Triumph Street Triple-tråden

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Måste bara säga att de har lyckats rejält med nya Street triplen mod 2013. Utseendemässigt har de fått till en kompaktare och mer robust look eller hur man nu ska uttrycka det. Har tydligen sänkt ner framlysena lite. Med Arrowpipan på blir den ännu mer nice.:yoparty
Tycker helt klart det är den snyggaste Streeten/Speeden hittills. Hoppas de fixar till Speeden liknande också, då jag tycker den ser lite hög och bullig ut i jämförelse med Streeten.
Schyssta orginaltillbehör verkar det finnas också som grädde på moset.

Verkar få fina första omdömen också:
http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/5834-triumph-street-triple-675-r-2013-provkoerd

Lite ögon/örongodis:
http://www.youtube.com/watch?v=nR_7clegaWY
 
Last edited:

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Då var det bokat och klart för min del, can't wait...:rolleyes:
Blev ingen R dock utan gick på "vanliga" hoppas att jag inte kommer sakna något men det tror jag inte.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ofan visste inte att man kunde ställa om den de va killen Robban på sulas mc som sa att ja kan få bort en del av smällande o smattrande med en pc3 samt att ja kunde få lite mer hk hur mkt de nu är värt :) men de kanske är ett dum köpe pc3:an ??
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Varför PC3? du har ju redan en ställbar ECU

Googla lite först.

Om man ska göra en ordentlig bänkning så är det en klar fördel med power commander då man kan justera mapen i realtid. Att få till en lika bra map med tuneecu kommer att ta en ruskig tid och därmed bli dyrare. Om man nöjer sig med standard maps så är pc bortkastade pengar.
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
I och med att det är vinter sitter man som klistrad framför ebay och andra sajter och grottar ner sig och här kommer en undran i anslutning till detta.

Jag är ganska orolig för att min hoj skall välta om jag parkerar den i närområdet då asfalten är som sand. Min cykel sjönk ner 4 cm senast t.ex. Visserligen är cykelstöd tunnare men belastningen en bråkdel.

Undrar därför vad som är allra bäst att använda som garanterad håller hojen över ytan? Räcker det med ett burklock eller måste det till en planka? Notera hur sjukt mjuk asfalten är här.
Grannen hade dessutom centralstöd på sin Honda som kördes ner en bra bit så han fick lyfta ur hojen.

Att åka runt med ett burklock (eller ett stenblock) känns inte ok så jag har börjat kolla in andra lösningar t.ex. denna,
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...596&pid=100033&prg=1011&rk=1&sd=321030559898&

Är det någon som har erfarenhet av just denna eller liknande produkter, fungerar dem?
Som ni kanske förstår så är jag övertygad att inte ens detta skulle hålla uppe hojen på sankmarken utanför.

Den långsiktiga planen blir att ha en metallplatta liggande vid min normala parkering men när man är iväg på jobb och andra resor krävs det ju också lösningar.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hörrni! Ni har väl inte gått i ide och missat att SMC kör en bankurs i Spanien på sportlovet i Februari? Hotell, flyg, hojtransport, transfer, frukost, lunch ingår. Det enda som tillkommer är typ bensin och middag! Sjukt prisvärt!! Jag vill se fler streetys där!!
https://www2.svmc.se/school/anmalan/416
 

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
I och med att det är vinter sitter man som klistrad framför ebay och andra sajter och grottar ner sig och här kommer en undran i anslutning till detta.

Jag är ganska orolig för att min hoj skall välta om jag parkerar den i närområdet då asfalten är som sand. Min cykel sjönk ner 4 cm senast t.ex. Visserligen är cykelstöd tunnare men belastningen en bråkdel.

Undrar därför vad som är allra bäst att använda som garanterad håller hojen över ytan? Räcker det med ett burklock eller måste det till en planka? Notera hur sjukt mjuk asfalten är här.
Grannen hade dessutom centralstöd på sin Honda som kördes ner en bra bit så han fick lyfta ur hojen.

Att åka runt med ett burklock (eller ett stenblock) känns inte ok så jag har börjat kolla in andra lösningar t.ex. denna,
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...596&pid=100033&prg=1011&rk=1&sd=321030559898&

Är det någon som har erfarenhet av just denna eller liknande produkter, fungerar dem?
Som ni kanske förstår så är jag övertygad att inte ens detta skulle hålla uppe hojen på sankmarken utanför.

Den långsiktiga planen blir att ha en metallplatta liggande vid min normala parkering men när man är iväg på jobb och andra resor krävs det ju också lösningar.

Jag investerade i en sån här; http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Sidostodsplatta-MC-82165/ (Ja, den var dyr men jag kände att, det fick det vara värt ;))

Fungerade hur bra som helst och tog ingen nämnvärd plats i kutsen heller.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Street Triple R 2013 ser ut att vara riktigt attraktiv och rolig att köra.

En sak som gör mig fundersam och som jag hoppas ni kan svara på är hur det är att köra nakenhoj på motorvägen. Det måste bli en hel del luftmotstånd? Hur ser ni på körställningen, hastighet och sträcka.

Är man en aning framåtlutad? Hur fort kan man köra innan det blir jobbigt? Hur långt kan man åka med denna hastigt? Låt oss säga att vi har 1½ timma pendling på motorvägen kan man ligga i 140 utan problem?

Jag försöker få en förståelse över hur denna typ av hoj skulle bete sig på motorvägen. Målet är inte att ligga och brassa utan snara veta vad den klarar av och säkerställa att detta inte kommer ställa till problem för mig.

Om ni har erfarenheter från bankörning får ni även nämna dessa också.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
tjing! inga problem att ligga å dra i 140 ;)

jag tourade 500 mil i Europa med en speed triple :)
det är först i 180 km de börjar bli lite jobbigt men den lilla toppkåpan gör underverk .

de är underbara cyklar de där triplarna!
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Någon som vet vad för 25 kw strypning street trippeln har? vanligt trottelstop? har ett år kvar på mellan kortet, så kollar på en hoj jag kan ha kvar när jag får tungt också. Street trippeln verkar trevlig.
 

Little lady

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
Street Triple R
Jag funderar på att byta ljuddämpare på min R från 2012. Det enklaste vore såklart att köpa original direkt från handlaren där jag köpte hojen men samtidigt så verkar det ju billigare att köpa något icke-original. Finns det några fällor man kan trampa i, typ bilprovningen eller garanti?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Någon som har ställt ventilerna? Någonting särskilt att tänka på?

Det verkar inte vara så svårt att kolla och lyfta kammarna om det behöver justeras. Täcka för tändstiftshålen bara så de små schimsen inte ramlar ner..

Street Triple R 09...:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Någon som har ställt ventilerna? Någonting särskilt att tänka på?

Det verkar inte vara så svårt att kolla och lyfta kammarna om det behöver justeras. Täcka för tändstiftshålen bara så de små schimsen inte ramlar ner..

Street Triple R 09...:)

Kollade och justerade på min Daytona. Finns tre lite speciella knixigheter:

1 - när Du lyfter ventilkåpan finns tre bussningar som fixerar läget mot överfallen. Håll koll på dom så dom inte ramlar in bland ventilfjädrar och allt skrot.

2 - följer Du manualen kan kamkedjan vilja på att klättra en kugg på insugssidan när Du drar överfallen. Fixas lätt med ett buntband genom hålet i drevet och över kedjan.

3 - momentdra ventilkåpan med försiktighet, finns inte mycket marginal innan Du rensar gängorna. Jag reducerade momentet ca 25%.

Annars en rätt enkel procedur, finns bra trådar på triumph675.net med både bilder och goda råd. Lycka till!
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top