Stulna hojar Stockholm

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Stulen Husaberg 570!!!!!
Idag 22/7 mellan klockan 6 och 7 stals vår Husaberg 570 från vallavägen handen, Haninge. Den har registreringsnummer SRU321. Har du sett något eller vet något om stölden så ring polisen på 11414 eller Danne på 0701449190


View attachment 389000

Hej, mötte denna i rondellen nära Biltema i Alby, den var då på väg mot Hallunda med Falafelkrigare på utan hjälm. Försökte ringa dig det var för ca 20 min sen, kan tänka mig att den lär fara runt i centrum där..
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det är vid sånna tillfällen man skulle vilja ha et utryckningsnummer till inte bara Polis, utan sporthojare också..

Fick själv inbrott i topboxen på hojen förra veckan och hjälmen stulen.
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Någon som blivit av med en svart KTM 690 / 690SMC (Vet inte exakt vilken modell det är, kan vara en annan modell men det är iaf en svart ktm). Såg den nyss i Sätra, körde 70 på en 30-väg så det såg lite misstänksamt ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Mycket bra, men jag förstår inte riktigt dramat:

Polis beordrades till platsen efter uppgifter om att två yngre män uppehållit sig utanför en stormarknad sedan den öppnade.

Männen hade kommit med motorcyklar och satt på en parkbänk med hjälmar och tomma ryggsäckar.


Undrar hur många gånger jag suttit utanför Statoil Gottröra med en kaffe för länge. :gnissla

Tar förviso av mig jelmen
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
1175408_506517232760072_1938670265_n.jpg1150295_506517246093404_31442154_n.jpg

Polisen i Slöddertälje har beslagtagit dessa.
Kontakta seriebrottsgruppen i Södertälje på 114 14 om du känner igen hojarna elr om någon är din.
 
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Kompisen har hittat denna här i stockholmstrakten idag. ngn som saknar den?

1150985_10153200884805301_980164630_n.jpg
 

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Är det nån som blivit av med en gammal XJ 600 med reg.nr AGR576 i Farsta.
Har kollat ägaren men får inte fram nått nummer.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Stulen GUL ducati 900ssie DZT396
Centrala stockholm under helgen
Nära nog orginal utom kromade ixil dämpare.
Tändninglåset paj och förmodligen skurit i bromsskivan då knapplåset var intakt.
Inte min hoj, utan en kamrats
a7ymydar.jpg

NYHETER!
ägaren har fått ersättning för hojen, men den är fortfarande borta!
Hojen har fått p-böter den 20:e Augusti(!) på Carl Bondes Väg i HÄSSELBY.
Observera att denna hoj alltså INTE är HITTAD (editerat) och skall inte finnas på gatorna överhuvudtaget.
Terminate with extreme predjudice!
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
NYHETER!
ägaren har fått ersättning för hojen, men den är fortfarande borta!
Hojen har fått p-böter den 20:e Augusti(!) på Carl Bondes Väg i HÄSSELBY.
Observera att denna hoj alltså INTE är tillbaka lämnad och skall inte finnas på gatorna överhuvudtaget.
Terminate with extreme predjudice!

Varför har man fått parkeringsböter på en stulen och förmodad stöldanmäld hoj som man fått ersättning för och inte står som ägare på.Och varför skulle denna mc tjuv komma och lämna tillbaka hojen !?.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Varför har man fått parkeringsböter på en stulen och förmodad stöldanmäld hoj som man fått ersättning för och inte står som ägare på.Och varför skulle denna mc tjuv komma och lämna tillbaka hojen !?.

Den 20:e Augusti stog fortfarande kompisen som ägare, hojen var stöldanmäld vid tillfället för p-boten. Tydligen så gör inte parkeringsbolagen en stöldkontroll vid utfärdande av p-botar. Kommentaren om tillbakalämnad kan vi diskutera per PM om du vill och inte spama upp tråden, jag editerade naturligtvis inlägget ovan så du kan känna att det möter dina krav på utryckssätt.
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
en bekant blev av med sin hoj under helgen, kontakta gärna honom om någon får syn på den!

---

triumph.jpg

Någon gång under helgen (11-14 oktober) blev min Triumph Street Triple 675 stulen. Den är registrerad i Spanien och har spanska registreringsskyltar. Motorcykeln är svart med guldfärgade detaljer (bromsar och stötdämpare). Det är en liten buckla på det högra avgasröret. Om du ser eller hör något om var den kan vara så hör gärna av dig till mig på liviez21@hotmail.com eller 0736991853
 

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Under en tuva
Hoj
En röd grej
Tjena.

Min hoj CBR 900 RR -02 (954:a) har blivit stulen ur mitt låsta garage i Solna. Hojen var låst med skivbromslås samt 2 Abus granit kedjor. Exakt datum vet jag inte då jag har haft lite annat att ta tag i under den senaste perioden.
Håll ögonen öppna om ni ser någon som vill sälja en komplett eller i delar.
Regnummer TFM 717
Kontakta 114 14 och mig om ni ser ngt...

Qvicken2mindre.jpg

//Qvicksilver
 
Last edited:

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Tjena.

Min hoj CBR 900 RR -02 (954:a) har blivit stulen ur mitt låsta garage i Solna. Hojen var låst med skivbromslås samt 2 Abus granit kedjor. Exakt datum vet jag inte då jag har haft lite annat att ta tag i under den senaste perioden.
Håll ögonen öppna om ni ser någon som vill sälja en komplett eller i delar.
Regnummer TFM 717
Kontakta 114 14 och mig om ni ser ngt...

View attachment 394633

//Qvicksilver

Suck, man blir så trött! :( Hoppas den kommer till rätta!
Av ren nyfikenhet, hur hade dom gått till väga? Vinkelslip?
Jag har än så länge fått ha mina grejer i fred, men det är nog snarare för att ingen tycker dom är värda att sno!! :hihi
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Halloj! svart skåpbil/buss har sätts åka runt och sno diverse cyklar/mopeder/mcs här på k-holmen. vet dock inte modell eller liknande men det är en heldel lappar uppsatta. Kanske inte allt för mycket hjälp..
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kompisar = Brurt:sor?

Var en som försökte samma sak på min hoj förra veckan.
Personen kom gåendes och ville kolla på hojen, märkte att han mer var intresserad av diverse andra prylar jag hade.
När han sedan ville provköra bad jag honom om något i pant, tydligen hade han en Audi A5 som han parkerat en bit upp i området för att "hans son var rädd för motorcyklar"...
Jag bad han sedan köra ner bilen och lämna den hos mig med nyckel, annars skulle han ej få provköra. Då gick han iväg och sedan försvann han. En granne hade sett bilen en bra bit upp som var full med en massa kompisar till honom.
 

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Under en tuva
Hoj
En röd grej
Suck, man blir så trött! :( Hoppas den kommer till rätta!
Av ren nyfikenhet, hur hade dom gått till väga? Vinkelslip?
Jag har än så länge fått ha mina grejer i fred, men det är nog snarare för att ingen tycker dom är värda att sno!! :hihi

Jag kommer inte att tala om hur idioterna gick till väga då det kan uppmuntra andra pappskallar, som inte kan hålla fingrarna i styr som inte kan skilja mitt från ditt...
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag kommer inte att tala om hur idioterna gick till väga då det kan uppmuntra andra pappskallar, som inte kan hålla fingrarna i styr som inte kan skilja mitt från ditt...

Fan vad trist Qvicken! Hoppas några "springer på" dessa tjuvar och ger dem en läxa. Skillnaden på ditt och mitt har suddats ut i dagens samhälle.

Med vänlig hälsning, /Try
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top