarpinnarna. Håll tyngdpunkten låg så blir det inte vingligt.

Jag har skrivit det här förut.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?252135-R%E5d-till-passagerare
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top