Vad är det för fel på vissa bilister?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Två gånger inom bara några dagar har bilister försökt bevisa något i trafiken genom att nästan få mig att åka omkull eller preja av mig från vägen! Båda gångerna har jag kört förbi bilköer som lett upp till en rondell.

1:a gången: jag kör förbi en kö till en rondell och kör snabbt ut när det blir en lucka, för en normal bilist hade jag aldrig ens varit i vägen då kan flyttade på mig väldigt fort. Men den här killen lackade ur och gasade på fullt efter mig in i rondellen och kör om mig i samma fil?? Och är inte mer än 20-30 cm ifrån att köra på mig från sidan och skära av min körbana, hade jag inte bromsat samt lutat mig extra mycket inåt rondellen hade han kapat framhjulet och jag hade flugit av hojen. J*fvla as. Jag körde efter och hann iaf gestikulera en massa fina fingrar så killen fattade att jag blev rejält förbannad. Han tittade dock rakt fram som om han inte gjort något, svenssonsnubbe ca 40 år i fin lite sportig stadsbil. Idiot. Jag var rejält sur länge och ångrar att jag inte körde efter och tog ett rejält snack med honom.

2:a gången var imorse då jag som vanligt körde förbi bilkön (som jag nästan alltid gör) i lagom långsam fart då en idiot i en nyare audi som står som 3-4:e bil från rondellen plötsligt väljer att sakta svänga ut i sidan av vägen där jag kommer körandes, uppenbart enbart för att han blir irriterad på att jag kommer körandes på sidan och 'åker före'. Så jag fick väja rejält för att inte smälla in i sidan av hans motorhuv.

Är det så j*fvla jobbigt att bli omkörd av nån hoj eller skoter ibland? Och är det så irriterande att det är värt att skada både hojåkaren, hojen samt eventuellt ens egen bil? Fattar inte vad det är för fel på folk. Men uppenbart är det att det är fullt med idioter i trafiken. Det vittnar mina 10 frakturer från förra sommaren om.
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har liknande erfarenheter, folk som tutar i köerna när man glider förbi, stänger vägen mm. MEN de flesta brukar vara "mänskliga" och flytta på sig lite i kön för att man ska få mer plats och de är väll kanske lite rädda att man ska plocka med sig en backspegel?:rolleyes:

Om en trafikolycka i ditt första fall skulle uppstå tror jag dock det skulle låta så här i morgontidningarna... "Motorcyklist prejad i rondell efter att ha kört vårdslöst mellan bilarna" hade antagligen inte stått något om kön och att bilisten kört efter som en galning:huvet

Skönt att du klarat dig utan skador båda gångerna:tummenupp
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Fett!

Barn är mjuka, bilar är hårda fick jag lära mig i skolan!
Störst går först var något jag lärde mig när jag skaffade en jeep med mördarbuffelbåge en gång i tiden.

Nä va inte så ledsen för det där utan ta och ruska lite tupp istället så känns det bättre!
En tuppruskning om dagen är bra för magen.
 
Last edited:

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Fett!

Barn är mjuka, bilar är hårda fick jag lära mig i skolan!
Störst går först var något jag lärde mig när jag skaffade en jeep med mördarbuffelbåge en gång i tiden.

Nä va inte så ledsen för det där utan ta och ruska lite tupp istället så känns det bättre!
En tuppruskning om dagen är bra för magen.

Fetast går först, käka en pizza till istället !
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
I trafiken lockas de sämsta egenskaperna fram. Jag gav upp det där med bil för flera år sedan då jag fick för svårt att kontrollera min ilska bakom ratten. Jag tror att det blir för tufft för vissa. De sitter i sin bil, en av de största frihetssymbolerna som finns, totalt berövade på frihet och tvingade att anpassa sig till en seg massa av andra bilar. Att i det läget se ngn som har lite frihet blir för smärtsamt.

Nä va inte så ledsen för det där utan ta och ruska lite tupp istället så känns det bättre!

En tuppruskning om dagen är bra för magen.

Bra slogan. Lokale pizzabagaren hade "Pizza gör pappa populär" på sin tröja. Tuppruskning hade varit en roligare slogan, om man får med pizza i texten.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
svenska avundsjukan?

Tror de inte hinner se om man sitter på en spöad kinesscooter eller en Ducati för 300.000,-

Snarare är det " kommer inte jag fram, ska ingen annan heller" syndromet som skapar dessa "möten"

Jag slår vilt omkring mig när jag kör hoj, kör jag bil prejas jag riktigt elakt så på sätt och vis blir jag tillfredsställd av alla navelskådande, djupt värdelösa fejor i världen:tummenupp
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det händer dagligen tycker jag att folk försöker stänga av vägen just bara för att jävlas och för att de är avundsjuka för att de inte kan komma fram lika fort. Personligen så lägger jag mig hellre i vägrenen då det finns gott om plats där även om det inte är lagligt än att köra lanesplitting mellan bilarna och riskera att nån jävla "äga vägenidiot" försöker meja ner en. :)

Jag blev väldigt tacksam när en taxichaufför förra Onsdagen såg att jag inte kom förbi hans bil och vevade ner rutan och fällde in bakspegeln och hojtade sådärja, nu kan du nog komma vidare.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Man ska hjälpa och inte stjälpa :tummenupp

Senast idag var jag blockerad samt en idiot som tvärnittade i en rondel och pekade finger åt andra bilister (tror ni han sket ned sig när jag daskade till förarrutan och skrek på honom)

Annars funkar ju att daska till biltaken :banana
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ja vete fan. Tycker nog att det går några tusen hjälpsamma bilförare
på varje stolpskott.
Är snarare förvånad över hur många som nästan kör av vägen för att
släppa förbi. Senast i går när nå´n sorglig individ lyckades göra en
handbromsvändning i Fredhällstunneln. Trots att folk satt och led i
stillastående köer upp mot Järva Krog så fick man slinka emellan
utan minsta tjafs...man blir fan glad:)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jo hade jag åkt i bikini så kanske han hade sett det oxå, men det är lite svårt att se om det är en tjej eller kille med full utrustning. :tummenupp



Sant. :) :va


Det är bara ett missförstånd, alla killar ser på 200 m håll när det är en tjej som kör. På en halv nanosekund har hjärnan registrerat längd, kurvighet och framförallt hållningen. Samt i de flesta fall en defensiv, feg och osäker framfart.

Fråga vem som helst:yoparty
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jantelagen.

Du ska inte tro du är bättre än någon annan. Är det kö ska du glatt köa som alla andra. Säger väl sig självt? :)

Sitter man på hoj så kör man något som ÄR bättre, man kommer FÖRBI. Då ska fanimig ingen idiotbilist försöka få en att åka omkull eller ställa sig i vägen bara för att jävlas och för att han/hon inte kommer fram lika fort. Man väljer sitt fordon och väljer man bil får man glatt och tålmodigt stå i kö samt lära sig leva med skiten. Nästa gång bankar jag fanimig i taket eller följer med bilistjäveln hem och bjuder på en redig jävla utskällning inför hela människans familj. :hördu:kulspruta:6surkart:machinegu:fatta!

Jag har liknande erfarenheter, folk som tutar i köerna när man glider förbi, stänger vägen mm. MEN de flesta brukar vara "mänskliga" och flytta på sig lite i kön för att man ska få mer plats och de är väll kanske lite rädda att man ska plocka med sig en backspegel?:rolleyes:

Om en trafikolycka i ditt första fall skulle uppstå tror jag dock det skulle låta så här i morgontidningarna... "Motorcyklist prejad i rondell efter att ha kört vårdslöst mellan bilarna" hade antagligen inte stått något om kön och att bilisten kört efter som en galning:huvet

Skönt att du klarat dig utan skador båda gångerna:tummenupp

visst finns det vettiga bilförare och turligt nog är de många fler MEN som dessa bilister som jag bara nu nyligen otrevligt nog fått uppleva ska fanimig inte få köra bil/finnas alls. och näe visst, det är väl inte regelboken att glida förbi på vägrenen eller där man får plats men sedan när följer varje bilist/motorcyklist nitiskt lagboken i trafiken? I think not. Oavsett så är det helt hjärndött att hålla på som dessa har gjort mot mig nu. Jag körde lugnt förbi, medveten om riskerna och med respekt för mig själv och de andra jag åker förbi.

Det är bara ett missförstånd, alla killar ser på 200 m håll när det är en tjej som kör. På en halv nanosekund har hjärnan registrerat längd, kurvighet och framförallt hållningen. Samt i de flesta fall en defensiv, feg och osäker framfart.

Fråga vem som helst:yoparty

sant, min radar känner direkt av att det är en tjej som kör. så inkognito är ni inte! ;)
 
Last edited:

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Nu vet jag, du körde antagligen din SV och då är det inget konstigt att folk vill smasha en.
Jag vet av egen erfarenhet då jag tidigare har kört SV.

BYT HOJ!!!!!!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Nu vet jag, du körde antagligen din SV och då är det inget konstigt att folk vill smasha en.
Jag vet av egen erfarenhet då jag tidigare har kört SV.

BYT HOJ!!!!!!

Varför skulle folk vilja smasha en sådan? Har du krockat en sådan ditt klantarsle? :tuttar Nej jag körde faktiskt min KTM 690 Enduro.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top