Vad är det för fel på vissa bilister?

dEVILKICKer

Adrenaline MC
Gick med
15 Jul 2010
Ort
Huddinge
Hoj
-99 Yamaha R6
Fattar inte det där riktigt, bilisterna vill tydligen att man tar fyller ut kön med ett fordon till för bakomvarande bilar.

Själv var jag med om en i en Sossecontainer som öppnade bildörren framför mig och bara satt där med dörren öppen tills det blev grönt. Självklart utryckte jag mina känslor på ett välvårdat
och fint språk :hördu med tillhörande dirigerande med fingrar och händer. :finger Inte en reaktion.
När jag väl hoppade av hojen blev det så klart grönt. Fick helt enkelt åka vidare och önska att man haft ett par Molotov-coctails liknande. Idiot. Innan svenssonåkarna hinner lägga i växeln är ju hojarna borta...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Varför skulle folk vilja smasha en sådan? Har du krockat en sådan ditt klantarsle? :tuttar Nej jag körde faktiskt min KTM 690 Enduro.
Tycker du ska tagga ner lite. Snart sitter du so kylarprydnad på en bil.
Bilisten: Han kom farande rakt in i rondellen, jag kunde inte stanna!
Polisen: Till bilisten, du har inte gjort något fel.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Åker Liseberg-Solna ToR varje dag och hemvägen svänger jag av mot Årsta partihallar från Årstalänken. Där uppe är det en rondell där folk som ska till Östbergahöjden gärna klipper från högerfil till vänsterfil redan i rondellen.
Jag försöker alltid vara snabb i vänsterfilen men var o varannan dag så byter nån ärthjärna fil utan att blinka.
Jag har lutat mig in i en bil med nervevad ruta där i våras och vrålat; "Om du gör så där mot en bil så blir det plåtskrammel, om du gör så mot mig så kan jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ"!

Förra veckan gled jag långsamt mellan filerna fram till rödljuset efter rondellen, och eftersom det varit många incidenter just där så reagerade jag häftigt på en bil som tutade, och svarade med en osnygg gest... Vänder mig om och det är min fru....:brinnerup:död

Annars tycker jag nog det blivit bättre i den här stan iaf.
 
Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Frågan är felformulerad. Mer korrekt hade varit att fråga "vad är det för fel på vissa svenskar?

Svar:

Jantelagen.

Du ska inte tro du är bättre än någon annan. Är det kö ska du glatt köa som alla andra. Säger väl sig självt? :)

När jag kör om köer håller jag ALLTID högsta beredskap för att bromsa kraftigt eller göra en undanmanöver, för man vet aldrig vem är på hobbypolishumöret.
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jag kör 1000 gånger hellre i paris,rom, madrid eller nån annan stor stad neråt medelhavet än vilken stad som helst i Svedala.

Där kan de köra bil åtminstone, man blinkar dit man ska och man kommer dit man vill, enkelt som fasen :) dessutom går köerna SKITFORT
 

Str3 R

Guest
MEN de flesta brukar vara "mänskliga" och flytta på sig lite i kön för att man ska få mer plats och de är väll kanske lite rädda att man ska plocka med sig en backspegel?:rolleyes:

Nja, jag bereder plats för att jag själv är hojförare i bil. Min gamla bil hade ett märke från SMC bak, såg man en hundkoja med det märket på så kunde man känna sig lugn bakom eller bredvid min bil. Nu har jag en ny bil (hundkoja igen) men jag kommer ändå fixa utrymme när jag ser nån hojförare komma upp bakom mig som vill förbi. :krama
 

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
skövde
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
Var med om en kärring i den fräschaste bmwn jag sett på länge, det aset skulle promt tränga sig förbi och tvinga ut mig på vägkanten. Vart så förbannad så jag växlade ner och gasade så bruden i bak höll på att fara av, när jag kom i kapp sparkade jag sönder vänster bakblinker och klippte hennes backspegel när jag körde om na :kulspruta
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Var med om en kärring i den fräschaste bmwn jag sett på länge, det aset skulle promt tränga sig förbi och tvinga ut mig på vägkanten. Vart så förbannad så jag växlade ner och gasade så bruden i bak höll på att fara av, när jag kom i kapp sparkade jag sönder vänster bakblinker och klippte hennes backspegel när jag körde om na :kulspruta

Kanon!

Det är skönt att läsa att folk gör såna hjälteinsatser för att vända den allmäna opinionen som idag går mer och mer åt att tycka att hojåkare är omogna, vårdslösa och som dessutom vill förbjuda vissa typer av hojar... mer backspegelsparkande så har vi snart folket med oss!
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Var med om en kärring i den fräschaste bmwn jag sett på länge, det aset skulle promt tränga sig förbi och tvinga ut mig på vägkanten. Vart så förbannad så jag växlade ner och gasade så bruden i bak höll på att fara av, när jag kom i kapp sparkade jag sönder vänster bakblinker och klippte hennes backspegel när jag körde om na :kulspruta

Min hjälte!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kanon!

Det är skönt att läsa att folk gör såna hjälteinsatser för att vända den allmäna opinionen som idag går mer och mer åt att tycka att hojåkare är omogna, vårdslösa och som dessutom vill förbjuda vissa typer av hojar... mer backspegelsparkande så har vi snart folket med oss!

Ruhe! 600cc jue:hojsmilie Tror inte hon märkte nåt av gasandet.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är bara ett missförstånd, alla killar ser på 200 m håll när det är en tjej som kör. På en halv nanosekund har hjärnan registrerat längd, kurvighet och framförallt hållningen. Samt i de flesta fall en defensiv, feg och osäker framfart.

Fråga vem som helst:yoparty

Konstigt att folk blir förvånade när jag tar av mig hjälmen då...:va
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Var med om en kärring i den fräschaste bmwn jag sett på länge, det aset skulle promt tränga sig förbi och tvinga ut mig på vägkanten. Vart så förbannad så jag växlade ner och gasade så bruden i bak höll på att fara av, när jag kom i kapp sparkade jag sönder vänster bakblinker och klippte hennes backspegel när jag körde om na :kulspruta

:huvet
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mja ,,Det Beror på Hur Tight (superTight) Skink ställ du har....:arsele



:crash

Tight är det men när man kommer upp vid sidan av en bil bakifrån så är det nog lite svårt för dom att avgöra om det är en kille eller tjej, dessutom kör jag med munkjacka (flugfångare) utanpå stället. :tuttar
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Varför måste man hålla på och "tränga sig förbi" på mc hela tiden :confused:

Jag kör likadant i bilen och på MCn, dvs kräver min plats i filen hela tiden, jag ska ha lika stor plats vare sig jag sitter i bilen eller på MCn.
 
Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Kör varje dag essingeleden och det är ytterst sällan bilister muppar sig (dvs jävlas medvetet) (har bara hännt två ggr att de jävlats medvetet)

Däremot så skiter många bilister att ens kolla åt sidan om de ska byta fil ... o kolla i backspeglar verkar vara förenat med dödstraff för dem.
Men vad gör väl det... glider man förbi mellan bilarna i kön så är "de förvirrade hönsen i bil" mycket lätta att identifiera. Och där med lätt att undvika incidenter.
Dessutom verkar hönsförvirringen bara begränsad till vissa sträckor.
Tex norrgående mellan fredhällstunnen o solna avfarten.
Där byts det fil hej vilt utan blinkers eller uppsyn av övrig trafik.
Håller man sig då ifrån att kryssa mellan bilarna utan ligger i kön just den sträckan.... då blir det aldrig ens nått problem.

Varför ha så brottom att man blir irriterad på hönsen i sossekontainers?
Man tar det lugnt o sakta glider förbi o tycker synd om de som inte sett ljuset i mörkret (dvs att det är båge som gäller ) o att de därmed gott kan sitta i sina BILköer.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Menhur kunde detta hända ?

1:a gången: jag kör förbi en kö till en rondell och kör snabbt ut när det blir en lucka, för en normal bilist hade jag aldrig ens varit i vägen då kan flyttade på mig väldigt fort. Men den här killen lackade ur och gasade på fullt efter mig in i rondellen och kör om mig i samma fil?? Och är inte mer än 20-30 cm ifrån att köra på mig från sidan och skära av min körbana, hade jag inte bromsat samt lutat mig extra mycket inåt rondellen hade han kapat framhjulet och jag hade flugit av hojen. J*fvla as.

Om du körde mycket fortare/snabbare än bilisten, hur kunde han då köra ifatt dig och dessutom köra om dig i rondellen. :confused:
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top