Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag bara undra om någon sitter inne med info om hur många SP1 årsmodell 2000 som tillverkats, och likaså SP2 årsmodell 2002. Toyman

Du verkar inte vara den ende som är nyfiken på just det. Har grävt lite på forum i UK och USA men inte fått fram något entydigt svar, mest fragment

Den mest återkommande siffran är att 2200 ex av första årsmodellen (SP1) skeppades enbart för USA marknaden. Dessa tog slut fort vilket gjorde att Honda ökade produktionen de följande åren. Hur mkt hittar jag inga uppgifter på.

En annan återkommande "sanning" är att produktionen minskade radikalt efter 2006.

Enligt Honda Sverige så tog man in 20 st SP2 -02 och 10 st-05. Samtliga såldes. 03-04 tog man inte in några alls.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
En av hojarna i ditt garage ser nästan ut som den här:
http://www.blocket.se/halland/Honda_Sp1_26738536.htm?ca=11&w=3
Möjligtvis samma?
Det kan ju bli aktuellt ändå, alla spettor verkar bo i södra sverige :rolleyes:



Högre? Då kanske jag får ge upp planerna. Är endast 167 lång o de va på gränsen att jag nådde ner på yaman.
00ans modell av yaman hade en sadelhöjd på 82cm.
Läste nånstans att spettan har 81 cm i sadelhöjd men de kanske blir svårare att nå ner ändå, sadeln ser bredare ut...
Ioförsig ska väl superbikeförare va små o lätta? Går väl snabbare då... :gnissla

stämmer, det e rayback:s (här på forumet) hoj du ser på blocket. han å jag ska gå ihop å dela på en banracer istället då vi kör alldeles för lite på gata numera. jag vänta dock på ett tonat double bubble kåpglas som jag har beställt så fort det kommer kommer jag att lägga ut hojen till försäljninG. kommer att släppa den för 50 lök vsa eller 55k vla (vla= vid långsam affär:D).

kan även upplysa dig om jag åsså är ganska kort, 171cm över havet med väldigt korta ben men det går alldeles utmärkt att hantera en spetta med den längden:tummenupp
 
Last edited:

olleohlsson1

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
1999 Aprilia RSV 1000
Hej, sitter och läser genom SP1 tråden men den är ju lång som F-n!
Är sugen på att köpa en, men vill ha lite snabb info på vad man ska kolla på dom, några speciella saker som man bör kolla?
Hur är det med service osv? När är det "större" saker?
Tja, all info mottages då intresset är stort och ett köp lär bli väldigt snart!!
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Enligt Honda Sverige så tog man in 20 st SP2 -02 och 10 st-05. Samtliga såldes. 03-04 tog man inte in några alls.

Det skulle vara kul och veta hur många 02:eek:r det finns kvar.

Det är helt galet när man börjar tänka efter. Jag köpte min SP-2:a av en kompis september -03 och den togs i bruk av honom i slutet av maj -03. Jag har alltså haft min hoj i snart 7 år :eek:


Lite OT, men min andra hoj är mycket ovanlig. Det är endast 2st sålda Sherco SM 5.1i -07. Jag vet inte om det är bra eller dåligt :tungan
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Hej, sitter och läser genom SP1 tråden men den är ju lång som F-n!
Är sugen på att köpa en, men vill ha lite snabb info på vad man ska kolla på dom, några speciella saker som man bör kolla?
Hur är det med service osv? När är det "större" saker?
Tja, all info mottages då intresset är stort och ett köp lär bli väldigt snart!!

Liten service är var 600:e mil och stor service är var 2400:e mil.
Stor service inkluderar ventilkontroll eller om det behövs en justering. Kamkjedja eller rembyte behöver du inte bry dig om. SP:n har nämligen kugghjulsdrivna kammar. Den har också iridiumtändstift original :tummenupp

Lycka till med köpet.
 

Agatoni

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
VTR SP1, r6 00 *såld
Hej, sitter och läser genom SP1 tråden men den är ju lång som F-n!
Är sugen på att köpa en, men vill ha lite snabb info på vad man ska kolla på dom, några speciella saker som man bör kolla?
Hur är det med service osv? När är det "större" saker?
Tja, all info mottages då intresset är stort och ett köp lär bli väldigt snart!!

chilla, jag vill köpa först :tungan :gnissla
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Det skulle vara kul och veta hur många 02:eek:r det finns kvar.

Det är helt galet när man börjar tänka efter. Jag köpte min SP-2:a av en kompis september -03 och den togs i bruk av honom i slutet av maj -03. Jag har alltså haft min hoj i snart 7 år :eek:


Lite OT, men min andra hoj är mycket ovanlig. Det är endast 2st sålda Sherco SM 5.1i -07. Jag vet inte om det är bra eller dåligt :tungan
Jag har en av dem 20, likaså wass och yelworC. Toyman kanske?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
edit: någon i sthlm / uppsala trakten som har en sp1 eller 2 man kan få provsitta? funderar på att köpa men alla som säljs finns så långt bort...

Jag bor i uppsala och har en SP1..... Dock så är den lite höjd i bak men inte mycket....
 
Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Då har man spanat in och provsuttit Spettan, Ellex här var vänlig:tummenupp

Och nu är jag helt såld! Någon Extrem körställning kan jag inte påstå iaf inte om man har kört R6a tidigare iaf sitter prima.

Någon som kan tipsa om en fin röd 01 med få mil, import spelar ingen roll.

Eftersom det verkar vara svårt att få tag på en fin svensksåld så får det väl bli att hämta hem en från tyskland, UK.

Vet dock inte hur hojarna är skick i tyskland är lite osäker. någon nämde tidigare i tråden någon import-firma kanske ett alternativ.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Då har man spanat in och provsuttit Spettan, Ellex här var vänlig:tummenupp

Och nu är jag helt såld! Någon Extrem körställning kan jag inte påstå iaf inte om man har kört R6a tidigare iaf sitter prima.

Någon som kan tipsa om en fin röd 01 med få mil, import spelar ingen roll.

Eftersom det verkar vara svårt att få tag på en fin svensksåld så får det väl bli att hämta hem en från tyskland, UK.

Vet dock inte hur hojarna är skick i tyskland är lite osäker. någon nämde tidigare i tråden någon import-firma kanske ett alternativ.


varför just en 01:a:confused:

ps. den lät gött va:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ljudet slår det mesta bra gött:yoparty

min är till salu, kolla köp å sälj-annonserna, släpper den för 50K pga av att den ena ljuddämparen är lite skrapad (original finns kvar), kolla bilderna i annonsen.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top