Ducati Hypermotard 796/1100

sportbike

Guest
Runt gaffeln då? Rizoma hade sådan fästen också, annars kan du pröva dig fram tycker jag så kan jag göra likadant sen :hihi

Nja, trångt när man vrider på styret, men kanske i midjan på framskärmen.
Får väl kolla lite när jag väl får hem den, om DHL hittat avgassystemet snart :arsele
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vad kör ni med för däck på era 1100:eek:r? Jag väljer mellan Michelin Pilot Power 2ct och Michelin Pilot Road 2 eller 3 (skillnad på dom två?). Har kört med Michelin Pilot Power tidigare och varit grymt nöjd med allt förutom med livslängden. 250-300mil/bakdäck är inte så långt, och då har det ändå varit på hojar som inte alls sliter lika mkt däck som Ducatin.

Ducatin har så mkt vrid att jag skulle vilja ha ett lite hårdare däck för att öka livslängden, men samtidigt vill jag inte riskera att köra av pga dåligt fäste. Kör relativt fort på kurviga vägar men framförallt är det all bakhjulskörning som tar död på bakdäcket...

Tips o råd? Föredrar Michelin eftersom jag är grymt nöjd med dom jag haft och har förtroende för dom, men jag är inte helt omöjlig på att byta märke.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Ni som bytt till smalare styre (måste jag nog göra för hojen går knappt in i förrådet), vad har ni bytt till? Jag gillar egentligen de utfällbara speglarna så dem har jag helst kvar, kanske är svårt eller?

Få se lite bilder med info, bitte :tummenupp
 

sportbike

Guest
Ni som bytt till smalare styre (måste jag nog göra för hojen går knappt in i förrådet), vad har ni bytt till? Jag gillar egentligen de utfällbara speglarna så dem har jag helst kvar, kanske är svårt eller?

Få se lite bilder med info, bitte :tummenupp

Jag bytte till ett Monster-styre i alu och en liten styrändsspegel på vänster sida, perfekt mellan köerna.
Tror det blir svårt att montera originalspeglarna eftersom själva handskydden är så långa att dom inte får plats på ett smalare styre, dessutom måste styret fasas av i ändarna så att hela kalaset inte vrider sig.
 
Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Jag bytte till ett Monster-styre i alu och en liten styrändsspegel på vänster sida, perfekt mellan köerna.
Tror det blir svårt att montera originalspeglarna eftersom själva handskydden är så långa att dom inte får plats på ett smalare styre, dessutom måste styret fasas av i ändarna så att hela kalaset inte vrider sig.

Ja du har nog helt rätt gällande orignalspeglarna.
Var du tvungen att byta något annat för att få allt på plats, minns du ungefär vad styret kostade?
 

sportbike

Guest
Ja du har nog helt rätt gällande orignalspeglarna.
Var du tvungen att byta något annat för att få allt på plats, minns du ungefär vad styret kostade?

Eftersom blinkerserna försvann fick det bli minivarianter med Rizomafästen, annars var det bara skönt att bli av med jätterodret, får se om det blir samma sak den här gången.
Minns inte vad styret kostade, men det finns ju fatbar i alla möjliga varianter, under en tusing i alla fall, kanske 5-700 typ.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Det finns ju en hel uppsjö av styren på nätet. Vet någon på rak arm vilken tjocklek styret ska ha? Är det samma över hela eller är den grövre vid infästningen?
Var handlar ni alla mc-delar, nätet?
 

sportbike

Guest
Det finns ju en hel uppsjö av styren på nätet. Vet någon på rak arm vilken tjocklek styret ska ha? Är det samma över hela eller är den grövre vid infästningen?
Var handlar ni alla mc-delar, nätet?

Originalstyret är grövre vid infästningen, tyvärr kan jag inte mäta just nu men Renthal säger:
Renthal Fatbar styre saknar fågelpinne och är 28,6mm i diameter.
Jag har för mig att det är 22mm i ytterändarna.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Originalstyret är grövre vid infästningen, tyvärr kan jag inte mäta just nu men Renthal säger:
Renthal Fatbar styre saknar fågelpinne och är 28,6mm i diameter.
Jag har för mig att det är 22mm i ytterändarna.

Så det innebär att man även måste byta infästningen? Tack för info iaf, jag får grunna lite hur jag vill göra. Gillar ju egentligen styret men det är lite för brett för mitt förråd :)
 

sportbike

Guest
Äntligen står hojen i garagen efter några veckors väntan på avgaseriet.
Så, nu kan det bli vår :banana
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Den ska få åka bana också :)
Glöm inte att han ska på turné också! Fast han inte är rövlös längre, så blr det finfint med Hypermuttan och Stjärtlösa på äventyr. :rofl

:kiss

För övrigt röstar jag på Kinnekulle med Ducceklubben. När det nu kan tänkas bli i år. Bokar vi? :D
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top