Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Kolla så att du har slagit på synkning med gmail kontakter under Setting/Accounts & Sync/googlekontot/Sync contacts = true
Då synkas allt automatisk givet att du har 3G/wi-fi påslaget förstås.

Hmm, går jag in där så jag ser mitt Gmail-konto så kan jag bara välja att synka kontakter, synka gmail, synka kalender.

Alltså att den väljer att synka nån av dessa om jag trycker där.

Vad menar du med sync contacts = true?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hmm, går jag in där så jag ser mitt Gmail-konto så kan jag bara välja att synka kontakter, synka gmail, synka kalender.

Alltså att den väljer att synka nån av dessa om jag trycker där.

Vad menar du med sync contacts = true?
Att den ska vara förbockad helt enkelt, bocka för alla tre om de inte redan var det så blir det rätt.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Att den ska vara förbockad helt enkelt, bocka för alla tre om de inte redan var det så blir det rätt.

Ah, jag hade bockat ur "autosynk" på alternativet innan och då fanns inga bockrutor vid kalender/kontakter/gmail.

Nu när jag bockade i autosynk så kom de tre alternativen till och dom är ibockade. Fint!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Testat Navigon samt CoPilot.

Jag vill ha något så likt TomTom för WM som jag varit otroligt nöjd med.
Det lilla jag testat hittills verkar det som båda dessa är en bit ifrån.

CoPilot var helt klart trevligast men vart väldigt besviken när lite mindre grusvägar inte fanns med :(

Navigon hade dessa som tur va. Ska testa denna lite mera och se om den har alla saker jag önskar som fanns i TomTom.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Har någon lyckats betala för Android-appar med Swedbanks e-kort? Jag försöker, och android lyckas dra "testdollarn", men jag får ändå till svar att den inte kan verifiera mitt kort?

Frestar inte att lägga in det "riktiga" kortet faktiskt. Mycket trevligare att ha en hård köpgräns på sånt här. Det tycker kompisen ockå, vars son fick fatt på hans iPhone i tio minuter. Han är numera lycklig ägare till smurfhits och liknande för 1500 spänn. :D
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
OCRwire, läser in OCR-koder med mobilens kamera och skickar in dem i din datorburk.
Kräver att både telefonen och datorn är anlslutna till internet.
15:-
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
OCRwire, läser in OCR-koder med mobilens kamera och skickar in dem i din datorburk.
Kräver att både telefonen och datorn är anlslutna till internet.
15:-

Fast den bleknar i jämförelse med DroidGiro som scannar ocr-referens, summa samt gironummer och även fyller i dessa med hjälp av ett tillägg till chrome!
Testade den i dag och den gör det den ska, gratis också.
www.droidgiro.se
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
har android ngn motsvarighet till Iphone´s VIBER, vad heter den isåfall?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det hjälper nog om du beskriver vad Viber gör...

viber är en app som gör att man ringer gratis till andra som har viber installerat i sin iphone dvs en av apparna som är operatörernas mardröm men kundens dröm:tummenupp

en fråga till ang android: iphone har en app som heter "whats app" som gör att man skickar gratis sms till andra som har denna app, finns det ngn motsvarighet till andriod?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
viber är en app som gör att man ringer gratis till andra som har viber installerat i sin iphone dvs en av apparna som är operatörernas mardröm men kundens dröm:tummenupp

en fråga till ang android: iphone har en app som heter "whats app" som gör att man skickar gratis sms till andra som har denna app, finns det ngn motsvarighet till andriod?

Tja, SKYPE finns väl, sen finns det ju en massa olika IM program om man vill skicka textmeddelanden.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tja, SKYPE finns väl, sen finns det ju en massa olika IM program om man vill skicka textmeddelanden.

jag vet inte om DU vet vad det är jag söker efter så behåll dina smart ass-svar för dig själv:huvet, jag vet att skype finns:rolleyes:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

hur fan kunde jag misa att den appen finns till android med:huvet installerat å klart, nu är bara frågan om android har nån typ av iphone´s viber så vi kan ringa varann gratis med (nej inte skype jag menar)

androiden är min sambo som har, själv kör jag iphone och jag är helt ny när det kommer till androidappar!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Fast den bleknar i jämförelse med DroidGiro som scannar ocr-referens, summa samt gironummer och även fyller i dessa med hjälp av ett tillägg till chrome!
Testade den i dag och den gör det den ska, gratis också.
www.droidgiro.se

Tog han din skanning direkt?

Jag testade på en gammal faktura men det gick inte något vidare bra.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
jag vet inte om DU vet vad det är jag söker efter så behåll dina smart ass-svar för dig själv:huvet, jag vet att skype finns:rolleyes:

På en dryghetsskala på 1 till 5 får du...


...54 poäng !


Ni har väl f.ö. inte missat att Android Market finns på webben också nu va?

https://market.android.com/
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Det märkt tyydligt här att hojabstinensen är hög...samma symtom som när folk inte fått :borra på länge..
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top