Triumph Speed Triple-tråden.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Sälja eller inte sälja ?????
Nu är jag där igen....:confused:

Märks på blocket att det går mot vår, inte speciellt många S3 där nu jämfört med i höstas.

Älskar verkligen hojen och känslan att köra den. Minns hur förbaskat kul det var på Gälleråsen i fjol, men...

20 000 om året bara i lån och försäkring...vågade inte ens räkna med allt det där andra ni vet...
Å det lilla jag kör den...

Vad tror ni man kan få ut?
Vit 06:a ca 1200 mil helt original.

det kommer inte kännas så tungt när snön smält
då är det värt det :tummenupp
 

Smillan

Guest
Sälja eller inte sälja ?????
Nu är jag där igen....:confused:

Märks på blocket att det går mot vår, inte speciellt många S3 där nu jämfört med i höstas.

Älskar verkligen hojen och känslan att köra den. Minns hur förbaskat kul det var på Gälleråsen i fjol, men...

20 000 om året bara i lån och försäkring...vågade inte ens räkna med allt det där andra ni vet...
Å det lilla jag kör den...

Vad tror ni man kan få ut?
Vit 06:a ca 1200 mil helt original.

Du kan inte køpa en lite ældre istællet då?
 

Smillan

Guest
Någon som vet vart man kan få tag på Triumph och Speed triple-klistermærken, sådana som sitter orginal på hojen. Skall omlackas næmligen men vill ha dom på efteråt...
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Någon som vet vart man kan få tag på Triumph och Speed triple-klistermærken, sådana som sitter orginal på hojen. Skall omlackas næmligen men vill ha dom på efteråt...

Din Triumph handlare har orginal att sälja = svindyra.
Kolla om det finns någon dekalfirma som kan trycka upp. Funkade för mig.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det är en hobbie. Hobbies får kosta.

De finns de som lägger betydligt med pengar per år på att fjanta runt efter små vita bollar vårdslöst viftandes med olika tillhyggen.

Köp ett set kraschpuckar till gaffelben och motorfästen. (ser rejsigt ut med! :yoparty ) Halvförsäkra bågen och tuta och kör! Det finns duktigt folk som fräser puckar på SH för billig penning.

Sen kan man om man nu måste spara slantar på försäkring byta och köpa en street triple istället. Inget större fel på de maskinerna. Speciellt inte om man skall åka en del bana.

Mvh Johan



Sälja eller inte sälja ?????
Nu är jag där igen....:confused:

Märks på blocket att det går mot vår, inte speciellt många S3 där nu jämfört med i höstas.

Älskar verkligen hojen och känslan att köra den. Minns hur förbaskat kul det var på Gälleråsen i fjol, men...

20 000 om året bara i lån och försäkring...vågade inte ens räkna med allt det där andra ni vet...
Å det lilla jag kör den...

Vad tror ni man kan få ut?
Vit 06:a ca 1200 mil helt original.
 

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Hej alla s3ägare!

Är grymt sugen på denna hoj då den har attityd och körglädje till 100%. Har väldigt många mc intresserade på jobbet och så fort man pratar triumph med nån av dem så är det kvaliten det första de klagar på. Går inte att jämföra med japanare säger de. Den får ju toppbetyg i alla tidningar och den lovordas hej villt och inget direkt negativt sägs om kvaliten. Är kvalitets ryktena nått märket dras med från förr kanske? Hur är det med kvaliten på denna hoj egentligen? Var ärliga nu :) Måste veta om man vågar slå till på denna hoj. Blir en 08 och frammåt som är intressant isf.

Mvh Tomas
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Gamla fördomar!

Inga problem med kvalitén nuförtiden. Sköter man bara servicen är de väldigt skottsäkra.

Fråga stf_paps hur långt hans S3a gått nu. Han verkar bara ha behövt byta lite slit-delar. :)

// Johan

Hej alla s3ägare!

Är grymt sugen på denna hoj då den har attityd och körglädje till 100%. Har väldigt många mc intresserade på jobbet och så fort man pratar triumph med nån av dem så är det kvaliten det första de klagar på. Går inte att jämföra med japanare säger de. Den får ju toppbetyg i alla tidningar och den lovordas hej villt och inget direkt negativt sägs om kvaliten. Är kvalitets ryktena nått märket dras med från förr kanske? Hur är det med kvaliten på denna hoj egentligen? Var ärliga nu :) Måste veta om man vågar slå till på denna hoj. Blir en 08 och frammåt som är intressant isf.

Mvh Tomas
 

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
göteborg
Hoj
06 triumph speedtriple
Ringde till if glad & go eftersom jag fyllt 25 nyligen och var nyfiken på vad premien hamnar på i år. För jag visste att det skulle bli ett par tusenlappar billigare när jag fyllt 25 år. Får då veta att premien gått upp med ca 100kr om året för mig istället!

Tidigare betalade en 24åring ca 16 000kr/året (trafikzon 2) för en speedie -06a.
Nu ligger premien på 22 260kr/året för alla under 25.

Blev ju ganska milt för mig som helt enkelt bara fortsätter att betala ungefär samma summa som tidigare. Trist för er som betalade runt 11-12 lökar innan och får ge ett par tusen till i år. Ännu tråkigare för alla under 25.



Hej ringde if för att kolla upp försäkring på min 06a,
jag är 26 år bor i trafikzon 3 skulle få betala 11600 helår

ganska ok pris:tummenupp
 
Last edited:

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Hej ringde if för att kolla upp försäkring på min 06a,
jag är 26 år bor i trafikzon 3 skulle få betala 11600 helår

ganska ok pris:tummenupp

Jag skulle med hamna på den summan om de hade möjligheten att räkna försäkring på där hojen står och inte där jag bor. För jag har inte min hoj inom trafikzon 2 men bor inom zon2.
 

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Det är en hobbie. Hobbies får kosta.

De finns de som lägger betydligt med pengar per år på att fjanta runt efter små vita bollar vårdslöst viftandes med olika tillhyggen.

Köp ett set kraschpuckar till gaffelben och motorfästen. (ser rejsigt ut med! :yoparty ) Halvförsäkra bågen och tuta och kör! Det finns duktigt folk som fräser puckar på SH för billig penning.

Sen kan man om man nu måste spara slantar på försäkring byta och köpa en street triple istället. Inget större fel på de maskinerna. Speciellt inte om man skall åka en del bana.

Mvh Johan
Jodå, hobbies får kosta. Hade häst i många år o jämfört med det är detta en billig hobby! :)

Vill helst inte alls sälja. Känns som om jag bara börjat, den är så försiktigt körd att den knappt är inkörd ju! Tanken på puckar o köra den som den förtjänar lockar visst!

Men när man kommer tilll en punkt där man måste välja så överlever jag (kanske) utan hoj.

Om inte någon vill sticka ut hakan o säga på vilken nivå ungefär så får jag väl fråga annanstans:)

Är iofs kanske omöjligt utan att ha sett den...

Ha det gott!
 

Smillan

Guest
Om inte någon vill sticka ut hakan o säga på vilken nivå ungefär så får jag väl fråga annanstans:)

Är iofs kanske omöjligt utan att ha sett den...

Ha det gott!

Ja men det e ju bara att kolla på blocket. Tittade precis att det fanns en 05a før 63lakan o en 07 før 75lakan. Sætt ut den på 75-78 och hoppas på att någon ringer, annars så får du væl sænka? Annonsen ligger ju ute 2-3 månader så då hinner nog intresset bli lite større också...
 

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
göteborg
Hoj
06 triumph speedtriple
Jodå, hobbies får kosta. Hade häst i många år o jämfört med det är detta en billig hobby! :)

Vill helst inte alls sälja. Känns som om jag bara börjat, den är så försiktigt körd att den knappt är inkörd ju! Tanken på puckar o köra den som den förtjänar lockar visst!

Men när man kommer tilll en punkt där man måste välja så överlever jag (kanske) utan hoj.

Om inte någon vill sticka ut hakan o säga på vilken nivå ungefär så får jag väl fråga annanstans:)

Är iofs kanske omöjligt utan att ha sett den...

Ha det gott!



hej köpte min 06a i höstas å fick ge 58000 för den, men troligtvis så går ju priserna upp lite nu till våren

//crille
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej alla s3ägare!

Är grymt sugen på denna hoj då den har attityd och körglädje till 100%. Har väldigt många mc intresserade på jobbet och så fort man pratar triumph med nån av dem så är det kvaliten det första de klagar på. Går inte att jämföra med japanare säger de. Den får ju toppbetyg i alla tidningar och den lovordas hej villt och inget direkt negativt sägs om kvaliten. Är kvalitets ryktena nått märket dras med från förr kanske? Hur är det med kvaliten på denna hoj egentligen? Var ärliga nu :) Måste veta om man vågar slå till på denna hoj. Blir en 08 och frammåt som är intressant isf.

Mvh Tomas

Har kört min -06 6000 mil nu och det lär bli sådär 2k+ i år. Inga större problem annat än ett garantijobb vid 2k, en spårring i växellådan som hade gått av.

Förutom slitage delar som bromsbackar och transmission har det bara varit 3 saker.

Vid 4k sådär ramlade "knoppen" på växelpetaren av, den med gummit på.

Vid 5k sådär gick kulskruven till växellänkaget av på växelpetaren.

Vid 6k gav knappen till tripmätaren sönder.

Inte vid någon stor service har ventilerna behövt justeras.


Normalt brukar man ju vänja sig vid "drag" och därför tycka att hojen blir slöare. Jag upplever det som tvärt om den går bättre för varje mil.

Det finns massor av tips i S3 trådarna för att ägande av en skall bli bra.
 
Last edited:

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
göteborg
Hoj
06 triumph speedtriple
Jag skulle med hamna på den summan om de hade möjligheten att räkna försäkring på där hojen står och inte där jag bor. För jag har inte min hoj inom trafikzon 2 men bor inom zon2.



Ok har du ingen möjlighet att skriva den på nån förälder?
skall skriva den på min farsa, då hamnar den på strax över 8000 helår,

det enda är om det händer något då e självrisken det dubbla om du inte e skriven på samma adress.

//crille
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det kan bli dyrt om olyckan är framme. Det är inte alls säkert att man får ut något om man fuskat och skrivit hojen på nån annan för att få en billigare försäkring.


Ok har du ingen möjlighet att skriva den på nån förälder?
skall skriva den på min farsa, då hamnar den på strax över 8000 helår,

det enda är om det händer något då e självrisken det dubbla om du inte e skriven på samma adress.

//crille
 

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
göteborg
Hoj
06 triumph speedtriple
Det kan bli dyrt om olyckan är framme. Det är inte alls säkert att man får ut något om man fuskat och skrivit hojen på nån annan för att få en billigare försäkring.

i mitt fall är jag skriven på samma adress som mina föräldrar men bor i stan, med ifs märkesförsäkring så gäller försäkringen som vanligt om du står skriven på samma adress oavsätt ägare, och är du skriven på annan adress så är det dubbel självrisk som gäller, så här står det på if


Om person vilken inte är folkbokförd på försäkringstagarens
adress har MC:n i sin besittning och skada uppstår, gäller
försäkringen med dubbel självrisk enligt aktuella moment.
Dubbel självrisk gäller också om vagnskada inträffar och föraren
är under 25 år.

//crille
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå

Då var man sugen på en Speed Triple igen men vet inte riktigt om man vågar efter all otur med den förra. Som säkert vissa vet så hade jag ett motorras vid 1000 mil och ett motorras till vid 1800 mil. Var precis samma fel i motorn vid båda rasen. Och jag har svurit och haft mig att jag aldrig ska ha en sån hoj mer men jag vill ju ha en SF och tycker att det är den roligaste hojen som det finns att välja på.

Men frågan är vågar man köpa en igen vad säger ni ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hallå

Då var man sugen på en Speed Triple igen men vet inte riktigt om man vågar efter all otur med den förra. Som säkert vissa vet så hade jag ett motorras vid 1000 mil och ett motorras till vid 1800 mil. Var precis samma fel i motorn vid båda rasen. Och jag har svurit och haft mig att jag aldrig ska ha en sån hoj mer men jag vill ju ha en SF och tycker att det är den roligaste hojen som det finns att välja på.

Men frågan är vågar man köpa en igen vad säger ni ?

Det käns som om du måste haft riktig otur med den förra (eller kanske dålig på att kolla oljan i kombo med mycke wheelande:rolleyes:)

Min har ju gått ganska långt, peppar-peppar ta i trä, och det enda jag i princip är mycket noga med är att se till att oljan alltid ligger ordentligt över maxmärket och göra servicarna. Jag är ingen raceputte med gasar gärna och ofta. En del bakhjul blir det ju eftersom framhjulet är ganska lätt på en s3a:D. Känner även till en del som i stort sätt bara åker på bakhjulet och det har ju funkat också.
 
Last edited:

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
Sälja eller inte sälja ?????
Nu är jag där igen....:confused:

Märks på blocket att det går mot vår, inte speciellt många S3 där nu jämfört med i höstas.

Älskar verkligen hojen och känslan att köra den. Minns hur förbaskat kul det var på Gälleråsen i fjol, men...

20 000 om året bara i lån och försäkring...vågade inte ens räkna med allt det där andra ni vet...
Å det lilla jag kör den...

Vad tror ni man kan få ut?
Vit 06:a ca 1200 mil helt original.

Synd att det inte var en -07 du hade, då hade jag kunnat köpa den av dig :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top