Liten moped?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Behöver tips på små mopeder. Enda kraven är att den är liten och godkänd som 25/30-moppe, sen kan det vara vad som helst.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Stella Mini är tämligen pytteliten. Tyvärr så är kvaliteten inte något vidare så att hitta en i ok skick kan vara knivigt. Att hitta reservdelar kan vara ännu jävligare. Bajaj har väl också haft någon liten modell, ungefär det samma gäller för den som för Stellan. Sedan har det väl funnits någon kineskopia av Honda Monkey också.

Hittade den här på Blocket och den ser ju tämligen liten ut: http://www.blocket.se/stockholm/Eu_moped_sky_team_49423912.htm?ca=3&w=3
Längd på denna är 1490mm: http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_50_47775946.htm?ca=3&w=3
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Gamla hederliga Cresent Compact är ett hett tips. För oss som gillade att skrämma upp små tvåtaktare på 70talet är den optimala minimoppen en Mustang Mamba med Zundapps trimvänliga motor.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En Ciao kanske?

Jag skulle nog rösta på en sådan med... mycket mindre än så blir det inte. Dessutom trimbar med olika cylinderkit och avgasrör. Går även att köpa kompletta motorer från Italien med mer pulver och 12V-system (6V är det original i Sverige). Hade en sån som stadsmoppe under några år och den var kanon att köra med även på vintern. I över 60 knyck var den dock lite vinglig och otäck.

Längd: 1,63 m!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Honda MT5 är väl så gott som gratis att både köpa och äga?
Vill minnas att det var en liten pjäs också, mycket mindre än mitt bojsänke till scooter...
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
En ciao är ju gigantisk i jämnförelse med en jäkla Honda monkey. och mt5an är ju större den.
ska du ha nått som håller är det ju monkey du ska ha.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Puch maxi är ganska liten, piaggio ciao likaså.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top