SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Får någon för sig att avboka söndagens körning så skicka pm till mig, Hann bara boka lör och söndag står jag på väntelistan!!

Eller så blir man snart erbjuden en Aspirantplats hos smc, Lovar att jag inte ska köra om dig på yttern då Lotek:hihi
 

Henke_l

#31 SST600
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Pålsboda
Hoj
Yamaha R6 -09 KTM 300 EXC-08
Bokade precis båda dagarna men som sagt så står man som reserv för söndagens körning.

Brukar ju alltid vara någon som ska besöka sandfållorna så det är bara å hoppas på en ledig plats till söndagen!
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Får någon för sig att avboka söndagens körning så skicka pm till mig, Hann bara boka lör och söndag står jag på väntelistan!!

Eller så blir man snart erbjuden en Aspirantplats hos smc, Lovar att jag inte ska köra om dig på yttern då Lotek:hihi

Ta han på vänster sida ut ur esset in i snabbhögern, det gillar han. Helst så där lite för sent så man nästan knuffas lite när han tar höjd inför högerbrytet. :yoparty
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Ujujuj spänningen inför säsongen byggs på detta kan bli riktigt intressant,

Har riktat rätt rettan än och får vi se dig på riktigt race gummi denna säsong psxcarre?
För 2 säsongersen lärde du mig styra runt på bana ifjol körde jag ifrån dig och iår lär jag varva dig om min utvecklingskurva följs!

P.s ifjol hade vi lika många krascher var du och jag ;)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Ujujuj spänningen inför säsongen byggs på detta kan bli riktigt intressant,

Har riktat rätt rettan än och får vi se dig på riktigt race gummi denna säsong psxcarre?
För 2 säsongersen lärde du mig styra runt på bana ifjol körde jag ifrån dig och iår lär jag varva dig om min utvecklingskurva följs!

P.s ifjol hade vi lika många krascher var du och jag ;)

Hojen är bara så pass ihoptejpad att jag kunde köra den till garaget där den står nu. Så vi får se hur mycket bankört det blir den här sommaren. Huvudet vill ha en ny hoj och en budget för att prova på att rejsa lite, plånboken orkar knappt med att hålla magen mätt, huset varmt och bilarna rullandes. Håller tummarna för dig i sommar istället. Kanske skulle börja norgependla jag också och leka på rudskogen med er istället för att sitta och laga gamla playstations.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Ta han på vänster sida ut ur esset in i snabbhögern, det gillar han. Helst så där lite för sent så man nästan knuffas lite när han tar höjd inför högerbrytet. :yoparty

Du menar "försöka"?
Ta höjd? Vem tusan behöver sådant. Jag arbetar med det spår jag har. Det räcker långt ;)
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Huvudet vill ha en ny hoj och en budget för att prova på att rejsa lite, plånboken orkar knappt med att hålla magen mätt, huset varmt och bilarna rullandes. Håller tummarna för dig i sommar istället.
Går enkelt att lösa genom att ha skor och jacka inomhus, konstant gå hungrig och bil när man kan köra hoj?! Låter som du har en väldigt enkel lösning på ditt problem :smasha
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Okej, ett par frågor. I steg 5 anmälningen står det följande:

" Pris på steg 5, 2400 kr "
"Steg 5: .....När kursen är klar löser du din licens på plats och kan köra resten av dagen med steg 6...."

Fråga: Ingår denna licens i de 2400:- ? Eller ska man slanta en ytterligare avgift för själva licensen på plats? Isåfall, vad kostar den? Och är det kontanter som gäller eller faktura?

"På steg 5, har vi inget krav på trådlåsning eller annat finns för att du ska få deltaga. De krav och regler som gäller för träning/tävling tar vi upp under kursen."

"Inför steg 6, bör bromsar, lock för diverse vätskor och olja plugg najas (säkras). Lyssna på licenskursen om du kan få hjälp med detta på plats."

Lite motstridiga besked. Om man anmäler sig till steg 5, så behöver ingenting najas osv.. men när själva licenskursdelen är klar så kör man steg 6, där t ex najjning är önskvärt.

Så frågan är: Kan jag komma dit med min gathoj och köra hela "steg5-dagen" även när den fortsätter som steg 6?
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Licensen ingår inte i kursavgiften, betalas till Svemo efter kursen då du också väljer vilken typ av licens du vill ha. Om du beslutar dig för att du ska ha licens så får du fortsätta köra och löser licensen senare då du är hemma.

Najning mm behöver inte vara gjort (bör som det står i texten) om du fortsätter köra steg 6, så det är bara att tuta o köra (om tutan är kvar).

Okej, ett par frågor. I steg 5 anmälningen står det följande:

" Pris på steg 5, 2400 kr "
"Steg 5: .....När kursen är klar löser du din licens på plats och kan köra resten av dagen med steg 6...."

Fråga: Ingår denna licens i de 2400:- ? Eller ska man slanta en ytterligare avgift för själva licensen på plats? Isåfall, vad kostar den? Och är det kontanter som gäller eller faktura?

"På steg 5, har vi inget krav på trådlåsning eller annat finns för att du ska få deltaga. De krav och regler som gäller för träning/tävling tar vi upp under kursen."

"Inför steg 6, bör bromsar, lock för diverse vätskor och olja plugg najas (säkras). Lyssna på licenskursen om du kan få hjälp med detta på plats."

Lite motstridiga besked. Om man anmäler sig till steg 5, så behöver ingenting najas osv.. men när själva licenskursdelen är klar så kör man steg 6, där t ex najjning är önskvärt.

Så frågan är: Kan jag komma dit med min gathoj och köra hela "steg5-dagen" även när den fortsätter som steg 6?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Licensen ingår inte i kursavgiften, betalas till Svemo efter kursen då du också väljer vilken typ av licens du vill ha. Om du beslutar dig för att du ska ha licens så får du fortsätta köra och löser licensen senare då du är hemma.

Najning mm behöver inte vara gjort (bör som det står i texten) om du fortsätter köra steg 6, så det är bara att tuta o köra (om tutan är kvar).

Ok, så om jag INTE vill lösa ut en licens så är det alltså ett par startövningar på förmiddagen och sen packa ihop och åka hem?

(Ifrågasätter inte upplägget, undrar bara vad som gäller.)
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top