Trendspaning

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Ni hänger upp er på "action", jag köpte en kamera för att filma hoj,bad,skidor etc :p
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har noterat att korpulenta damer benämner sig själva som "cupcake" för att ge midjeväskan en lätt bettibop/råkkabillyfierad positivitet...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har noterat att korpulenta damer benämner sig själva som "cupcake" för att ge midjeväskan en lätt bettibop/råkkabillyfierad positivitet...

Jag slängde precis 6x cupcakes (som jag fått) just för att de kändes alldeles för smöriga.

Cupcaces förresten, det är ju också en trend.

Man tar en platt muffin och kladdar på lite topping i olika färger, och VIPS så har man en trendig cupcake!
Det låter såååå mycket roligare än "muffins".
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har noterat att korpulenta damer benämner sig själva som "cupcake" för att ge midjeväskan en lätt bettibop/råkkabillyfierad positivitet...

Är det samma med alla som ska vara Burleskdansare? Cheyer som har tillräckligt dåligt självförtroende för att bli strippor men ändå självförtroende nog att visa upp sig som de är.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Mina "vänners" aktivitet på facebook har minskat betydligt, det är glest mellan statusuppdateringar och bilder jämfört med förut. Vissa orkar inte ens bemöda sig att :gilla längre. Visserligen verkar de flesta fortfarande göra allt för att visa vilket perfekt liv man lever, men i minskad omfattning som sagt.

Hoppas skiten går i graven snart.:mad:
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Att uppvisningsjogga i rusningen där alla går är en trend jag inte begriper.

Jag håller med, samtidigt som det är ett problem för mig själv. För att komma bort till min joggingrunda så måste jag springa förbi en av Stockholms trendigaste gator. Jag kan tänka mig att det är så för fler, och i så fall är det ju inte 100% uppvisningsjogga :)
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag håller med, samtidigt som det är ett problem för mig själv. För att komma bort till min joggingrunda så måste jag springa förbi en av Stockholms trendigaste gator. Jag kan tänka mig att det är så för fler, och i så fall är det ju inte 100% uppvisningsjogga :)

Vart kutar du då, på den enda gatan utan parallellgata? :hihi
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Actionkameror!

Alla skall ha en att filma sina liv med så att man kan visa andra vilket häftigt liv man lever.
Jag har också en, men den används inte så ofta. Kanske är mitt liv inte tillräckligt ballt.

Eller vanliga systemkameror.
Jag har en, som jag använder på fester och tar suddiga kort:näsblod
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Eller vanliga systemkameror.
Jag har en, som jag använder på fester och tar suddiga kort:näsblod

Jag var på vippen att köpa en häromveckan, men insåg att jaghäll på att göra ett dyrt misstag. Köpte den bästa kompakten jag kunde hitta (och ha råd med) istället.

En kamera som man aldrig tar med sig är en dålig kamera.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Actionkameror!

Alla skall ha en att filma sina liv med så att man kan visa andra vilket häftigt liv man lever.
Jag har också en, men den används inte så ofta. Kanske är mitt liv inte tillräckligt ballt.
För att inte tala om hur de sedan besudlar Youtube med tio minuter långa klipp med skakiga hjälmkamerabilder som antingen visar bara himmel eller mark ackompanjerat av ett par slumpvis valda låtar med "hård" musik. Något som knappt mer än deras närmaste kompisar möjligtvis kan tycka vara spännande.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
När vi nu rullar in på temat youtube så vill jag sticka nålar i folk som snor andras videos, försämrar dom (lägger på usel musik eller nån annan George Lucas-pryl) och lägger upp dom på youtube igen. Som om detta övergrepp inte vore nog, så anser glinen (det måste vara glin) att man ska teckna en prenumeration på dessa skitklipp, kommentera och ge betyg.

DET ÄR INTE ERA KLIPP FRÅN BÖRJAN! NI HAR DESSUTOM SABBAT DOM!
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Och så var det #alla #dessa #jävla #haschtaggar #som #dyker #upp #överallt.
Senast för en kvart sedan hade den nästlat sig in i nyhetetna på tv.
Förihelvete!!! Jag blir #förbannad.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Mina "vänners" aktivitet på facebook har minskat betydligt, det är glest mellan statusuppdateringar och bilder jämfört med förut. Vissa orkar inte ens bemöda sig att :gilla längre. Visserligen verkar de flesta fortfarande göra allt för att visa vilket perfekt liv man lever, men i minskad omfattning som sagt.

Hoppas skiten går i graven snart.:mad:

I bästa fall håller de på övergå till att leva autentiska liv, som att inte finnas på facebook för att man faktiskt lever.

Hm, facebook eller ej...det där kan studsa.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag var på vippen att köpa en häromveckan, men insåg att jaghäll på att göra ett dyrt misstag. Köpte den bästa kompakten jag kunde hitta (och ha råd med) istället.

En kamera som man aldrig tar med sig är en dålig kamera.

Men nu har man ju alltid kameran med sig via telefonen så därmed ser jag inte meningen med en kompaktkamera? Däremot ser jag en mening med bättre kamera för enstaka tillfällen.

Nu äger jag själv bara en gammal 2 mp kompaktkamera men en systemkamera är ju lockande för mig.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag var på vippen att köpa en häromveckan, men insåg att jaghäll på att göra ett dyrt misstag. Köpte den bästa kompakten jag kunde hitta (och ha råd med) istället.

En kamera som man aldrig tar med sig är en dålig kamera.

Handla en kompakt systemkamera dårå.
Jag tänkte precis likadant som dej, att man aldrig kommer att kommer att ha med en klumpig systemkamera.

Men dom nya kompakta kamerorna är bra.
Jag handlade en sony nex3, kostar bara 3000 på netonet.
Tok nöjd.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men nu har man ju alltid kameran med sig via telefonen så därmed ser jag inte meningen med en kompaktkamera? Däremot ser jag en mening med bättre kamera för enstaka tillfällen.

Nu äger jag själv bara en gammal 2 mp kompaktkamera men en systemkamera är ju lockande för mig.

Well, jag började fota så mycket att det började kännas motiverat med en riktig kamera. Tar mest bilder på kidsen och vill inte efterlämna mig nåt crap.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men nu har man ju alltid kameran med sig via telefonen så därmed ser jag inte meningen med en kompaktkamera? Däremot ser jag en mening med bättre kamera för enstaka tillfällen.

Nu äger jag själv bara en gammal 2 mp kompaktkamera men en systemkamera är ju lockande för mig.
Japp. Kompaktkamerorna är på väg att försvinna. Just för att i stort sett alla har en mobil med inbyggd kamera, kamerorna i mobilerna blir allt bättre för varje år som går och man har alltid med sig sin mobiltelefon.

Kompakterna kommer nog i och för sig att finnas några år till. Det är nog främst de billigaste och enklaste som kommer att försvinna från marknaden. Kvar kommer det att vara de som erbjuder något som mobiltelefonerna normalt sett inte har. Som de som är vattentåliga, långzoomar, lite större sensor, möjlighet att själv ställa t.ex. slutare eller bländare, möjlighet att ta bilder i RAW-format och så vidare.


Edit: Kan ju tillägga att de billigaste systemkamerorna kanske också kan riskera att i framtiden få ge plats för de spegelfria systemkameror som börjat poppa upp som svampar i jorden de senaste åren. I och med att de är förhållandevis kompakta kanske de även slår ut vissa av de mer avancerade kompaktkamerorna som finns idag.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Handla en kompakt systemkamera dårå.
Jag tänkte precis likadant som dej, att man aldrig kommer att kommer att ha med en klumpig systemkamera.

Men dom nya kompakta kamerorna är bra.
Jag handlade en sony nex3, kostar bara 3000 på netonet.
Tok nöjd.

Nä, för att jag skall ta med mig en kamera så måste den få plats i byxfickan.
Det blev en Sony RX-100. Läs om den så förstår du varför jag valde den.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top