ABSOLUT bästa supermotarden????

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Hej!
Frågan lyder: Om ni hade ca. 90000kr att lägga ut på en hoj, vilken motard skulle det bli? Svara inte Husaberg bara för att du äger en, eller 660 för att det är ditt senaste inköp! Helt seriöst vilken är den bästa om man ska köra bana till 20% och gata 80%

Ser fram emot bra argument och förslag !!!

Själv har jag en favorit men tänkte kolla vad ni andra tycker!
Hojen som vinner med bra marginaler kommer att införskaffas till vinter/våren !!!

Så tack för hjälpen !!!
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Jag skulle nog rösta på någon ur KTM´s LC4 program, dom har långa serviceintervaller samt kanska så god prestanda. Vet inte riktigt vad man ska säga om 690 men kanske kan du köpa en beggad sådan och lägga lite cash på utseende och annat avgas så tror jag att den är riktigt trevlig på gata och den lär funka till bana med *tror*

Jag åker KTM 640 som mer och mer börjar likna en 625, mindre tank och sadel och annan fugge, kam å akra.. Tycker att den passar mig som handsken.. 95% gata 5% grus

Du kanske ska speca lite vad du är ute efter, prestanda eller tillförlitlighet? Dom är svåra att kombinera..

I mitt tycke skulle den absoluta bästa motarden bli en 660 med akra och elstart ;) Lagom med maskin, lite lagom med power och lite lagom tung :)
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Köp en Aprilia 550.
Det lite högre priset o servicen får man ta , man lever bara en gång.

Provkör alla hojar som är intressanta och välj sen.
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Hej!
Frågan lyder: Om ni hade ca. 90000kr att lägga ut på en hoj, vilken motard skulle det bli? Svara inte Husaberg bara för att du äger en, eller 660 för att det är ditt senaste inköp! Helt seriöst vilken är den bästa om man ska köra bana till 20% och gata 80%

Ser fram emot bra argument och förslag !!!

Själv har jag en favorit men tänkte kolla vad ni andra tycker!
Hojen som vinner med bra marginaler kommer att införskaffas till vinter/våren !!!

Så tack för hjälpen !!!

Hehe, skaru sälja Prestigen? :p
 

Hi-ho

Guest
Jag började på en Ktm 660:i, och tyckte det var kanon.
Sen fick jag pröva en 525:a, och då var det kört.

Kör enbart gata med min 525:a, och det var många som satte sig på tvären här, när man "bara" skulle använda den för gatkörning.

Kan man leva med den mer krävande servicen som en "Race-Motard" kräver, så tycker jag att man skall välja den, framför en mer vanlig, typ Lc4:a.

Säger inte att just Ktm är att föredra, utan även tex husa, och Aprilia 550, lockar stort
//J
 
Last edited:

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Hehe, skaru sälja Prestigen? :p

Nej då! den ska va nog kvar i 1-2 år till, trivs djävligt bra med den! Men vill oxå ha en hoj som är lättare, mera race! Testade köra på bana (gotland ring) och blev fast! Kommer altså att ha 2 hojar till nästa år!

MERA FRÅGOR:

KTM 560 smr är en supernajs hoj men den finns inte i gatregestrerat? eller?

OK!! 660 är inte aktuell då den inte finns som ny att köpa.
625 är ju som min 640 med godis! Man köper inte ngt man redan har!
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Nej då! den ska va nog kvar i 1-2 år till, trivs djävligt bra med den! Men vill oxå ha en hoj som är lättare, mera race! Testade köra på bana (gotland ring) och blev fast! Kommer altså att ha 2 hojar till nästa år!

MERA FRÅGOR:

KTM 560 smr är en supernajs hoj men den finns inte i gatregestrerat? eller?

OK!! 660 är inte aktuell då den inte finns som ny att köpa.
625 är ju som min 640 med godis! Man köper inte ngt man redan har!

Inget o fundera över. Köp en Husa, du kommer inte ångra dig. Har haft både XR650R o KTM660 o har inte ångrat mig en sekund att jag bytte till Husan!!!!
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Som du säger själv, man köper inte något man redan har, dvs gatmoppe, då finns det bara två alternativ kvar, Husaberg och Aprilia. Provkör båda och välj sen, jag tror jag vet vad du kommer att föredra. :)

Jones MC & Fritid i Karlskoga har förresten en SXV550 som demohoj. :tummenupp
 

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Som du säger själv, man köper inte något man redan har, dvs gatmoppe, då finns det bara två alternativ kvar, Husaberg och Aprilia. Provkör båda och välj sen, jag tror jag vet vad du kommer att föredra. :)

Jones MC & Fritid i Karlskoga har förresten en SXV550 som demohoj. :tummenupp

Ja du! körde SXV550 på Gotland ringen i ca 15min och tycker att den va helt sanslös/skojig maskin! Måste få testa en husaberg ngn gång, alla säger ju att de är så bra!

NY FRÅGA:
Vilken av alla motarder som finns på den svenska marknaden skulle göra det snabbaste varvet på exempelvis Gotland ringen! Anta att vi har samma förare som ska köra alla dessa maskiner under en och samma dag!

BRA FRÅGA, ELLER?
 

Hi-ho

Guest


NY FRÅGA:
Vilken av alla motarder som finns på den svenska marknaden skulle göra det snabbaste varvet på exempelvis Gotland ringen! Anta att vi har samma förare som ska köra alla dessa maskiner under en och samma dag!

BRA FRÅGA, ELLER?

Nej, tycker inte det är en bra fråga.
Skall du börja tävla?

Vad spelar det för roll vilken som är snabbast?

//J
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Ja du! körde SXV550 på Gotland ringen i ca 15min och tycker att den va helt sanslös/skojig maskin! Måste få testa en husaberg ngn gång, alla säger ju att de är så bra!

NY FRÅGA:
Vilken av alla motarder som finns på den svenska marknaden skulle göra det snabbaste varvet på exempelvis Gotland ringen! Anta att vi har samma förare som ska köra alla dessa maskiner under en och samma dag!

BRA FRÅGA, ELLER?

Fel bana för en motard.
 

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Nej, tycker inte det är en bra fråga.
Skall du börja tävla?

Vad spelar det för roll vilken som är snabbast?

//J

OK! Fattar, ordet snabbast är kanske inte det bästa! Men jag tänkte mig en helt hypotetisk situation då man är ute efter att sätta de absolut bästa varv tiderna på en given bana! Då en, säg duktig förare ska köra med olika maskiner, och det MÅSTE ge ett resultat! Bara EN maskin kan va bäst!
Jag är ute efter smidighet, karaktär, styrka…… jag fattar att snabbast är inte alltid bäst!!!

Till din fråga! Ja jag funderar starkt på att börja köra (tävla) !!!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
OK! Fattar, ordet snabbast är kanske inte det bästa! Men jag tänkte mig en helt hypotetisk situation då man är ute efter att sätta de absolut bästa varv tiderna på en given bana! Då en, säg duktig förare ska köra med olika maskiner, och det MÅSTE ge ett resultat! Bara EN maskin kan va bäst!
Jag är ute efter smidighet, karaktär, styrka…… jag fattar att snabbast är inte alltid bäst!!!

Till din fråga! Ja jag funderar starkt på att börja köra (tävla) !!!

Alla ggr SXV 550
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Om du kollar Eurosport 2 19.30 imorgon så kommer du få svaret på din fråga. :)

Ledtråd: Dubbelt Aprilia i båda klasserna på dagens tidsträning. ;)
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top