Nu är nytt trycklager och stänger monterat! Hittade också ett perfekt ställe att lägga en lagerkula, som Andersbrink tipsade om! Tack!
Drömmen om den kraftigt accelererande hojen har efter många år blivit sann! Det känns otroligt att inte våga dra på för fullt på en raksträcka! Vilken...
Bromsbänken hade ingen broms. Jag ville inte motorbromsa med 12 000 varv så jag kopplade fritt så länge rullen skulle sakta ner! Jag höll in kopplingen när den nöp, lätt att vara efterklok men hojen har ju fler växlar :huvet När jag öppnade kopplingen så fattades det 2 stift ur trycklagret.
Nya tryckstänger borde komma hem på post imorgon :) Jag kanske ska testa montera original tryckstänger och se om det håller, hålet som tryckstängerna löper i är ganska stort så om jag kapar tryckstången så har den inga styrningar kvar så då skrapar den mot väggen.. om det havererar igen så går...
Tack Anders!
Tror du det går att härda original tryckstång? magneten tog på den så jag tror den är av svartstål, kanske en syrafast rund-stång håller måttet?
Bromsbänks körning
Har nu kört hela 3 repor i bänken! Mappen jag fick av zx9express passade perfekt, den går lite fett över hela registret så det är inte långt ifrån sanningen! Wastegaten öppnade på 0.5 bar och skenade sedan iväg till ungefär 0.7 bar Men vi han inte byta till starkare...
Tittade närmare på säkringarna och blev glad att jag hade missat mig! Signal säkringen hade smält, gick igenom det jag hade kopplat och allt var ok! konstigt att säkringen gick sönder då jag inte har kopplat nånting annat på den :va får testa om den fixar det i fortsättningen :tummenupp
Startmotorn orkar dra runt så jag tror inte det är för lite ström, bakgrunden på displayen lyser men inte siffrorna. det är också underligt då varvmätaren lämnade mitt i :va får gå ut och felsöka vidare..
Bråd död
Blev så glad när jag fick den att feta på så jag tog en första provtur! den gick finfint på låg last (vågade inte mycket mer omappad) när jag hunnit 2km så dog den på en gång :( det var inget mekaniskt som tur! Displayen slocknade och varvmätaren blev stum, bränslepumpen får inget...
Mätte ingången till pc5`an och den ger signal :tummenupp Har också kopplat sensorjorden som zx9express tipsade om så det är nog mjukvaran som det felar.. får nog sitta på datorn ikväll och försöka lära mig hur programmet fungerar :fakta
Tack!
Nu återstår det att få den extra map-sensorn att fungera tillsammans med pc5`an, den fetade inte på när jag blåste i sensorn :va ska gå igenom elen om jag kopplat fel eller om man måste aktivera den på något sätt..
Drömmen är nära
Hej!
Har inte haft tid att uppdatera här på forumet på ett tag, bott i garaget så mycket jag har hunnit!
Byggt tryckrör och dragit en massa slangar
Testat lite olika platser åt oljekylaren
Tyvärr skulle jag inte kunna svänga och bromsa på samma gång så det fästet blev...
Steg för steg
Har putsat lite på röret
Skruvade fast den interna wastegaten
Ett jack åt styrpinnen
Modifierat kompressorhus
Det blir långa dagar nu! Gonatt