MotoGP - Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
1.Rossi
2.Lorenzo
3.MM
4.A.Esp
5.DP

Rossi trivs på denna bana och bör vara med bra för att ha någon chans senare och A.Espargaro ska bli riktigt kul att se!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
På motogp.com står det att årets startfält innehåller 11 World Championship title winners... Kan någon fylla på min lista då jag inte hittar 11 ?
1. Rossi
2. Lorenzo
3. Pedrosa
4. MM
5. Hayden
6. P. Espargaro
7. Bradl
8. Aoyama
9 ?
10 ?
11 ?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
På motogp.com står det att årets startfält innehåller 11 World Championship title winners... Kan någon fylla på min lista då jag inte hittar 11 ?
1. Rossi
2. Lorenzo
3. Pedrosa
4. MM
5. Hayden
6. P. Espargaro
7. Bradl
8. Aoyama
9 ?
10 ?
11 ?

Cal Crutchlow är världsmästare i Supersport 2009, den jag kommer på i all hast.

Dovi e ju iallafall världsmästare i 125GP 2004.

Edwards är världsmästare i Superbike år 2000 och 2002.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tippar med hjärtat så jag helgarderar:D

1.vr
2.vr
3.vr
4.vr
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Cal Crutchlow är världsmästare i Supersport 2009, den jag kommer på i all hast.

Dovi e ju iallafall världsmästare i 125GP 2004.

Edwards är världsmästare i Superbike år 2000 och 2002.


Undra om de räknar dessa, eftersom det i meningen efter står "who between them have won a total of 26 crowns across the three classes". Då känns det ju som att de åsyftar GP-klasserna.

Hittade att Mike Di Meglio vart vinnare i 125-klassen år 2008. Bautista vinnare 125 år 2006. Dovi vinnare 125 år 2004.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Undra om de räknar dessa, eftersom det i meningen efter står "who between them have won a total of 26 crowns across the three classes". Då känns det ju som att de åsyftar GP-klasserna.

Hittade att Mike Di Meglio vart vinnare i 125-klassen år 2008. Bautista vinnare 125 år 2006. Dovi vinnare 125 år 2004.

Enligt Dorna så existerade inte Superbike VM överhuvudtaget före man själva förvärvade detta mästerskap för något år sedan, så det är nog Dovi, Di Meglio och Bautista man menar. Vad Edwards och Crutchlow gjorde innan de mystiskt dök upp i MotoGP, det vet ingen spanjor.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Oj många som kommer bli besvikna ser jag... :rolleyes: :hihi

Lorre tar det före MM tight ända in i mål!
Pedrosa 4 sec efter och Rossi + 2 sec!
Sedan blir det svårt....
Dovi
krut
Bradl
AE

( retas lite bara )
 
Last edited:

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Kom ihåg vem som skrev det först. :rolleyes:
MM tar det just före Kalle Krycka som blåser om honom på rakorna som ingenting! Varv efter varv så tar MM tillbaka det med nån galen köraövergränsen omkörning.
Nu har Ducati 24 liter och slipper spara soppa. Spelar ingen roll att den är en traktor i kurvorna när man kör 20-30km/h snabbare på rakorna än alla andra.
Precis som det var förr när ducce var den isärklass snabbaste hojen rakt fram.

Espagaro 3:a 0,005 sek före Rossi på 4:e

Pedrosa snubblar på väg till hojen och bryter nyckelbenet.

Kanske lite av en högoddsare, men vägrar tippa mm, lorre, pedro, rossi som det alltid blir. Hoppas på en säsong med överraskningar:tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Åhhhhh... jag vill som vanligt se Rossi överst på pallen å få möjlighet att höra honom prata på pk efteråt. :wiggle

Dock är hans glansdagar över för dom självklara resultat han gjorde förr. Men nog fan tänker han kriga. Å han gör det bra.

Som VM vinnare i år. Om inte Rossi får lite guldvittring. Vill jag se Peddot. Är det nån jävel som lixom förtjänar en första plats. Är det han. (tänker på Haydens "gratisguld" 2006) Å nu kommer jag väl få på dängen för det uttalandet. Valmers håll för ögonen. :tomten

Önskepall i helgen:
Rossi
Pedrosa
Crutchlov

Förmodliga pallen:
Lorenzo
MM
Peddot
Rossi i bakhasorna alldeles så jävla nära.

Men. Som. Det. Är. Med. Racing. Allt kan hända.

Är bortrest över helgen men hoppas hinna hålla mig uppdaterad.
//M
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Peddot är väl en av de bästa som aldrig vunnit, precis som biaggi gick bra på 250 men pallade inte riktigt trycket i den stora klassen...
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Peddot är väl en av de bästa som aldrig vunnit, precis som biaggi gick bra på 250 men pallade inte riktigt trycket i den stora klassen...

Många hävdar att han den bäste som aldrig vunnit och det med all rätta tycker jag. Killen har betydligt fler vinster i stora klassen än andra som till och med vunnit mästerskapet. Jag tycker nog inte man kan säga att han inte pallar trycket, han har ju haft lite lagom mycket oflyt också med skador som gjort att han inte kunnat fullfölja säsongen. Visst, det är ingen ursäkt, för den risken löper alla deltagare, men kanske ändå en fingervisning om att han har/har haft de kvaliteter som krävs för att bärga en titel.
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Ska bli så jävla kul! Tänker inte ens tippa... Dorna med alla sina jävla regler har dragit igång en skitstorm över hela cirkusen!!! Vore kul och se lite skiftningar i fältet med tror att fabrikarna står sig från förra året... Intressant är hur MM mår och har Rossi fått till det? Lorre är ju där oavsett=) Q1 och Q2 lär ju bli riktigt spännande!!!!!:tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
...och inte heller British Eurosport, så inget Moody/Ryder/Spalding... :gråta

Spalding vet jag inte vart han tagit vägen, men Ryder jobbar på BTsports med motogp, och Moody ITV4 med BSB.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
17:45 ikväll grabbar, då smäller det! I och för sig bara första träningen, men ändå..... hur bara är det efter 5 månaders uppehåll?!?!?! :banana
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Dorna med alla sina jävla regler har dragit igång en skitstorm över hela cirkusen!!!

+1
Att tillhandahålla Open för att sedan meddela att det kan bli tvingande klassförlyttning ifall det går för bra är som att spela Fia med knuff med en femåring. Reglerna sätts INNAN man drar igång i vuxenvärlden väl? Eller ändras med förannonserade intervall. Ynkligt.

Dessutom är det väl fortfarande en prototypklass? Ducati måste väl få utveckla sina grejor?

Edit:
JL
VR
MM
DP
Crutch
 

Bad Pit

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Göteborg
Hoj
R1 2007
Nån som kan svara på hur kommentatorerna är på Moto GP:s egna sändningar? Tänkte köpa ett videopass för första gången. Hur går man tillväga om man vill se ett race i efterhand och inte vill bli utsatt för spoilers? Tack!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top