SD-Motor

Status
Ej öppen för fler svar.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag blev lite paff faktiskt. Gick in på SD´s hemsida för första gången för att kolla på deras partiprogram.

Då hittade jag SD-Motor. Ovanligt med ett parti som vurmar för motorsport. Nu får dom iof min röst vid nästa val ändå eftersom det verkligen behövs röras om i grytan och jag gillar deras program, men hade jag ogillat deras politik så hade jag ändå frestats för denna sakens skull. Känns lite uppfriskande faktiskt :)

http://www.sdmotor.se/index.php
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...ungefär som att det inte redan varit uppenbart att de får din röst i alla tidigare trådar du deltagit i.... :rolleyes:

Känns mest som ett billigt försök att fiska röster i de mest SD-vänliga vattnet...
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Mja, nu VAR det faktiskt så att jag inte anade SD´s vurm för motorsport. Men naturligtvis hänger jag inte läpp om det skulle vara som så att fler fann detta trevligt. :)

Vad jag däremot visste var ju att någon genast skulle blotta tänderna, tänk så kontroversiellt politik har blivit. Kan det bero på att många är missnöjda och vill ha förändring :confused:

Dumt som fan egentligen. Denna tråden skulle nog hellre lagts i den nya avdelningen för urballade diskussioner. Nåväl, hoppas fler tycker det är trevligt med SD´s fina motorvurm. :D
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad jag däremot visste var ju att någon genast skulle blotta tänderna, tänk så kontroversiellt politik har blivit. Kan det bero på att många är missnöjda och vill ha förändring :confused:

Nu har jag förvisso inte sagt ett ord om politik åt något håll. Jag ifrågasatte bara uppsåtet. Att du däremot väljer att "propagera" och blixtsnabbt spelar ut martyrkortet visar väl snarare på att jag hade rätt i min misstanke! :)

Jag upplevde som sagt upplägget som lika genomskinligt som om typ någon av rollers polare skulle säga att han "satt och läste på om vinterdäck" och plötsligt hittade denna länk(www.rollersdäcksajt.se) där han kände igen namnet"..
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha, ja det är ju förstås lögn för mig att nu bevisa att jag inte propagierar, även om det nu inte föll sig så.

Men samma sak kan ju i princip sägas om varenda tråd där man upplyser om något. Nu råkade bokstäverna SD bränna herr korvgubbe på näthinnorna och likt en svulten varan slungade du din lekamen in i tråden.

Nu tycker du troligen att det var en smula förargligt att jag i ett mc-forum försöker få motorintresserade glada över att något parti gillar motorsport och genast är jag en ful farbror som i sak har rätt om motorsporten, men naturligtvis har fruktansvärda baktankar och försöker få folk att rösta fel.

Visste du tex att SD gillade motorsport? Tyckte du inte att det i sak är trevligt ? :)
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Det dyker upp mer och mer anledningar till att rösta på SD!:tummenupp
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, detta tyckte ju jag var ett lysande argument för att rösta på SD. Jag menar oavsett vilken man röstar på så kan man ju kallt räkna med att vallöftena bryts i rask takt efter en valvinst.

Det är ju lite annorlunda om en massa vanligt folk samlas runt ett intresse i skuggan av politiken.

Ungefär som i Monaco. I princip alla är rika så dom kan lägga energin åt att snacka Formel 1. :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
mjaa varför inte , får ta sig tid o läsa igenom hela programmet ngn dag , man kan ju inte rösta på ett parti pga av en sak ,men inget annat parti besitter ju ngn empati för motorsporten så de ligger nog hyfsat till för min röst
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Visserligen är det trevligt att motorsport uppmärksammas, men det får mig inte att rösta på ett parti härstammande från BSS (Bevara Sverige Svenskt).
 
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Visserligen är det trevligt att motorsport uppmärksammas, men det får mig inte att rösta på ett parti härstammande från BSS

Ja, jag hade själv inte varit intresserad om det varit tal om en kriminell grupp med oborstade fasoner. Låt vara kontroversiella åsikter i dagens klimat, men ingalunda kriminella sådana.

I begynnelsen möts allt nytt med skepsis och får sällan någon chans. Dock har ju de etablerade partierna ägnat sig åt "bajspingis" i en massa år nu. Hur folk än röstar fram och åter så står de efter valen likväl med en bajskorv i näven.

Och skulle det verkligen vara så att majoriteten har fått nog av Sveriges generositet mot andra, utomstående länder och människor så är det kanske dags att diskutera frågan på allvar nu snart för annars kan det bli farligt. Folk tenderar att knyta händerna i byxfickorna sålänge de har mat på bordet och ett jobb att gå till. Det håller nu på att ändras i rask takt och ingen vet hur illa det blir. Så egentligen ligger diskussionerna i var mans intresse. Problemet är att frågan nu är så infekterad att det i princip är omöjligt att diskutera den under ordnade former. Även detta kan vi tacka våra etablerade partier för som i alla år försökt tiga ihjäl frågan och rasiststämpla alla som haft fräckheten att lyfta upp den.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ja, jag hade själv inte varit intresserad om det varit tal om en kriminell grupp med oborstade fasoner. Låt vara kontroversiella åsikter i dagens klimat, men ingalunda kriminella sådana.

Ja för så länge gruppen inte begår kriminella handlingar är det ok att gilla vad som helst?
Så det är lugnt att gilla ett rasistiskt parti, så länge de inte begår några verkliga brott? Då så. Då är jag med.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ett tydligt exempel på en tråd startad inom fel del av forumet. Varför startade du den inte i "Övriga diskussioner inom OT"?

För övrigt så har jag ännu inte hört något vettigt argument till varför man skulle rösta på SD.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ett tydligt exempel på en tråd startad inom fel del av forumet. Varför startade du den inte i "Övriga diskussioner inom OT"?.

Nu tror jag du fått det om bakfoten. Det "andra" OT är för extra heta DISKUSSIONER.

Simpel reklam och propaganda ska väl helst inte vara på forumet över huvud taget oavsett om man är vänsterextremist eller högerextremist eller jihadist heller för den delen...
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja för så länge gruppen inte begår kriminella handlingar är det ok att gilla vad som helst?
Så det är lugnt att gilla ett rasistiskt parti, så länge de inte begår några verkliga brott? Då så. Då är jag med.

Ja, i princip är det faktiskt upp till var och en att tycka som dom vill, annars hade vi ju bott i en diktatur.

Men nu tycker jag du svänger dig på ett klichéartat vis, som vanligt i sådana här sammanhang snackas det om rasism. Rasism är ju något helt annat än att inte vilja ta emot obegränsat med människor strid mot folkviljan.

För att vara rasist måste man ju tycka att vissa raser är en underlägsen. Vad har det med att inte vilja ha hit för många människor att göra?

Däremot så tycker jag att det är särdeles fult att trycka ner folks åsikter med hjälp av ett vinklat politiskt samhällsklimat som media hakat på. Men detta fungerar naturligtvis inte i längden, förr eller senare kommer folk att sparka bakut ändå av en eller annan anledning. Kanske pga den påbörjade krisen rentav, när folk inte har pengar och politikerna smörjer kråsen vid köttgrytorna. Vem bryr sig då om makthavarnas prat om "solidaritet" och att "Sverige har råd att ta emot människor" ? Problemet är att det knappast blir nån konstruktiv diskussion under sådana otrevliga former. Ett fattigt och oroligt folk har ju genom historien sällan visat framfötterna vid diskussionsbordet.

För övrigt så har jag ännu inte hört något vettigt argument till varför man skulle rösta på SD.

Jo, dom vurmar om motorsporten :)
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ja, i princip är det faktiskt upp till var och en att tycka som dom vill, annars hade vi ju bott i en diktatur.

Men nu tycker jag du svänger dig på ett klichéartat vis, som vanligt i sådana här sammanhang snackas det om rasism. Rasism är ju något helt annat än att inte vilja ta emot obegränsat med människor strid mot folkviljan.

För att vara rasist måste man ju tycka att vissa raser är en underlägsen. Vad har det med att inte vilja ha hit för många människor att göra?

Däremot så tycker jag att det är särdeles fult att trycka ner folks åsikter med hjälp av ett vinklat politiskt samhällsklimat som media hakat på. Men detta fungerar naturligtvis inte i längden, förr eller senare kommer folk att sparka bakut ändå av en eller annan anledning. Kanske pga den påbörjade krisen rentav, när folk inte har pengar och politikerna smörjer kråsen vid köttgrytorna. Vem bryr sig då om makthavarnas prat om "solidaritet" och att "Sverige har råd att ta emot människor" ? Problemet är att det knappast blir nån konstruktiv diskussion under sådana otrevliga former. Ett fattigt och oroligt folk har ju genom historien sällan visat framfötterna vid diskussionsbordet.



Jo, dom vurmar om motorsporten :)

Vilken tur att du fick med iaf en mening om motorsport i den här tråden som du "enbart" startade för att tipsa om något som är bra för motorsporten! :pannkyss
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Vilken tur att du fick med iaf en mening om motorsport i den här tråden som du "enbart" startade för att tipsa om något som är bra för motorsporten!

Ja, jag tycker ju själv att det är lite trist att hela tiden behöva lockas in i polymik i flyktingfrågan, men alla dras som lök till lax just till den frågan bara SD förs på tal. Egentligen vill jag ju hellre diskutera deras motorsportssatning och deras sida att hitta på : http://www.sdmotor.se/

Vad tycker ni själv? Borde inte ni på vänsterkanten också försöka få in lite kul utan att alltid vara så styrande och "ofolkliga"? Nu vill ju Lars Ohly höja skatterna även för låg och medelkomstintagarna, det blir väl en morot?
Kanske kan staten rentav köpa in en pool med knarrar som man kan låna mot lånekort. Sk "folkknarrar" :)

Att höra en sd-anhängar klaga på klichéer är ju förjävla festligt faktiskt.

Värmer mig uppriktigt om jag lyckades sprida lycka i ditt sinne :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top