327 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Gold Member Bennys avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    GSX-R 750
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    337

    Exclamation Start/batteri problem GSX-R 750 -96

    Har ett litet problem. Har ägt min hoj nu i 4 år problemfritt. Men nu har den börjat bli svår startad, och det har den aldrig varit innan. Jag trodde först bara att den va lite tjurig efter den kalla vintern, men börjar tro att det är nåt annat.
    Bytte till ett helt nytt Gel batteri idag och slängde i, och efter en liten provtur lät jag den stå i max 10 min, efter det va den helt död, fick rulla igång den i en backe. Det ska den väl knappast göra me ett helt nytt batteri??
    Är det nån kortslutning nånstans som drar ur batteriet så fort, eller kan det vara laddningsregulatorn?

  2. #2
    Medlem bustas avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Härnösand
    Hoj
    Grussprätt... -11
    Inlägg
    48
    Tips... detta kanske kan vara något att kolla på?

    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=204151

  3. #3
    Retarded Race Hero MrRaces avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Hemma
    Hoj
    Busa
    Inlägg
    12
    Antagligen är det regulatorn. Har du kollat med voltmätare vad den ger för volt till batteriet när hojen är igång???
    I love the smell of Racing Fuel in the morning... Smells like VICTORY...

  4. #4
    Gold Member Bennys avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    GSX-R 750
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    337
    Citat Ursprungligen postat av MrRace Visa inlägg
    Antagligen är det regulatorn. Har du kollat med voltmätare vad den ger för volt till batteriet när hojen är igång???

    Nej det har jag inte gjort! Vet du några siffror på hur mkt den ska ladda vid nåt speciellt varvtal?
    OM regulatorn är sönder, dvs att batteriet inte laddas ett skit under körning, är det då rimligt att man drar ur ett batteri på ca: 10 min körning? Förklarar isf mitt problem...

  5. #5
    Medlem DerClowns avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Åbo
    Hoj
    Triumph Daytona 675 -08
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 044
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    Nej det har jag inte gjort! Vet du några siffror på hur mkt den ska ladda vid nåt speciellt varvtal?
    OM regulatorn är sönder, dvs att batteriet inte laddas ett skit under körning, är det då rimligt att man drar ur ett batteri på ca: 10 min körning? Förklarar isf mitt problem...
    oberoende varvtal skall det finnas ca 14v i batteriet när hojen går. utan att den går ca 12.5v.

  6. #6
    Gold Member Bennys avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    GSX-R 750
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    337
    Har mätt upp o kollat batteriet och det är helt fullt, så börjar misstänka att det inte har me laddningen att göra. Startmotorn är skit seg, och orkar bara me max ett startförsök sen e den helt död... Kan det vara kolen eller startreläet som har lagt av?

  7. #7
    Moderator xibalbas avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Norrköping
    Hoj
    GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    9 052
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    Har mätt upp o kollat batteriet och det är helt fullt, så börjar misstänka att det inte har me laddningen att göra. Startmotorn är skit seg, och orkar bara me max ett startförsök sen e den helt död... Kan det vara kolen eller startreläet som har lagt av?
    Tror jag fick en extra startmotor till min i okänt skick, ska till just halmstad nästa vecka.

    Ska kolla hemma!

  8. #8
    GSX-R Nysroghs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Jörlanda
    Hoj
    -96 Suzuki gsxr-750
    Inlägg
    28
    Kolla på glaset och se hur mycket olja som är i motorn. På min gixxer så hade soppakranen pajat och med dåliga ventiler så rann soppan ner i motorn =( . Hade då ca 7 liter olja/bensin i motorn och då orkar inte startmotorn dra runt motorn!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kommer du att besöka MC Mässan 2015, den 22-25 januari i Stockholm?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2014 Triumph Street triple R av Bobbadilla67

2008 KTM SuperDuke R av PaleRider

1995 Honda Cbr f3 av Pensionären

Bloggar
Ett varv i Göteborg.... av Toyman

Försäkringsjurister i Stockholm av iarkimedes

Script för att ladda ner bloggar från Sportho av Ulvhamne