Triumph Thruxton-tråden.

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tjusigt, det ser bättre ut utan stänka på en svart hoj! Jag tog en tur i måndags och kan meddela att det räcker med en fuktig vägbana för att man ska söla ner sig fullständigt utan skärmen...

Stänkan från de nyare hojarna löser bara radiefrågan. Öronen på gaffelbenen sitter nämligen längre ner på de modeller som har 17" original. Jag vet, det är skitdumt.:gnissla

Men det är väl inte värre än att man får kapa och svetsa lite i originalfästet så att det ser ut som ett w snarare än ett u.

Här har du lösningen med original fäste..scrolla ner lite till bilderna, sidan 38... http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=14&t=6562&start=555
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Klockrent! Stort tack!:krama

Varsågod..om jag skulle göra detta skulle jag nog först tillverka en mall runt originalet och sedan kapa alt. värma öronen så dom passar exakt i mallen..för att undvika ev. felställning i gaffeln.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Det blev en runda idag. När jag passerade McHuset i Malmö så visade det sig att det var öppet hus.
Det blir nog en runda dit igen i morgon efter lunch. Lite sugen att provköra Husqvarnas Nuda 900 RR.....

Hojen börjar gå hyfsat nu efter bestyckningen. FCR-39:eek:rna är ett rejält lyft. Jag gillar mycket vrid på låga varv och det är den största skillnaden. Känns lite som min debut till hoj-världen med en trimmad SR 500..Faktist lite av samma karaktär.
Lite historik : Sålde min SR efter ganska omfattande modifieringar. Köpte en Speed Triple och upptäckte att man fick köra 150 för att det skulle röra på sig....Ett backdäck höll 350 mil.....Då sålde jag av biken och var utan i 2 år. Därefter köpte jag en gammal SR igen och tänkte att nu skall jag bygga drömhojen.....När jag summerade specen och landade på 75 papp så insåg jag att jag lika gärna kunde köpa en thruxton. Den började ju där SR:en slutade....Det har jag inte ångrat en sekund. Dock fortsätter resan mot fler hk.... (en sjukdom?)

Just nu återstår i alla fall lite finjusteringar för att det skall vara 100.
 

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
blev olje service idag nu är det bromsvätskan kvar sen blir det att polara upp den...

Ngn från malmö trakten som är sugen att köra en runda när det blir ngn grad varmare?
:yoparty:yoparty
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
blev olje service idag nu är det bromsvätskan kvar sen blir det att polara upp den...

Ngn från malmö trakten som är sugen att köra en runda när det blir ngn grad varmare?
:yoparty:yoparty

Gjorde du oljebytet hos en auktoriserad verkstad?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
God kväll,
Vill passa på att uppmärksamma herrarna och damerna i tråden att det finns de som funderar på en tur till Oslo lördagen den 4 maj till Rocker vs. Mods. Och eftersom Norrmännen inte verkar lika fina i kanten som andra arrangörer så verkar t o m vi på moderna hojar vara välkomna!;) Det har ju varit ett aber annars att andra varianter av Mods vs. Rockers inte vill ha med våra nya hojar.

Läs mer i tråden Caféracers Göteborg http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258136-Caferacers-Göteborg-�� samt den norska FB-sidan https://www.facebook.com/events/355647734545011/ eller http://flatoutoslo.com/

Jag är lite småsugen, men har inte bestämt mig för att åka. Det är bara 30 mil till Oslo från Göteborg, eller säg 40 mil om man kör lite roligare vägar. Det är en bit och man vill ju inte komma fram så sent att allt är över.

OM, säger OM, jag bestämmer mig så kanske jag kan fixa övernattning i begränsad omfattning i Strömstadstrakten mellan fredag och lördag, så att det bara är 15-20 mil kvar lördag morgon.

PS. Det finns givetvis jättefina vägar dit upp! Vi kommer inte att köra E6, om jag får vara med och tycka... Jag och BJN gjorde Norge osäkert en tur i somras och Twintorsken har ju tidvis bott däruppe i oljestaten, så vi kommer definitivt att hitta någon körvärd rutt! Ds.

EDIT:
"Dresscode for Rockers:
Caferacere av alle merker er velkommen. Chopperen kan du la stå i garasjen. Skinn, jeans og halvhjelm er riktig kjøreutstyr. Ingen goretex, refleksvest, helhjelm eller kamuflasje. Vennligst respekter dresscoden."
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
God kväll,
TMax berättar om Rockers vs Mods....

EDIT:
"Dresscode for Rockers:
Caferacere av alle merker er velkommen. Chopperen kan du la stå i garasjen. Skinn, jeans og halvhjelm er riktig kjøreutstyr. Ingen goretex, refleksvest, helhjelm eller kamuflasje. Vennligst respekter dresscoden."

Kul tanke! Kan inte säga säkert vare sig ja eller nej just nu. Kommer troligen inte att övernatta om jag hakar på. Är det någon annan anmälning till själva evenemanget?

Lite oroad för klädkoden! Brukar inte köra så långt med öppen hjälm.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
God kväll,
Vill passa på att uppmärksamma herrarna och damerna i tråden att det finns de som funderar på en tur till Oslo lördagen den 4 maj till Rocker vs. Mods. Och eftersom Norrmännen inte verkar lika fina i kanten som andra arrangörer så verkar t o m vi på moderna hojar vara välkomna!;) Det har ju varit ett aber annars att andra varianter av Mods vs. Rockers inte vill ha med våra nya hojar.

Läs mer i tråden Caféracers Göteborg http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258136-Caferacers-Göteborg-�� samt den norska FB-sidan https://www.facebook.com/events/355647734545011/ eller http://flatoutoslo.com/

Jag är lite småsugen, men har inte bestämt mig för att åka. Det är bara 30 mil till Oslo från Göteborg, eller säg 40 mil om man kör lite roligare vägar. Det är en bit och man vill ju inte komma fram så sent att allt är över.

OM, säger OM, jag bestämmer mig så kanske jag kan fixa övernattning i begränsad omfattning i Strömstadstrakten mellan fredag och lördag, så att det bara är 15-20 mil kvar lördag morgon.

PS. Det finns givetvis jättefina vägar dit upp! Vi kommer inte att köra E6, om jag får vara med och tycka... Jag och BJN gjorde Norge osäkert en tur i somras och Twintorsken har ju tidvis bott däruppe i oljestaten, så vi kommer definitivt att hitta någon körvärd rutt! Ds.

EDIT:
"Dresscode for Rockers:
Caferacere av alle merker er velkommen. Chopperen kan du la stå i garasjen. Skinn, jeans og halvhjelm er riktig kjøreutstyr. Ingen goretex, refleksvest, helhjelm eller kamuflasje. Vennligst respekter dresscoden."

Ja jag är väl förmodligen där o jobbar då :)
Kul vägar på norska sidan till Oslo har jag dålig koll på, brukar ha så satans bråttom!! Har man gott om tid kör man råde/svinndal först, har hört talas om kurvorna där..
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Brister dämpningen i trajan framgent känns det skönt att ha en extra i högerbenet.. :hihi
Hälften kvar dock innan den är klar.
 

Bifogat

  • 20130406_200455_resized.jpg
    20130406_200455_resized.jpg
    72.1 KB · Visningar: 113

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Inte Björn? Då får jag gå och sudda..:glömdet
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Det där var en skojig tatuering-påminner om de fina gamla bilderna i engelsk press där man kunde se innanmätet i motorer och dylikt. Ger säkert svikt i benen åxå. 'undrar om han Holm har haft ett par sådana som hemligt vapen. Kom ihåg att justera dämpningen rätt HA HA
Hasse D
Brister dämpningen i trajan framgent känns det skönt att ha en extra i högerbenet.. :hihi
Hälften kvar dock innan den är klar.
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Det där låter kul Ulf!
Om jag har tid hänger jag på men bestämmer mig nog i sista stund i så fall. 'antecknar i kalendern...
Hasse D
God kväll,
Vill passa på att uppmärksamma herrarna och damerna i tråden att det finns de som funderar på en tur till Oslo lördagen den 4 maj till Rocker vs. Mods. Och eftersom Norrmännen inte verkar lika fina i kanten som andra arrangörer så verkar t o m vi på moderna hojar vara välkomna!;) Det har ju varit ett aber annars att andra varianter av Mods vs. Rockers inte vill ha med våra nya hojar.

Läs mer i tråden Caféracers Göteborg http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258136-Caferacers-Göteborg-�� samt den norska FB-sidan https://www.facebook.com/events/355647734545011/ eller http://flatoutoslo.com/

Jag är lite småsugen, men har inte bestämt mig för att åka. Det är bara 30 mil till Oslo från Göteborg, eller säg 40 mil om man kör lite roligare vägar. Det är en bit och man vill ju inte komma fram så sent att allt är över.

OM, säger OM, jag bestämmer mig så kanske jag kan fixa övernattning i begränsad omfattning i Strömstadstrakten mellan fredag och lördag, så att det bara är 15-20 mil kvar lördag morgon.

PS. Det finns givetvis jättefina vägar dit upp! Vi kommer inte att köra E6, om jag får vara med och tycka... Jag och BJN gjorde Norge osäkert en tur i somras och Twintorsken har ju tidvis bott däruppe i oljestaten, så vi kommer definitivt att hitta någon körvärd rutt! Ds.

EDIT:
"Dresscode for Rockers:
Caferacere av alle merker er velkommen. Chopperen kan du la stå i garasjen. Skinn, jeans og halvhjelm er riktig kjøreutstyr. Ingen goretex, refleksvest, helhjelm eller kamuflasje. Vennligst respekter dresscoden."
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Äntligen sitter gaffeln på plats och nya Telefix ställbara clipon är monterat. Fortfarande en del snö kvar här och massa grus på vägarna så jag väntar väl med premiärturen lite till. Vill gärna ha rena vägar och lite mer värme.
P1000610.jpg

P1000611.jpg
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top