XR 1200-tråden.

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Tips på bra och prisvärd servicefirma.
4000:- för en årsservice känns som i saftigaste laget.
Förslag på batteri, är Biltemas något att ha eller får man vad man betalar för? åter så tycker jag att 2200 för ett batteri är i saftigaste laget.

Jag har tidigare lämnat min i Probike Norrs händer då jag vet att två där tidigare har åkt XR, men nu är min garanti över och då tänkte jag "man up" och sköta framtida service själv.
ca 3000kr har en service gått på för mig och då har jag för mig att dom tom kör hem hojen åt en om man nu vill det, sen på hösten brukar dom har rabatter på bänkning etc.

Det här med batterier får du gärna forska i då det även är dags för mig snart att byta ut HD's egna.
XR1200ownersgroup verkar rekommendera http://earthxmotorsports.com/ ( ETX24C eller ETX24D ), det ena skall tydligen spara 3-4 kilo vilket är en hel del.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Smaken är ju som baken! men det här anser jag vara en ren och skär våldtäkt på designen av xr1200
Om det är någon medlem här som är tidigare ägare till denna så får jag be om ursäkt, men hur tänkte du när du valde detta styre??

http://www.blocket.se/alvsborg/Harley_Davidson_XR1200_52577819.htm?ca=11&w=3

:hihi


Btw såg denna rea på batterier när jag bläddrade runt lite, http://www.blocket.se/dalarna/FlyttREA_pa_Batteripoolen___MC_ATV_Batterier_52752698.htm?ca=11&w=3 .
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tips på bra och prisvärd servicefirma.
4000:- för en årsservice känns som i saftigaste laget.
Förslag på batteri, är Biltemas något att ha eller får man vad man betalar för? åter så tycker jag att 2200 för ett batteri är i saftigaste laget.

För några år sedan provade jag Biltemas Gelbatterier. Billiga, levererade 2Ah mindre än ett Yuasa, men räckte för 4 startförsök.
Dock... efter att avverkat två Biltema batterier på ett år så kommer det aldrig att sitta ett Biltema batterier i min hoj igen. Det värsta var att det kunde funka fint när jag drog ut hojen ur garaget, starta och kör iväg, och så i "långtbortistan när man tankade" var det stendött. Fick kabel starta hojen med hjälp av en bil på macken. Återfick aldrig förtroendet på batteriet, och när ersättningsbatteriet också dog, var det som sagt game over för Biltema. Men, de är kanske bättre nu...
OBS: detta var på min TLR, inte min HD.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Mmm misstänkte att det låga priset kunde medföra såna problem, känns lite som att man ska ha tur när man handlar ett batteri där.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tänkte att jag skulle trolla bort den lilla bönpallen och kollade på Harleys seat cowl.
Men när man läser lite på nätet så verkar färgmatchningen vara lite si sådar, iaf dom oranga!
Så frågan är om det är värt att jaga en sån World wide eller om det lönar sig att köpa en sån här http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=YXHFSC&aid=3159&cid=9737&s=&a=&aname=XR1200_FiberGlas_solo_seat_for_oem_seat_

och lämna in den på lack..
Probike vill iaf ha 3500:- för en seat cowl vilket inte känns som ett option.
 

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
Batteri!

Tips på bra och prisvärd servicefirma.
4000:- för en årsservice känns som i saftigaste laget.
Förslag på batteri, är Biltemas något att ha eller får man vad man betalar för? åter så tycker jag att 2200 för ett batteri är i saftigaste laget.

Hej!

Behöver ett nytt batteri i morgon kostar original verkligen 2200 :rofl
Vilken pirat funkar bäst?
MV
kenth
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej!

Behöver ett nytt batteri i morgon kostar original verkligen 2200 :rofl
Vilken pirat funkar bäst?
MV
kenth
Utöver HD-original så är yuasa ett bra alternativ om det är blybatterier saken gäller. Du måste upp i samma cca och vibrationstålighet som original.
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
image.jpg

Nu är cykeln straxt klar för sommaren.
Köpte ett remus avgassystem trots dålig kritik, priset var för bra för att kunna motstå (3500kr) inkl frakt nytt.
Patriot top fueler monterad igår, olja & filter köpt idag på roffes motor.
Började känna mig pressad idag när solen börjat titta fram.
Nu skulle jag brara vilja ha ett nytt styre sen får det räcka för i år.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Åh! Jag tycker att remussystemet är mycket klädsamt på hojen.
Vad har den dåliga kritiken bestått av?
Låter det satans högt eller är ljudnivån dräglig?
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Jag tycker själv att remus systemet är ett av de snyggaste, men enligt kritiken är det en av de absolut sämsta när det gäller prestation .

Verkar dock som att det är mestadels ljuddämparen som begränsar effekten.

Här är en bromsbänkskörning från twinmotorcycles som jämför torque hammer med remus.
image.jpg

Remus kurvan på den bilden är dessutom en väldigt bra sådan med mycket tuning bakom, jag skulle gissa på att de flesta ligger mycket lägre i effekt.

Ps: ljudnivån är precis lagom med insatsen kvar /
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ah! nu är inte effekten det viktigaste för mig. Jag vill ha något som tilltalar mig estetiskt och något som ger motorn en fin sång.
Jag hade ett V&H widow på min förra och det lät så sjukt högt att det inte ens var lite skoj.

Har du provkört något med systemet monterat? Är hojen fortfarande körbar med det på? för det var problem två med V&H, hojen var i princip omöjlig att framföra i låga hastigheter.
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Jag har kört några mil ned avgassystemet utan PTF och några med.
V&H systemet är ju lite känt för att låta högt, jag gillar inte heller högljudda system.
Remus systemet låter inte så mycket mer än original med insatsen kvar, däremot låter det mycket trevligare.

Jag tycker inte att det på något sätt är svårare att köra hojjen med det nya avgassystemet, men det är ju ingen liten radfyra direkt.

När du körde med VH systemet hade du gjort något åt insprutningen då? Annars gick den säkert ganska ojämt.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nä det är ju det som gör hojen så skoj, att det inte är en liten radfyra alltså =)

Sprutet var fixat på den med en supertuner, men vad jag förstod det som när jag köpte den var att det var monterat redan från början, med andra ord så hade dom bara använt en standardmapp men inte bänkat hojen. Den var sjukt hispig i låga farter.

Då ska jag nog hålla ögonen öppna för ett remus då.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tog första svängen till Rosenhill för i år igår. Lite kallt men trevligt, det är ju en för jävla skoj hoj, inte bäst på nånting men med en karaktär som är något utöver det vanliga.
Och med mina kunskaper som förare så är effekten sjukt tillräcklig för småvägar som bulten.

Jag ser fram mot en lång och lycklig relation med denna hoj.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
10264916_10152041688423231_6748912469916562715_n.jpg

Tillsammans med gårdagens resesällskap, ja mest såg jag ju stjärten på den, men vi hade skoj ihop iaf.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ha ha hängde med fint? jorå.. du var ju nära att ringa 112 när jag aldrig dök upp.
Kul åkning och jag ser sjukt mycket fram mot Norgetrippen.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top