Öppen bana på Arlanda Test Track den 12e och 13e maj

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Hej på er.
Lördagen den 12e maj och söndagen den 13e maj kurs SMC kurs på Arlanda Test track, under våran lunch kommer det erbjudas tillfälle att få åka några varv på övningsområdet även om man inte är anmäld till kursen.
Du ska ha körkort för hojen du kommer med och den skall vara godkänd att köras på allmän väg, besiktad och försäkrad samt du ska ha fullständig MC-godkänd skyddsutrustning på dig själv.
Självklart kommer det att göras under ordnade former och är INTE en möjlighet att gasa fritt. Respektera dessa regler!!!

Det som gäller under lördagen är:
- Parkering görs till vänster i depån, inte bland kursdeltagarna.
- Ni ska vara på plats senast kl 12.00. Jesper C kommer att ha en genomgång med er.
- Kl 12.30 kör ni ut på övningsområdet på led med en instruktör längst fram.
- Det är OMKÖRNINGSFÖRDUD oavsett om man tycker det går för sakta

Det som gäller under söndagen är:
- Parkering görs till vänster i depån, inte bland deltagarna.
- Ni ska vara på plats senast kl 11.05. Jesper C eller jag själv kommer att ha en genomgång med er.
- Kl 11.35 kör ni ut på övningsområdet på led med en instruktör längst fram.
- Det är OMKÖRNINGSFÖRDUD oavsett om man tycker det går för sakta

Hälsningar
Anders Träningsledare på ATT den 12e och 13e maj
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Vilken sorts tejp använder ni till att tejpa över kommandocentralen?
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Vad är planen. "Guidad visning av banan i lagom tempo för att hinna se allt runt omkring och njuta av det fina vädret"
Eller "Absolut inte racefart, men tillräckligt för att själva körningen ska bli spännande"?
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Vad är planen. "Guidad visning av banan i lagom tempo för att hinna se allt runt omkring och njuta av det fina vädret"
Eller "Absolut inte racefart, men tillräckligt för att själva körningen ska bli spännande"?

Svårt att svara på, men det är inte tänkt att gå i högt tempo, mer av en guidad tur, det finns många som inte har varit ut på övningsområdet. Det fina vädret hoppas vi finns i depån också :)
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Vad är planen. "Guidad visning av banan i lagom tempo för att hinna se allt runt omkring och njuta av det fina vädret"
Eller "Absolut inte racefart, men tillräckligt för att själva körningen ska bli spännande"?

Jag är inte nån representant för SMC, men hjälper till att flagga på ATT ibland så jag tror jag kan svara.
Syftet är att låta de som aldrig kört ATT få se banan.
Många har varit tveksamma till att gå kurs där för "det är ingen riktig bana" eller "nä jag törs inte köra bana".
Genom att åka två varv så får man själv bilda sig en uppfattning om hur krävande / kul banan är.

Det blir inget gasa över huvudtaget mht att alla åker ut med kalla däck och ledarförararen inte har nån aning om deltagarnas kapacitet.

( Jag råkade klicka gilla på ditt inlägg när jag skulle citera, mittåt.)
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Svårt att svara på, men det är inte tänkt att gå i högt tempo, mer av en guidad tur, det finns många som inte har varit ut på övningsområdet. Det fina vädret hoppas vi finns i depån också :)
Sorry, du hann svara medan jag skrev.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Finns det ingen el till däckvärmarna i depån? :(

Inte så det räcker till den anstormning vi räknar med nej. :näsblod
SMC har skickat in en ansökan om att få bygga ett litet kärnkraftverk i depån, men som det ser ut så kommer den ansökan inte hinna behandlas innan 12 maj.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Inte så det räcker till den anstormning vi räknar med nej. :näsblod
SMC har skickat in en ansökan om att få bygga ett litet kärnkraftverk i depån, men som det ser ut så kommer den ansökan inte hinna behandlas innan 12 maj.
Jo, det är lätt att missa kryssrutan för att få expressbehandling på dom där blanketterna, jag har gjort det själv flera gånger :( Fast Japan har ju några över, man borde ju kunna få låna ett och för en temporär uppställning behövs väl inget tillstånd? :va
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Måste ni skriva sådär, eller är det Mälaren Runt tempo som gäller på riktigt?
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Måste ni skriva sådär, eller är det Mälaren Runt tempo som gäller på riktigt?

Jag måste ingenting. Men vill du gasa får du anmäla dig till kursdag, alternativt vrida på rullen på vägen dit och hem. :)

Det finns jättefina vägar runt Arlanda.
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Det låter som ett lättfotat evenemang.
Men då hinner ju du komma med på bild för en gångs skull. :)
Kom förbi och säg hej iallafall. Fika kan man ju alltid och tjata lite i depån är alltid najs.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Smc-kedjor kommer finnas att köpa samt tejpborttagningstejp till hastighetsmätaren.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hur menar du nu?

Det vet du juh! Ingen ska se vilken fart man har och därav störas av begrepp såsom 158 km/h eller 212 km/h. Undrar sa flundran om det skulle hålla som ursäkt vid en fortkörning ute i trafiken ?
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Det vet du juh! Ingen ska se vilken fart man har och därav störas av begrepp såsom 158 km/h eller 212 km/h. Undrar sa flundran om det skulle hålla som ursäkt vid en fortkörning ute i trafiken ?

Vi kommer inte att tejpa något i och med att det är ledkörning och båda hjulen i backen hela tiden.

Prova så får du se vad länsman säger, ett tips är att det blir nog böter för både fortkörning och ej synlig visning av hastighet (eller vad det kan heta på polisspråk) :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top