Sketsnack/Allmänt tjöt

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Såg att någon på en helsvart fireblade -94/96 blivit stoppad av en svart v70 i göteborgsbacken när jag var påväg hem idag. Surt om man skulle förlora kortet på premiärturen! Ta´t lugnt

Noterade det också, samt längst ner i backen mötte jag en Porsche 911 (997) som blåste på ganska friskt. Troligen för upptagen polis för att rensa hela GBG-backen från fortkörare :näsblod :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vad blir det?
/Nyfiken
PAIR-systemet ska bort (avgasrening. Friskluft i utblåset som eldar oförbränt bränsle) Det är redan pluggat för att inte störa Bazzazens lambdasond så det är bara onödig vikt men jag måste sätta ett motstånd i kontakten för att lura ECU'n att solenoiden sitter kvar så jag inte får felkoder.
Väntar på täckplattor till ventilkåpan där PAIR-anslutningarna satt, samt en Z-Bomb :)
Lika bra att vänta till grejorna kommer när tank och luftburk ändå är av.

Det ska bli ett försök mot 300! Det var väl hastighetsvecka? :D :tummenupp
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Seriöst försök mot 300... :tummenupp

*nedgraderar mitt statement* :hihi
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Super vet jag väl inte, men ett försök iaf. Att plocka av backspeglarna och fälla upp skjutspinnarna är väl inte så märkvärdigt. :rolleyes: Hojen har ju gjort 287 ärliga på varvstoppet nerdrevad så det borde inte vara omöjligt med dessa små åtgärder. Hoppas att mobil-GPS'en funkar i 300. Måste klura lite på GoPro-placering... På hakan borde funka. Vill ju få med mätarna/styret men inte sitta i vinden.
Vore roligt att programmera om ECU'n och ta bort fåniga 299-spärren i displayen. Googla........... går inte :( Ingen tycks ha hackat själva hastighetsmätaren.

Vilken är 'halast': kutsen eller skjutssadeln?

GPSsays287.jpg
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Super vet jag väl inte, men ett försök iaf. Att plocka av backspeglarna och fälla upp skjutspinnarna är väl inte så märkvärdigt. :rolleyes: Hojen har ju gjort 287 ärliga på varvstoppet nerdrevad så det borde inte vara omöjligt med dessa små åtgärder. Hoppas att mobil-GPS'en funkar i 300. Måste klura lite på GoPro-placering... På hakan borde funka. Vill ju få med mätarna/styret men inte sitta i vinden.
Vore roligt att programmera om ECU'n och ta bort fåniga 299-spärren i displayen. Googla........... går inte :( Ingen tycks ha hackat själva hastighetsmätaren.

Vilken är 'halast': kutsen eller skjutssadeln?

View attachment 383232

Glöm inte att polera hojen innan också ;)
Kutsen borde väl vara "halast" framförallt om du polerar den ordentligt med :) hehe
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om inte annat är väl cutsen mer strömlinjeformad än skjutsadeln. :fakta
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det mest strömlinjeformade är en droppe. Därför ser cutsen ut som den gör på Hayabusa och SRAD-hojarna. Högre bak måste inte vara sämre för att få till droppform bakom föraren. Även skjutssadeln slutar i en spets.
Tveksamt om jag kömmer märka nån skillnad iof :D Lite lättare att komma bakåt och ner på tanken med kutsen kanske... :rolleyes:
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Såg på senaste "Mythbusters" där dom byggde en droppformad kupol som dom satte på en hoj bara för att få ner bränsleförbrukningen och CO2 utsläppen, vilket dom lyckades med, så kanske är nått att tänka på om du ska upp i 300 ? (inte just utsläppen men strömlinjeformen) :hihi

Är ju ändå den fulländade formen...

Mythbusters-Car-vs-Motorcyc.jpg
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
540336_10150696291983564_23661992_n.jpg306252_10150753963068564_239774177_n.jpg
Det mest strömlinjeformade är en droppe. Därför ser cutsen ut som den gör på Hayabusa och SRAD-hojarna. Högre bak måste inte vara sämre för att få till droppform bakom föraren. Även skjutssadeln slutar i en spets.
Tveksamt om jag kömmer märka nån skillnad iof :D Lite lättare att komma bakåt och ner på tanken med kutsen kanske... :rolleyes:

Strömlinje formad bak behövs inte med 442 bakhjulhästar = 350,6kmh mätt med vbox tyvärr var inte rakan längre:tummenupp
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
bild-704155.JPG


Blev ett par fina mil idag, trots nåns okapacitet till att skruva fast en tank ;) Ett kopplingshandtag är ju inget..:banana
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Strömlinje formad bak behövs inte med 442 bakhjulhästar = 350,6kmh mätt med vbox tyvärr var inte rakan längre:tummenupp
Jag har också sett 300+ på mätaren på Haybusa turbo för ca 10 år sen. Med skjuts! :D
Nu är tanken att klara ärliga 300 km/h med 280 hk mindre än så :)
Klarar du det med K9'an? ;)

Blev ett par fina mil idag, trots nåns okapacitet till att skruva fast en tank ;) Ett kopplingshandtag är ju inget..:banana
Kåtte=100+ hk jättevibrator. Klart att skit lossnar ;)

Übergixxern lever :)
 
Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Jag har också sett 300+ på mätaren på Haybusa turbo för ca 10 år sen. Med skjuts! :D
Nu är tanken att klara ärliga 300 km/h med 280 hk mindre än så :)
Klarar du det med K9'an? ;)

Kåtte=100+ hk jättevibrator. Klart att skit lossnar ;)

Übergixxern lever :)

Borde gå med rätt drevning :) när jag hade bakspeglar på busan gjorde det nästan 14 kmh i toppfart på 1,2 km så visst kan man få ner luftmotståndet så hjälper det mycket om man inte har effekten:tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top