Död MC-marknad

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
mm jo man kan tycka... men folk verkar bara stirra sig blindt(stavn :p ) på modellen å priset först å främst. sen synar de bilderna å läser specsen å sen går de vidare te nästa.
 

BusAnna

&#1729;&#1605;&#1740;&#1588;&#1729; &#1570;&#1582;
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ja nästan, kanske 10-11kkr.

Men det hade varit kul att se vad det var för fel/anmärkningar på en Monster 696 så den ramlar ner till 45oookr. Tycker ändå att Monster håller priserna relativt bra om man ser till begärt pris jämfört med jappsen. Kan ju också vara så att det inte säljs många på blocket eller att det är prutmån som helvete. Konstigt e det, vem fan skulle INTE vilja ha en Ducati Monster?
Minns inte vad det var för fel, mer än summan.
Flera av 696orna låg i alla fall ute flera månader, så jag tror inte att de var lättsålda, en var ute redan förra sommaren utan att bli såld.
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
tycker marknaden är lite kass, duktiga överpriser på cbr1000rr från 2012 -14 jag som så gärna vill ha en :D
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Vad är bvsa? Jag vet att det är en förkortning för billigare vid snabb affär, men vad menas? Vad är det som ska vara snabbt?

Jag brukar köra den. Finns allt för många köpare som vill bli kompisar och dividera alla saker tusen gånger. Ska du pruta för att det är en liten repa som man redan berättat om på en 20 år gammal hoj lägger jag hellre på 2 loppor på priset.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Kan någon tala om för mig vad jag gjort fel i den här annonsen?
http://www.blocket.se/stockholm/Fz8_s_ABS_slumpas_55795173.htm?ma=1

650 pers har kollat på den idag - inte en käft har hört av sig.

Fler bilder hade inte skadat.

Sen får man ju ha klart för sig att den faktiska marknaden består normalt av ganska få personer. Gissningsvis handlar det om ett fåtal individer i Stockholmsområdet som just nu aktivt är köpintresserade av just precis en sådan hoj.

Att 650 pers kollat på annonsen betyder ju ingenting. Jag har personligen tittat på säkert hundra hojar på blocket denna vecka och jag funderar inte ens på att köpa. Det gäller nog dom flesta som kollar blocket.

Tålamod är en dygd ;)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Fler bilder hade inte skadat.

Sen får man ju ha klart för sig att den faktiska marknaden består normalt av ganska få personer. Gissningsvis handlar det om ett fåtal individer i Stockholmsområdet som just nu aktivt är köpintresserade av just precis en sådan hoj.

Att 650 pers kollat på annonsen betyder ju ingenting. Jag har personligen tittat på säkert hundra hojar på blocket denna vecka och jag funderar inte ens på att köpa. Det gäller nog dom flesta som kollar blocket.

Tålamod är en dygd ;)

Mja, men en fz8 är en fz8 typ, så länge inte en proffsfotograf används (åtminstone en näst intill) så kommer den se ut som alla andra fz8:eek:r, det är ju inget direkt speciellt med den, och en dussinhoj i ordets rätta bemärkelse. Nåväl, något att tänka på till nästa gång jag ska göra mig av med en tvåhjuling åtminstone!

Tålamod är dock något jag inte har, imorgon blir den inbytt, jag orkar inte längre bry mig om jag förlorar några tusenlappar på det hela, det var värt ett försök att få ut den åtminstone.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Mja, men en fz8 är en fz8 typ, så länge inte en proffsfotograf används (åtminstone en näst intill) så kommer den se ut som alla andra fz8:eek:r, det är ju inget direkt speciellt med den, och en dussinhoj i ordets rätta bemärkelse. Nåväl, något att tänka på till nästa gång jag ska göra mig av med en tvåhjuling åtminstone!

Tålamod är dock något jag inte har, imorgon blir den inbytt, jag orkar inte längre bry mig om jag förlorar några tusenlappar på det hela, det var värt ett försök att få ut den åtminstone.
Jag blev nyfiken och gick in och kollade. Ska erkänna att känner dåligt till fz8 och började undra vad faen det är för en hoj nu igen, och gick till google för att få fram bilder från fler vinklar. Så vansinnigt fuler var den ju inte...:crash Så, vad vet jag, men lite snett framifrån, lite profil och lite snett bakifrån skadar väl aldrig, kanske får någon oinvigd att haja till. I övrigt var väl texten hur bra som helst.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Räntor är låga, lätt att låna till en ny knarr.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Top