Recent content by jånas

  1. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

  2. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Gillade idén med att tanken är orörd, så att det syns att man liksom rensad från onödig skit. Ogillar dock kutsen som har femtielva olika vinklar och dessutom inte livar i linjerna med övriga cyckeln.
  3. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Faan det där blev ju inget snyggt, ibland går ett bygge fel hela vägen. Det har det gjort här, så inte nöjd på en punkt.
  4. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Jahaja då börjar få kläm på lackering då..... Eller näääää!! Garage lack är och förblir garage lack, noppar, ritningar genomsnäll osv. Men jag lär mig fan hur man lackar, så i slutet av sommaren får jag väll lacka seriösare i bättre utrymme än ett plåtgarage . För övrigt börjar det gå framåt.
  5. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Ahhh ville minnas att jag såg nått sådant på en gammal suzuki 750 för hiskeligt massa år sedan, men var inte säker. visst fans det ett uttag i vissa batterier som såg ut så här ?
  6. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Blev lite lackat i garaget i helgen, även om det är garage lack så börjar bli bra.
  7. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Grejar lite i garaget å hittar den här, någon som vet vad det är till
  8. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Ja inte går det fort inte. vi köpte bågen av en kille som påstod att han kört med den i 2 år, men den var lite svårstartad nu. eftersom briset var lika med ett par jeans, så var det inte så mycket att orda om. väl hemma så rev vi bågen för att se felet...........! Japp om den här killen kört...
  9. jånas

    Suzuki gsx 400 wsf caferacer

    Jaha då var det vår igen då,så vi bygger väl en ny då. Före Halvvägs
  10. jånas

    Yamaha TR1 -81 café racer/ streetfighterprojekt

    fräck! TR1 som Street....inte vanligt. Gillart!
  11. jånas

    Kawasaki z 1000j

    Droppade i 1 msk olja i varje cylinder, nu fick jag 8,5 kg på 1,2,3 cylinder 3 kg på 4:an. enligt min bok så är det väl kolvringarna....... men 1:a cylindern... mjaaaa den är knepig den där. blir till att riva allt igen. Nya kolvringar verkar bli nästa steg.
  12. jånas

    Kawasaki z 1000j

    AHHHHha nu klarnar det lite, det innebär att jag har lägre kolvar i förhållande till cylinderns höjd........ altså lägre kompression nu. så med 1000 cc cylindrarna och nya ringar så får jag bra komp igen alltså.
  13. jånas

    Kawasaki z 1000j

    ja jag har kört runt motorn en hel del, så om tänderna inte skulle matcha så skulle ventilerna dunka i till slut. ventilspelet är ok. enda sättet kompet skulle bli så dåligt borde vara om ventilerna inte stänger innan kompression, eller det skulle läcka i topplocks packningen. blir inte klok på...
  14. jånas

    Kawasaki z 1000j

    okej¨ får väl be om lite råd då, jag brukar aldrig gå i väggen MEN nu är jag idelös. Jag har en z1000j motor från -81 nu har jag efter top haveri, bytt ut cylinder och kolvar till gpz 1100 cc istället, toppen jag fick med verkar vara till 1000cc men kamaxlarna är till 1100 cc. nu har jag skruvat...
  15. jånas

    Kawasaki z1100 -83 inget komp

    Hej har precis slipat ventiler och bytt alla b packningar på min z1100. Nu har jag bara 3-5 kg komp alla cylindrar utom 4:an som är 1 kg, Några ideer om felet ? Verkar inte läcka i toppen, (har testat med diskmedel.) Hjälp!!!!!! Jag har dubbelkollat allt förutom kamaxlarna, ingen märkning på dom...
Top