Samsung Galaxy S2 / S3

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Där jag ibland vill bläddra i kontaktboken, t ex för att hitta någon lämplig att ringa när jag har tråkigt.

Som det är nu finns det typ 50 pers jag skulle kunna ringa någon gång + 400 pers jag aldrig samtalar med liksom
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Där jag ibland vill bläddra i kontaktboken, t ex för att hitta någon lämplig att ringa när jag har tråkigt.

Som det är nu finns det typ 50 pers jag skulle kunna ringa någon gång + 400 pers jag aldrig samtalar med liksom

Tja, det problemet har inte jag, jag ringer bara till dom jag behöver ringa till, dessutom samlar jag inte på ytligt bekanta på facebook, men då kan du som sagt stänga av facebooksynkningen, eller bläddra bland senaste samtalen istället när du känner för att ringa och dösnacka.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Zu problem är att kontakterna ligger kvar.. Ta bort 400 kontakter manuellt är ingen höjdare
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Zu problem är att kontakterna ligger kvar.. Ta bort 400 kontakter manuellt är ingen höjdare

Det är klart, men om du tar bort några varje gång du väntar på något istället för att slangbella iväg arga fåglar eller att lägga hittepå-ord i ordleken (det är vad jag har uppfattat att folk gör med sina telefoner så fort dom har en tråkig minut) så har du snart rensat.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Det är klart, men om du tar bort några varje gång du väntar på något istället för att slangbella iväg arga fåglar eller att lägga hittepå-ord i ordleken (det är vad jag har uppfattat att folk gör med sina telefoner så fort dom har en tråkig minut) så har du snart rensat.

Haha.. Aja, tack för din tid ;)

Fan vad jag hatar att "synka". Jävla trams!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha.. Aja, tack för din tid ;)

Fan vad jag hatar att "synka". Jävla trams!

Orka inte läsa allt men uppfattar det som att du har problem med att du har massa FB kontakter i telefonboken?
Om så är fallet så går det att välja i inställningar i kontaktboken vilka man vill visa, bara telefonkontakter, SIM-kortet, FB eller allihopa så att säga.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Orka inte läsa allt men uppfattar det som att du har problem med att du har massa FB kontakter i telefonboken?
Om så är fallet så går det att välja i inställningar i kontaktboken vilka man vill visa, bara telefonkontakter, SIM-kortet, FB eller allihopa så att säga.


Ballt, det gick att ta bort facebookkontot från telefonen! :) Thanks!
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Min telefon började idag med att försätta sig själv i billäge ett antal gånger. Gick fint att stänga av det. Sen fick den för sig emellanåt att jag pluggat in datorkabeln, fast att så inte var fallet.

Till slut så började en oändlig och snabb loop där den fått för sig att jag stoppat i kabeln.

Stängde av telefonen och drog ur batteriet (varken telefon eller batteri är varmt) Efter det så blinkar det bara i displayen och telefonen går inte att starta.

Jag som inte haft något annat strul än att webbläsaren hänger sig emellanåt fram tills nu. Telefonen är helt stock och ej rootad.


Någon som har något tips? Skall kontakta firman jag köpte telefonen av och bifoga filmklippen nu iaf.
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Min telefon började idag med att försätta sig själv i billäge ett antal gånger. Gick fint att stänga av det. Sen fick den för sig emellanåt att jag pluggat in datorkabeln, fast att så inte var fallet.

Till slut så började en oändlig och snabb loop där den fått för sig att jag stoppat i kabeln.

Stängde av telefonen och drog ur batteriet (varken telefon eller batteri är varmt) Efter det så blinkar det bara i displayen och telefonen går inte att starta.

Jag som inte haft något annat strul än att webbläsaren hänger sig emellanåt fram tills nu. Telefonen är helt stock och ej rootad.

De bifogade filerna måste ni spara ner och sen döpa om dem från .txt till .MOV

Man fick inte bifoga dem i befintligt format.

Någon som har något tips? Skall kontakta firman jag köpte telefonen av och bifoga filmklippen nu iaf.

Edit: Självfallet så gick det inte att bifoga filerna eftersom de hade den oerhörda storleken av 804Kb samt 2,09Mb

Ursäkta men vad pratar du om?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag pratar om att min S2a har fått löss och lever sitt eget liv.

På swedroids forum läste jag ngt om att usb kontakten i botten kan få kortis och då får telefonen spel. Det finns en separat del för SII'an på det forumet .För någon räckte det med att blåsa rent den med tryckluft men för andra har det varit inlämning som gällde.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
På swedroids forum läste jag ngt om att usb kontakten i botten kan få kortis och då får telefonen spel. Det finns en separat del för SII'an på det forumet .För någon räckte det med att blåsa rent den med tryckluft men för andra har det varit inlämning som gällde.

Jo jag såg det jag också.
Jag ska mickla lite med den efter jobbet idag tänkte jag, så får man se sen hur det blir :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På swedroids forum läste jag ngt om att usb kontakten i botten kan få kortis och då får telefonen spel. Det finns en separat del för SII'an på det forumet .För någon räckte det med att blåsa rent den med tryckluft men för andra har det varit inlämning som gällde.

På jobbets telefoner samlas det alltid fickludd i bottenkontakterna, ibland räcker det med tryckluft, ibland måste man in med en nål och pilla.

Jag efterlyser ett fjäderbelastat lock (inte en gummiplutt som man själv måste dra ut/stoppa i, för dom blir inte använda) som täcker kontakten..
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Hur stänger man av signalen som talar om att batteriet är laddat? Väcker mig mitt i natten. Använder den som väckarklocka så jag laddar vid sängen.




Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Min telefon började idag med att försätta sig själv i billäge ett antal gånger. Gick fint att stänga av det. Sen fick den för sig emellanåt att jag pluggat in datorkabeln, fast att så inte var fallet.

Till slut så började en oändlig och snabb loop där den fått för sig att jag stoppat i kabeln.

Stängde av telefonen och drog ur batteriet (varken telefon eller batteri är varmt) Efter det så blinkar det bara i displayen och telefonen går inte att starta.

Jag som inte haft något annat strul än att webbläsaren hänger sig emellanåt fram tills nu. Telefonen är helt stock och ej rootad.


Någon som har något tips? Skall kontakta firman jag köpte telefonen av och bifoga filmklippen nu iaf.

Vanligt fel. Finns inget botemedel såvitt jag vet..
 

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke
Hur stänger man av signalen som talar om att batteriet är laddat? Väcker mig mitt i natten. Använder den som väckarklocka så jag laddar vid sängen.




Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Det där är en riktigt efterbliven funktion!
Jag kör ljudlöst (larmet låter ändå). Värre om du vill höra om nån ringer iofs.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Minnet i min lur är fullt (?)
Har en del foton i den (högupplösta), några filmsnuttar som jag filmat. Ett gäng appar (men de tar ju knappt mer plats än EN bild). Utöver detta har jag 5-6 skivor a kanske 100MB/styck.

Full?

Nån som vet hur jag kan ta reda på vad det är som tar upp så förbannat mycket plats?
Har letat efter appar typ "memory manager", men inte hittat nån med funktionen jag söker.

Tips?
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Min telefon började idag med att försätta sig själv i billäge ett antal gånger. Gick fint att stänga av det. Sen fick den för sig emellanåt att jag pluggat in datorkabeln, fast att så inte var fallet.

Till slut så började en oändlig och snabb loop där den fått för sig att jag stoppat i kabeln.

Stängde av telefonen och drog ur batteriet (varken telefon eller batteri är varmt) Efter det så blinkar det bara i displayen och telefonen går inte att starta.

Jag som inte haft något annat strul än att webbläsaren hänger sig emellanåt fram tills nu. Telefonen är helt stock och ej rootad.





Någon som har något tips? Skall kontakta firman jag köpte telefonen av och bifoga filmklippen nu iaf.


Ingen aning. Fråga på zatzy. Dom kan nog detta bättre.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top