Hade en Fjr tills förra sommaren och det är riktigt irriterande med turbulensen på dom.
Sökte då på Fjr forum, finns ngt amerikanskt kåpglas som anses vara "bäst"
idag kör jag Multistrada och har en sån som man klämmer fast på rutan, funkar utmärkt men behövs bara när jag skjutsar.
Ok, skulle vara kul o höra av ngn som kör med det, hur de funkar?
Ja jag var lite sugen på Wsbk Aprilian som man kan beställa...:D
Tänk o kunna sätta sina snabbaste tider EFTER 60......
Förr var den enda begränsningen om jag minns rätt att det skulle vara delar som gick att köpa över disk, av vem som helst.
Nu när alla hojar har TC, ABS etc så antar jag att man får köra med det?
Under några år har man ju tagit bort det, men hur ser det ut idag? Kör man med raceversioner av det?
Jag får tyvärr skippa bandagarna.
Mötte en telefonpratande bilist bakom en häck mitt i en 90 graders böj, han gav ingen plats så jag styrde ut o där var ett 2 m djupt dike. Axel ur led o brott i ds. Vä sida känns som man kört i en mangel.
För o inte tala om hojen 250 mil o nyskick var den, surt.
Ok, tack för svar, då har jag nåt o utgå ifrån.
Minns inte teorin om squat längre men blir den sämre på att " sätta sig" (egentligen sträcka på sig)
ge mer traction med större drev bak eller var det tvärtom.? Jag får nog ta o läsa på igen, suck vad man glömmer på 8 år
Frågar här också kanske mer rätt forum.
Ska köra på Åsen och undrar om ngn kan ge tips om drevning?
Den gör 190 på 2:an o 120 på 1:an känns lite tokigt iaf på den knixiga banan.
Och visst det beror på hur man kör förstås men för att ha ngt att utgå ifrån....
Ang bankörningen på Åsen så undrar jag ni som kört där om inte 1:an o 2:an är för långa där?
På anderstorp hade det nog funkat men i Ejes så går det väl inte mer än 50km/tim om jag minns rätt?
Hårnålen blir kanske mer rätt med 2:an hela vägen fram, vad tror ni?
Ok, tack för infon. Då förstår jag varför den inte ändrade ljudet när jag la i vxl efter att dom gjort service/uppdatering.
Ni vet ju mer än "märkesverkstan" :)