BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Fan vad jag stör mig på det där tickandet. Tycker inte att det låter normalt och blir mer och mer övertygad om att det inte låtit så i början.

Läste borta på www.s1000r.co.uk att de som haft det har blivit av med det efter 100-mila servicen. Nått med viskositeten på motoroljan.

Då börjar man ju fundera på om KW glömt byta olja, struntat i det eller använt fel olja? :(

Nåja...

Vad sägs om att mötas upp ett gäng? Köra en sväng och sen ljuga lite över en glass? :crash

Sväng förbi din handlare och låt dom lyssna på det?
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Sväng förbi din handlare och låt dom lyssna på det?

Ja, i nån slags ideal-värld så hade vi haft en servicemind-nivå hos handlarna som hade tillåtit det. Där man såg den typen av gester som en långsiktig investering i förhållandet mellan företaget och kunden.

Nu kanske det bara är jag som antar saker. Med det är iaf min erfarenhet att det är så det ser ut.

Problemet, för mig, är att 1) hojen är köpt i Sundsvall (Northbike) eftersom ingen handlare i Stockholm kunde få tag på en och 2) 100-mils servicen är utförd i Strängnäs eftersom ingen verkstad i Stockholm hade en rimlig tid.

För att närmre förklara punkt 2. Jag använder hojen dagligen och kom upp i 100 mil på en vecka. Jag har då ingen vidare lust att låta hojen stå nästan en månad för att få den servad. Det var så långt fram verkstäderna låg i sina bokningar. Ett angenämt problem för dem, inte så mycket för mig.

Dock måste jag slå ett slag för verkstaden på Probike Norr! De kodade in mitt larm alldeles gratis. Jag försökte tom ge en slant till teknikern, men han vägrade ta emot några pengar. Undantaget som bekräftar regeln kanske.

Eftersom jag inte fick betala för mig så känns det lite som att om jag åker dit igen med detta eventuella problem, så utnyttjar jag dem. :rolleyes:
 
Last edited:

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jag har min 100amila service på fredag, sen får vi se. Tycker inte min tickar mer än vad Hondan gjorde men lär säkert ha med oljan att göra
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Detdär låter normalt skulle jag säga. Lite oljud är det ju alltid ifrån toppen. Kör på! Du har ju garanti:)
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Vi har en traktor hemma som låter så där.

Kan du inte försöka filma lite närmare tror du?

:crash

Filmade så nära det gick, höll telefonen precis vid hojen, från tanken hela vägen ner och in under hojen.

Men jag kan göra ett nytt försök vid tillfälle. :rolleyes:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Jag håller på att förhandla lite med Garry Twigg på Evotech-Performance ang. ett gruppköp.

Jag skulle vilja veta hur många här som är intresserade av att vara med på ett sånt köp och vilka produkter ni isåfall är intresserade av. :tummenupp
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Tail och kylarskydd suktar jag efter. Får vi något på priset är det väl bara att köra. :fakta Plazmite och Looser? Alt. att du får någon gruppköpskod så att alla på forumet får chansen. :tummenupp
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tail och kylarskydd suktar jag efter. Får vi något på priset är det väl bara att köra. :fakta Plazmite och Looser? Alt. att du får någon gruppköpskod så att alla på forumet får chansen. :tummenupp

Jag är sugen på ett par andra broms/kopplingsgrepp. Men vet inte om deras modell passar, är ju nått spec med en brytare för quickshiftern och farthållaren. Ska försöka kolla upp det i morgon:)

Jag köpte tailtidy och kylarskydd från evotech redan innan min hoj hade kommit:tungan Kan verkligen rekommendera dom iaf. Allt passar perfekt och är enkelt att montera!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top