Sketsnack/Allmänt tjöt

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
då kommer ju din hoj stå ensam...? :)

man kan få en bot för backhjulsåkning med..

Hahaha =)

Ja men är man 15 hojar så är det nog inte så kul om alla måste flytta på sig efter 15 minuter =) tror det är 1000 kr som gäller för lastzoon x 4 onsdagar i månaden = 4000 kr i parkeringsavgift, då ställer jag mig hellre mellan husen haha
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Mja se mörkt ut, strulat till de med försäkring, hade ingen på den och kan inte få nån till den förens efter helgen då de är Pingsthelg och alla har stängt idag. :huvet :mad:

(Fixade inte innan helgen, då ja antog att man kunde fixa de då med, men glömde pingst....)
Du kan ringa ett ombud på Länsförs. Deras hemnummer står i katalogen på en helsida. Bara att ringa runt till du får svar och även om du inte vill ha LF så bör du kunna nyttja ångerrätten efter helgen :tummenupp

Snygg hoj Räven!!! :tummenupp :tummenupp Ska du börja importera Relentless-dricka nu? ;)
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Läste precis på jnytt.se att en 60 åring omkom på Anderstorp igår eftermiddag efter att han kört omkull. Kan inte länka via telen.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Det blev en runda med hojjen idag, hade vägarna förbi Taberg så tänkte varför inte dra upp dit o spana in utsikten. Jag såg två st KTM 990 hojjar, någon från forumet möjligtvis? :)

Jasså, var det du som satt och glassade på verandan? :)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Mja se mörkt ut, strulat till de med försäkring, hade ingen på den och kan inte få nån till den förens efter helgen då de är Pingsthelg och alla har stängt idag. :huvet :mad:

(Fixade inte innan helgen, då ja antog att man kunde fixa de då med, men glömde pingst....)
Teckna via nätet? Där det öppet 24 timmar om dygnet :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Du kan ringa ett ombud på Länsförs. Deras hemnummer står i katalogen på en helsida. Bara att ringa runt till du får svar och även om du inte vill ha LF så bör du kunna nyttja ångerrätten efter helgen :tummenupp

Snygg hoj Räven!!! :tummenupp :tummenupp Ska du börja importera Relentless-dricka nu? ;)

Jo ja får fixa de så man får lite köra i morgon. ja man blir väl tvungen nu att importera drickat... :tungan

Teckna via nätet? Där det öppet 24 timmar om dygnet :)

Mjo de brukar funka, men vissa bolag vill inte för att de är en importhoj från början så då MÅSTE man ringa. Men ordnade sig med länsförsäkringar så får ja "ångra" mig på Måndag och fixa den avställningsbara då... :D
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Haha, hade jag inte fyllt på med vätska hade jag säkert tuppat av och ni hade sett mig längs vägkanten istället :crash Var ni där uppe på verandan för jag måste ha missat er! :huvet

Ja, det var riktigt varmt idag så du gjorde nog helt rätt. Nej, vi var aldrig däruppe utan vi tog le grand tour runt restaurangen :)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Hahaha =)

Ja men är man 15 hojar så är det nog inte så kul om alla måste flytta på sig efter 15 minuter =) tror det är 1000 kr som gäller för lastzoon x 4 onsdagar i månaden = 4000 kr i parkeringsavgift, då ställer jag mig hellre mellan husen haha

Vet inte varför du snöar in på lastzon, jag tänker framför serveringen bredvid vägen..
15min hinner man sätta sig med kaffe, så kommer da cop så skall vi bara dricka upp först. :)
vipps så blir det bara 400.. Rena rånet;)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kan vi inte bara samlas utanför wicknertz (dansband?) i Månsarp! Han bjuder på gifflar och kaffe.

Det var 3 Ktm 990 och en 690 där idag :rock
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Håller på och snickrar på denna:

$(KGrHqV,!rcFDu1!rkbBBQ+m5K)IV!~~60_12.JPG

Måste skaffa en sändare och en mottagare så är allt komplett. Hålls på som bäst och byggs på, sen måste man ju ut och testflyga samt filma lite för att få en uppfattning om hur den beter sig.

Litet klipp från en likadan quadrocopter + GoPro.


Ska bli intressant att testa. Kan även köpt till en GPS-kit för att läggga upp flygrutter för den. :hihi
Men inget ja skaffat ännu.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Håller på och snickrar på denna: quadcopter.
COOLT! :yoparty Hur mycket vikt orkar den lyfta?
Finns det långa ben till den så att kameran kan hänga under istället så man slipper rotorbladen?
typ denna:
XP2_Quadcopter_Basic_grande.jpg

Härifrån har ännu en nöjd hojåkare rullat ut på nya SportSmart i kväll. Lite hojpyssel iaf :)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp finns långa ben till den så man kan ha kameran hängandes under, vad den tar i vikt är lite beroende på motorer men som den är nu så klarar den mellan 800g -1200g. GoPro:n med kamerahuset väger cirkus 150g. Så finns lite marginaler där om man ska ha fler eller en större. :hihi
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Håller på och snickrar på denna:

View attachment 385695

Måste skaffa en sändare och en mottagare så är allt komplett. Hålls på som bäst och byggs på, sen måste man ju ut och testflyga samt filma lite för att få en uppfattning om hur den beter sig.

Litet klipp från en likadan quadrocopter + GoPro.


Ska bli intressant att testa. Kan även köpt till en GPS-kit för att läggga upp flygrutter för den. :hihi
Men inget ja skaffat ännu.



Coolt jag har det som sommarprojekt.... har som mål att dena kunna bära något i viktklassen som gopro.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Redan fuller Tailgunner ? Elelr hålelr du på med och bygger en Quadrocopter ? Den som finns på bild tar ju lätt en GoPro till och med 3st om de så skulle vara. :hihi
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top